Episode i børnehave brug for råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tvivler på at pædagogerne kan undertette på det når det ikke er 1.håndsviden. 

en forælder siger, at hendes barn sagde.... Det vil nok blive defineret som rygter. 

Men du kan jo sige det alligevel, så de får skærpet opmærksomhed på drengen. (Forhåbentlig kan de gøre det objektivt og ikke dømme ham på denne nye "viden) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2013

Bebsen

Ring til kommunen og lav en indberetning! Hellere én for meget end en for lidt!

Kh Ida.

og kram til dig og din datter, lyder som en grim oplevelse, men at hun er en stærk pige der tacklede det flot! 

Anmeld

18. maj 2013

simone_jacobsen

mor:) skriver:

mener du at hun skal lave en underrretning til børne/familie afdelingen? 

Ja jeg mener helt bestemt, at hun skal foretage en underretning til kommunen - det har hun pligt til, uanset hvor ubehageligt det er!

Ifølge Servicelovens § 154 gælder for enhver borger en ubetinget underretningspligt, når børn eller unge under 18 år lever i en alvorligt truet situation. Bestemmelsen lyder: ”Den, der får kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller opdrageres side udsættes for vanrygt eller nedværdigende behandling eller lever under forhold, der bringer det sundhed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommunen”.

En udvidet underretningspligt gælder imidlertid efter servicelovens § 153 for personer, der udøver offentlig tjeneste eller hverv, det vil bl.a. sige ansatte i dagtilbud.

§ 153 har denne bestemmelse:

”Personer, der udfører offentlig tjeneste eller offentligt hverv, skal underrette kommunen, hvis de under udførelsen af tjenesten eller hvervet får kendskab til eller grund til at antage,

1. at et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte efter kapitel 11, 2. at et barn umiddelbart efter fødslen, kan få behov for særlig støtte efter kapitel 11 på grund af de vordende forældres forhold, eller 3. at et barn eller en ung under 18 år har været udsat for vold eller andre overgreb.”

Anmeld

18. maj 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Sikke en væmmelig situation.

Først og fremmest ville jeg tale med min datter igen og forsøge at få noget mere information.

Dernæst ville jeg tale med pædagogerne og bede dem holde mere øje med disse drenge. For dem er det måske naturlig nysgerrighed, men det kan sagtens være et overgreb på din datter, hvis hun ikke er enig i hvad der skal ske.
Hvis de ikke er imødekommende og forstående overfor din anmodning ville jeg flytte min datter.

Derefter ville jeg fortælle pædagogerne om denne her dreng, hvis far gør klamme ting. Det ville være en fordel, hvis du kan få din datter til at uddybe og til slut ville jeg indberette det til kommunen.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

18. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
simone_jacobsen skriver:

Ja jeg mener helt bestemt, at hun skal foretage en underretning til kommunen - det har hun pligt til, uanset hvor ubehageligt det er!

Ifølge Servicelovens § 154 gælder for enhver borger en ubetinget underretningspligt, når børn eller unge under 18 år lever i en alvorligt truet situation. Bestemmelsen lyder: ”Den, der får kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år fra forældres eller opdrageres side udsættes for vanrygt eller nedværdigende behandling eller lever under forhold, der bringer det sundhed eller udvikling i fare, har pligt til at underrette kommunen”.

En udvidet underretningspligt gælder imidlertid efter servicelovens § 153 for personer, der udøver offentlig tjeneste eller hverv, det vil bl.a. sige ansatte i dagtilbud.

§ 153 har denne bestemmelse:

”Personer, der udfører offentlig tjeneste eller offentligt hverv, skal underrette kommunen, hvis de under udførelsen af tjenesten eller hvervet får kendskab til eller grund til at antage,

1. at et barn eller en ung under 18 år kan have behov for særlig støtte efter kapitel 11, 2. at et barn umiddelbart efter fødslen, kan få behov for særlig støtte efter kapitel 11 på grund af de vordende forældres forhold, eller 3. at et barn eller en ung under 18 år har været udsat for vold eller andre overgreb.”

Tror ikke kommunen kommer til at reagere på det. Det er ikke nok til en underrretning, da det er taget ud af kontekst. 

Anmeld

18. maj 2013

Sabone

Jeg er pædagogstuderende..

Man skal altid underrette! Uanset, hvordan man har fået tingene at vide og af hvem! Det skal undersøges.

Alle har pligt til at underrette og det er lige meget, om det er om børn i børnehaven, naboen eller noget familie. Ser eller høre man noget, som vækker opsigt, skal man reagere! 

Hellere underret engang for meget, end en gang for lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.