Jeg har ofte undret mig og synes, det er tankevækkende, at man slet ikke kan få det til at passe ind.
Fx har jeg 2 veninder der læser. De har begge mindre børn og deres mænd arbejder meget. (Faktisk undrende hvor lig deres situation er). Men de er begge sååå hængt op, at der nærmest er tale om mindre stress. De skal self lave mange lektier, hente børn, huslige ting osv. Og jeg ved, det er hårdt!!
Men det jeg kan undre mig over er, at de ikke investere i sig selv. Prioritere "Jeg-tiden", så de rent faktisk lader batterierne op og sparer sammen til presset og udfordringerne. De står tidligt op og sent hjem, børn og lektier, og er total færdige kl 20.
Ville sådan ønske, jeg kunne dele min opsparet energi med dem, så de kunne mærke, hvor vigtigt det er, at investere sådan i sig selv. Bare en frisk gåtur alene, når ungerne er kommet i seng, kunne være guld værd.
Er faktisk bekymret for at de begge ender med dybe nedture og andre problemer i familierne.
Måske er det også kun nemt for mig at se pga jeg har store børn og derved har høstet mig overskuddet lige dér... Da jeg havde små børn, havde jeg heller ikke overskud til noget, men jeg havde heller ikke viden om det.
Når man nedprioritere sig selv, er det så fordi man ikke gider andet ell ikke kan overskue det? Hvis man ikke kan overskue at have "Jeg-tid", er det så fordi man ikke ved bedre ell ??
Jeg kan virkelig godt fortå dem og det er hårdt, men har svært ved at forstå, at de ikke prioritere mere energi i stedet for at sove kl 20.