Økologisk eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vi køber....

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.227 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

Honningblomst

Hvad gør I...her står den kun på øko i hvert fald alt jeg kan få og så bager jeg alt brød selv, det er virkelig meget billigere...
Jeg håber og tror på at det er det bedste for børnene såvel kostmæssigt men også for den verden vi låner af dem.
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

MoarViborg

Jeg ville gerne køre øko-stilen hele vejen igennem, men bliver så alligevel lidt nærig! Æg og Mælk køber jeg dog altid økologisk!

Anmeld

1. juli 2009

Diana...

Jamen vi os begynd at købe mere og mere øko og vil gerne være helt øko.

Og jeg bager os rigtig meget brød selv men nogen gange er der bage pause 

Og tillykke med den nye mave super at det gik godt.

Anmeld

1. juli 2009

Miamaja

uha jeg ville gerne vaere oko med ALT ogsaa toj, men er det kun 20 % og det er som regel frugt, gront og mel og aeg. og sommetider kod.Oko frugt og aeg smager bedre. kod kan jeg ikke sige smager bedre eller har mere smag. der er en del varer som jeg har provet som er oko som ikke var saa godt som en anden ikke-oko vare.

hvorfor:fordi der er nogle varer jeg bruger der ikke kan faas okologiske eller som jeg bedre kan lide end den okologiske vare. Oko toj er svaere at faa fat i og dyrere og ikke altid det vi har brug for i klaedeskabet og saa er det dyrere. sommetider vanvittigt dyrt.

Mange grunde. men hvor ville det vaere FEDT hvis alle varer var oko i hele landet!

Anmeld

1. juli 2009

Valle81

HEjsa.

Går meget ind for økologi, og køber næsten alt hvad jeg kan få fat i:0) Men nogle gange bliver jeg oså for nærrig. Synes fx økologiske agurker er så dyre. Men om vinteren køber jeg økologiske grøntsager, vil ikke have det der spanske gennemsyrede og sprøjtede stads, og ellers køber jeg altid dansk:0)

Men prioriterer det højt, og ville gerne være bedre:0)

Anmeld

1. juli 2009

ekzunz

Jeg må indrømme at jeg er begyndt at vælge det fra igen. Det er udfra et økonomisk synspunkt. Vi har simpelthen ikke råd til at kun at købe økologisk, og jeg vil også gerne spare lidt på husholdningsbudgettet, så jeg vælger
bevidst noget fra. Jeg køber altid økologisk mælk og havregryn. Mælken fordi jeg læste at den rent faktisk er sundere (havde ellers valgt den fra, men valgte den til igen)
Økologisk kød kan slet ikke komme på tale. Vi bruger så meget kød at det ville vælte budgettet totalt hvis vi skulle have det.

Så jeg ville gerne købe mere, men jeg vil også gerne så meget andet - og så ryger noget af økologien altså.

Anmeld

1. juli 2009

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jeg må indrømme at jeg er begyndt at vælge det fra igen. Det er udfra et økonomisk synspunkt. Vi har simpelthen ikke råd til at kun at købe økologisk, og jeg vil også gerne spare lidt på husholdningsbudgettet, så jeg vælger
bevidst noget fra. Jeg køber altid økologisk mælk og havregryn. Mælken fordi jeg læste at den rent faktisk er sundere (havde ellers valgt den fra, men valgte den til igen)
Økologisk kød kan slet ikke komme på tale. Vi bruger så meget kød at det ville vælte budgettet totalt hvis vi skulle have det.

Så jeg ville gerne købe mere, men jeg vil også gerne så meget andet - og så ryger noget af økologien altså.

Det er sgu og¨så dyrt...vi spiser meget lidt og sjældent kød, så det mærkes ikke rigtigt-smiler

Anmeld

1. juli 2009

Cris

Så meget øko som muligt her. Men vi skal passe på budgettet, ellers går det helt galt (man skal også købe toilet papir og sæbe og opvaskemiddel og så nogle ting en gang i mellem )

Jeg synes, at det er dejligt, at der er så mange øko muligheder på den skandinaviske market. Det er ikke så godt i Syd Europa, sjovt nok, alt øko, hvad der bliver produceret der ned ender i Skandinavien og Tyskland og det er næsten mission impossible at finde øko varer der ovre!

Anmeld

1. juli 2009

saxa

For at være helt ærlig - så vi har aldrig gået op i om det var økologisk eller ej når vi handlede ind..
Men sjovt nok så begyndte kæresten at arbejde på Urtekram, som producerer en masse økologiske varer, alt fra shampoo, sukker til vatpinde.. Og Vupti så var skabene fyldt op med økologi.. Alt hvad vi kunne få derfra.. Og da vores datter begyndte på grød, kunne vi jo få en masse lækre varer derfra til hende..
Men når vi handler ind, tænker vi stadig ikke over om det er øko eller ej...

Anmeld

1. juli 2009

Fines mor

Jeg arbejder for Miljøministeriet, og efter jeg er blevet ansat der så går jeg også meget mere op i økologi. Vi skal dog også huske på, at bare fordi det er øko, så er det ikke nødvendigvis kvalitet. :-)
Men herhjemme køber vi noget økologisk, men måske kun ca 10-15%

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.