Stavefejl -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2013

Christina74

2721 skriver:

Jeg er slem til ikke at få læst min tekst igennem og jeg derfor tit ender med bagefter at indse jeg både har stave og slå fejl

Alm slå og stavefejl genere mig ikke, men når den er næste ulæseligt kan jeg godt blive en kende frustreret, da jeg jo så ikke kan forstå hvad der står.

Den eneste gang hvor jeg har påpeget stavefejl/slåfejl var da min meget nedladende sagsbehandler sendte mig en ressourceprofil af mig der var så springfuld af stavefejl at den næsten ikke kunne læses.
Han havde inden han sendt den spurgt mig om jeg havde problemer med at læse eller skrive
Som offentligansat burde han være i stand til at skrive næsten fejlfrit sådan at jeg som borger ikke var i tvivl om hvad han skrev.

Ville du reagere på samme måde, hvis det var en sagsbehandler du var glad for ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

SjeBets

det påvirker mig ikke, ikke alle staver lige godt, og fred være med det, men jeg mener at alle burde have lov til at være på de forskellige debat sites. 

Jeg prøver så vidt muligt på at forstå hvad der bliver skrevet, hvis jeg ikke forstår spørger jeg.

Jeg er ikke selv for skap til endelser og kommaer.  Og ligge og lægge, men sådan er det jo bare

Anmeld

19. maj 2013

ønskebørn74

Ej uff..  ..Den her tråd giver fandeme ikke mig lyst til at skrive herinde ever igen.. Jeg staver skidt fordi jeg som barn gik i tysk skole..

Og endu mere øv tråd for de ordblinde.. Ej uff altså.. 

Anmeld

19. maj 2013

pussekat

hejsa
ja og jeg her være så ordblinde jeg ikke kun skriv min navn men det kan jeg tak min x for jeg kan i dag for han gjor det som lære skulle hjælp mig med i skole og kan bliv så når folk lave sådan en tråd her ind for når folk ikke ved hvad folk bliv drille med det hele liv og jeg er ca 42 og skal høre på det pis i nu

Anmeld

19. maj 2013

2721

Christina 1974 skriver:

Ville du reagere på samme måde, hvis det var en sagsbehandler du var glad for ?

Der var 2 elementer idet.
1. det var meget svært at forstå hvad der stod grundet de mange fejl.
2. At han nedladende havde spurgt indtil om jeg ville få brug for hjælp til at læse mine brev
Jeg er hverken ordblind, mentalt tilbageståenhed eller lign så synes det var dybt upassende at spørge mig om.

Anmeld

19. maj 2013

Millea

Jeg er ordblind - men min dansklærer mor har holdt mig i "nakken" og gennemøvet med mig hver gang der var en stavefejl.. Har dog stadig svært ved endelser og mange ord.. Fx ynglings (som jeg først for er par år siden fandt ud af) staves yndlings.. 

Men bliver lidt ked af hvis folk dømmer mig som "irriterende" eller andet hvis jeg laver stavefejl.. Føler mig lidt dum i sådanne situationer 

Anmeld

19. maj 2013

Isabella_mor

Millea skriver:

Jeg er ordblind - men min dansklærer mor har holdt mig i "nakken" og gennemøvet med mig hver gang der var en stavefejl.. Har dog stadig svært ved endelser og mange ord.. Fx ynglings (som jeg først for er par år siden fandt ud af) staves yndlings.. 

Men bliver lidt ked af hvis folk dømmer mig som "irriterende" eller andet hvis jeg laver stavefejl.. Føler mig lidt dum i sådanne situationer 

Det er jo det at man kan tro at måden man staver et ord på er rigtigt, sådan har jeg også haft det med nogle ord. F.eks. Veninder. Der har jeg ALTID stavet det venninder. Og det er så ikke rigtigt. Heldigvis er der stavekontrol på de fleste nye telefoner og computere når man bruger internettet. så der retter jeg dami e slå/stavefejl. 

Der kan man jo som ordblind også være med, fordi at de KAN få rettet det meste, men det er faktisk smart nok at stave efter hvordan ordet udtales.! I Norge skriver de næsten som ordene udtales. Så vi skal da ikke så langt væk for man møder nogle som rent faktisk staver somom man skulle tro de var ordblinde, man kan jo sidde og læse det med ordlyd og så kan man jo sagtens forstå det.

Anmeld

19. maj 2013

Muffin_girl

ønskebarn74 skriver:

Ej uff..  ..Den her tråd giver fandeme ikke mig lyst til at skrive herinde ever igen.. Jeg staver skidt fordi jeg som barn gik i tysk skole..

Og endu mere øv tråd for de ordblinde.. Ej uff altså.. 

SK*D DA HUL I DET !!!! 

Bare fordi nogle syntes sådan, så er det jo ikke ALLE ! 

Vi har jo alle vores små querks ... Og det gør dig til den du er  

Bare fordi man staver dårligt eller andet. Det gør ikke en til en dårlig person..

Hilsen hende som var en haj til dansk og stavning i folkeskolen, som nu er blevet en sprogspade pga.dovenskab  

QNUZ, KRAMZ, MYS og NYZZZ  

Anmeld

19. maj 2013

Muffin_girl

Millea skriver:

Du er hverken dum eller noget  

Sådan må du ikke tro

Anmeld

19. maj 2013

Eliza

Jeg sys det siger mere om personen der dømmer end personen som staver dårligt. 

Hilsen eliza på iPhone. (Som har sit eget liv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.