Skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2013

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Det er absolut heller ikke i orden at dit barn går og har det dårligt over det... hvad med at tage en snak med læreren? Få snakket stille og roligt om metoderne der bliver brugt og se hvad hendes argumenter er Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men det kunne måske være en desperat handling fra lærerens side hvis hun ikke føler hun kan få elevernes respekt på andre måder?

jeg ved som sagt ikke hvad der ligger bag , men vil da klart overveje en snak . Men mest af alt blev jeg nok bare overrasket over dette foregår i skolen. Plus oplysningerne faldt sammen med andre om læreren , som faktisk " ryster " mig sit . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

Lullaby

Mor og meget mere skriver:

Det forstår jeg ganske enkelt ikke, må jeg indrømme. Jeg synes, det oser langt væk af almindelig god opførsel. Mine børn har da også lært, hvordan man hilser ordentligt på hinanden. 

Men suk - det er svært at være lærer, når én lejr ønsker mindre slaphed og mere disciplin i skolen og en anden opfatter et håndtryk som magtudøvelse. 

Anmeld

19. maj 2013

ESV

Jeg syntes det lyder som om den lærer har fat i den lange ende. Jeg tvivler på der er ret meget uro og andet ikke undervisnings relaterede hændelser i hendes timer = børnene lærer det de er der for a lære. Samtidig med de lærer om respekt for autoriteter.
Jeg syntes generelt at vi som forældre burde kræve mere disciplin i skolerne så vores børn lærer noget, og gene lære mere end nu hvor en lærer er næsten magtes løs overfor børn der er uopdragne og ødelægger undervisningen.

Anmeld

19. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes nu er det fint de skal give hånd 

det med at synge solo ville jeg heller ikke bryde mig om, men så må man jo bare synge med i fællesskab. Børnene kender jo konsekvensen af hvis de ikke gør det.

Anmeld

19. maj 2013

ESV

Mor og meget mere skriver:

Det forstår jeg ganske enkelt ikke, må jeg indrømme. Jeg synes, det oser langt væk af almindelig god opførsel. Mine børn har da også lært, hvordan man hilser ordentligt på hinanden. 

Men suk - det er svært at være lærer, når én lejr ønsker mindre slaphed og mere disciplin i skolen og en anden opfatter et håndtryk som magtudøvelse. 

Jeg må eklære mig enig her .

Anmeld

19. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Sidder og spiser aftensmad, snakken falder på skolen. Og en bestemt lærer . Og så sådan ud i hovedet

Musiklæreren forlanger at alle elever giver hånd, og siger goddag XXX når de går ind i klassen mens de nikker

I musiktimer skal eleverne ( hvis de ikke synger med ) synge verset alene foran de andre

ARMEN hvad sker der 

Hvad er der galt i at gi hånd , sige goddag og nikke? De dør jo ikke af det og de lære gode regler?

Det med solo sang.. Hvis de ikke vil det, må de jo bare synge med?
Der er rigtig mante børn, der bare står og laver alt muligt andet end det de skal. Og så er der en konsekvens hvis de ik gør.

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvad er der galt i at gi hånd , sige goddag og nikke? De dør jo ikke af det og de lære gode regler?

Det med solo sang.. Hvis de ikke vil det, må de jo bare synge med?
Der er rigtig mante børn, der bare står og laver alt muligt andet end det de skal. Og så er der en konsekvens hvis de ik gør.

Lige med sangen syntes jeg det er en straf for de børn som har " problemer " med at være i centrum . Og at straffen kommer fordi man måske ikke kender sangen. 

jeg går ikke ind for den form for straf . Så enig med dig er jeg ikke

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg syntes det lyder som om den lærer har fat i den lange ende. Jeg tvivler på der er ret meget uro og andet ikke undervisnings relaterede hændelser i hendes timer = børnene lærer det de er der for a lære. Samtidig med de lærer om respekt for autoriteter.
Jeg syntes generelt at vi som forældre burde kræve mere disciplin i skolerne så vores børn lærer noget, og gene lære mere end nu hvor en lærer er næsten magtes løs overfor børn der er uopdragne og ødelægger undervisningen.

Er slet ikke enig . Men det behøver vi jo heller ikke være . Måske Fordi jeg kender læreren. Nu handler dette ikke om uopdragne unger der ødelægger undervisningen. Men en lærer der vil bestemme og have den magt over hendes lokale 

Anmeld

19. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Lige med sangen syntes jeg det er en straf for de børn som har " problemer " med at være i centrum . Og at straffen kommer fordi man måske ikke kender sangen. 

jeg går ikke ind for den form for straf . Så enig med dig er jeg ikke

At synge en sang solo er ikke en straf. Jeg er blevet ydmyget værre end det der. Skulle synge en sang igen og igen, råbe den. Og være i centrum hele tiden fordi jeg havde nogle problemer. Det var slemt, og jeg sang med hver gang.
Hvis jeg ikke kender en sang synger jeg med alligevel.
Men hvis du er så utilfreds så sig det. Min lærer så ike at hun gjorde noget forkert, fordi vi var amatører hun var vant til professionelle.

Anmeld

19. maj 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

At synge en sang solo er ikke en straf. Jeg er blevet ydmyget værre end det der. Skulle synge en sang igen og igen, råbe den. Og være i centrum hele tiden fordi jeg havde nogle problemer. Det var slemt, og jeg sang med hver gang.
Hvis jeg ikke kender en sang synger jeg med alligevel.
Men hvis du er så utilfreds så sig det. Min lærer så ike at hun gjorde noget forkert, fordi vi var amatører hun var vant til professionelle.

Nej det er dit syn på det . Er det ok jeg har et andet ??

tilsyneladende ikke  Nu er du jo voksen jeg snakker om børn. Og nu er der jo forskel på børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.