LilleChelle skriver:
Hvordan påvirker stavefejl dig? Og din opfattelse af personen der har fejlene?
Lige en hyggelig samtale vi havde over spisebordet med et par venner :p
Jeg har det sådan at den der skriver jo nok ikke kan stave, og så prøver jeg at læse det op som det står med ordlyd og så kan jeg sagtens forstå det, og kan jeg ikke forstå det må jeg spørge hvad det betyder. Jeg har da prøvet hvor jeg blev irriteret over det, men det var indtil jeg egentlig fik tænkt over det og tænkte at personen jo ikke er mindre intelligent eller har en skade, nogle er jo rdblinde og det er jo en defekt nogle mennesker har ligesom at være farveblind.! I min optik mister det dog troværdigheden hvis det f.eks er fra en eller anden offentlig instans hvor det er vigtigt at budskabet skal forstås. Hvis jeg f.eks skal læse en artikel, et brev/mail fra banken, eller nogen andre som er 'vigtige' på den måde at det er en autoritet på en eller anden måde.
Herinde f.eks. Rør det mig egentlig ikke, da jeg ved vi er mange forskellige personer og nogle har et større ordforråd end andre, nogle er bedre til at formulere sig end andre og nogle er bedre til at stave end andre ect. Alligevel klarer vi os nok.
Men generelt så pisser det mig ikke af.!
Anmeld