jeg nægter ham samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

nu har jeg ligesom haft tilladelse til at se hans konto fra tidligere da jeg skulle orden noget økonomi for ham
plus vi har haft fælles i 4 år , så jeg kender jo hans krantende økonomi

at han så ikke har ændret sin kode og det er ikke min fejl
det kunne hán jo bare ha gjort

men det er for pokker ikk sagen ved det drejer sig om !!!!

jeg prøvede ik at starte en diskution om hans konto eller ej, men om han har penge til at forsørge sine børn og det har han IKKE

så synes jeg bestemt ikke du skulle have nævnt det med kontoen...

han er din x. ergo har du ingen ret til og krænke hans privatliv ved og gå på hans konto....

plus du kan da umulig have statsforvaltningen på din side ved og sige han ingen penge har... hvordan vil du bevise det?? ved og fortælle at du har tjekket hans konto?? det skal da nok blive godt....

og måske har han en aftale med en ven, familiemedlem, et eller andet om at skabe og køleskab bliver fyldt op inden han skal have sine børn... man behøver ikke have penge på sin konto for og kunne forsørge sine børn...

for så kunne jeg heller ikke forsørge mine (hvis ikke jeg hævede, og havde kontanterne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

En ting er at han stjæler fra sin søn - det bør han selvfølgelig ikke gøre, men at du tjekker hans netbank, hvilket er super ulovligt det er da helt vildt og overhovedet ikke noget der kommer dig ved.

Ja, undskyld hvis det lyder hårdt, men det synes jeg dæleme er frækt af dig og slet ikke i orden!

Et eller andet sted synes jeg faktisk det er synd for børnene at du vælger at straffe faren og ikke lader dem se ham. Forstår godt du er sur over episoden med de penge han ikke har tilbagebetalt, men han kan jo være inde i en træls periode ( kender selvfølgelig slet ikke til hans/jeres historie), men jeg ville personligt snakke med min datters far om det i stedet for at nægte samvær - det ville jo gå ud over min datter, som elsker sin far.

/Fenja

jeg har prøvet at snakket med ham i 1 ½ uge har jeg forsøgt at hjælpe ham til en dialog for at finde ud af HVORFOR han har hugget de penge og hvorfor han lyver gang på gang

men det er osm om at han bare er ved at leve sig ind i sin helt egen verden hvor jeg ikke kan nå ham

og jeg er virkelig bekymret når det er sådan

og idag tog vores BH fat i mig og spurgte hvad min søn havde lavet o wekenden, for han var færdig, helt færdig , og de alså var bekymret for min søn og jeg ved jo kun hvad der sker når han kommer hjem, han SOVER
han var hos sin far fra torsdag til lørdag, og han sov fra lørdag aften kl 19 til 9 og søndag fra 18:30 til 7 og vi var NØD til at hente ham kl 13 om eftermiddagen da han var fladm han sov fra 14 - 18 stod op for at spise, gik i seng igen kl 19-7 tirsdag morgen

det er jo ik normalt for et barn at være så flad, det er han ihvertfald aldrig herhjemme og vi fare rundt i skov og strand hver wekend

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

så synes jeg bestemt ikke du skulle have nævnt det med kontoen...

han er din x. ergo har du ingen ret til og krænke hans privatliv ved og gå på hans konto....

plus du kan da umulig have statsforvaltningen på din side ved og sige han ingen penge har... hvordan vil du bevise det?? ved og fortælle at du har tjekket hans konto?? det skal da nok blive godt....

og måske har han en aftale med en ven, familiemedlem, et eller andet om at skabe og køleskab bliver fyldt op inden han skal have sine børn... man behøver ikke have penge på sin konto for og kunne forsørge sine børn...

for så kunne jeg heller ikke forsørge mine (hvis ikke jeg hævede, og havde kontanterne)

jeg kender ham rigtigt rigtigt godt

og desværre er det virkelig en helt anden historie end klogskab bag den mand angår mad i køleskab og så videre (desværre)

han er en mand der ikke var den skarpeste kniv i skuffen da der blev valgt hjerner

han er sød og god, men han kan intet styre selv angår økonomi

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

Louise :-) skriver:

Bare fordi du kender hans kode giver dig altså ikke ret til at gå ind og kigge

Og hvis du er så nervøs for at dine børn ikke får mad, så må i aftale samvær hos dig. At du nægter din x samvær med børnene straffer også dine børn!

har også skrevet længere oppe at hvis han vil have samvær er han da velkommen her, men de kommer ikk med ham

Anmeld

7. maj 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

jeg kender ham rigtigt rigtigt godt

og desværre er det virkelig en helt anden historie end klogskab bag den mand angår mad i køleskab og så videre (desværre)

han er en mand der ikke var den skarpeste kniv i skuffen da der blev valgt hjerner

han er sød og god, men han kan intet styre selv angår økonomi

og derfor mener du som hans X at du har ret til og gå ind og snage på hans konto??

ja, jeg kan altså desværre ikke se logikken i det...

og jeg  tror jeg stopper debatten her, for det der kan jeg bare slet ikke....

håber der bliver fundet en løsning for børnenes skyld....

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

jeg har prøvet at snakket med ham i 1 ½ uge har jeg forsøgt at hjælpe ham til en dialog for at finde ud af HVORFOR han har hugget de penge og hvorfor han lyver gang på gang

men det er osm om at han bare er ved at leve sig ind i sin helt egen verden hvor jeg ikke kan nå ham

og jeg er virkelig bekymret når det er sådan

og idag tog vores BH fat i mig og spurgte hvad min søn havde lavet o wekenden, for han var færdig, helt færdig , og de alså var bekymret for min søn og jeg ved jo kun hvad der sker når han kommer hjem, han SOVER
han var hos sin far fra torsdag til lørdag, og han sov fra lørdag aften kl 19 til 9 og søndag fra 18:30 til 7 og vi var NØD til at hente ham kl 13 om eftermiddagen da han var fladm han sov fra 14 - 18 stod op for at spise, gik i seng igen kl 19-7 tirsdag morgen

det er jo ik normalt for et barn at være så flad, det er han ihvertfald aldrig herhjemme og vi fare rundt i skov og strand hver wekend

I stedet for at nægte samvær, så må der være andre muligheder, så børnene stadig kan se deres far. Muligvis med overvåget samvær i en periode? Jeg er slet ikke inde i det system og ved ikke hvad der kan gøres, men mener bare, at hvis der kan gøres noget hvor faren får noget hjælp til at håndtere børnene når de er der måske vil hjælpe.

Har du spurgt ham om det er for meget for ham i øjeblikket? Om det er bedre at han f.eks henter dem fra bh om fredagen, spiser aftensmad med dem og ser Disney Sjov. Derefter kan han køre dem hjem til dig og så kan de sove der. Eller måske bare en enkelt overnatning i stedet for en hel weekend.

Jeg ville i hvert fald gøre alt hvad jeg kunne for at sørge for at børnene så sin far - når der "kun" er tale om økonomiske problemer.

Anmeld

7. maj 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

I stedet for at nægte samvær, så må der være andre muligheder, så børnene stadig kan se deres far. Muligvis med overvåget samvær i en periode? Jeg er slet ikke inde i det system og ved ikke hvad der kan gøres, men mener bare, at hvis der kan gøres noget hvor faren får noget hjælp til at håndtere børnene når de er der måske vil hjælpe.

Har du spurgt ham om det er for meget for ham i øjeblikket? Om det er bedre at han f.eks henter dem fra bh om fredagen, spiser aftensmad med dem og ser Disney Sjov. Derefter kan han køre dem hjem til dig og så kan de sove der. Eller måske bare en enkelt overnatning i stedet for en hel weekend.

Jeg ville i hvert fald gøre alt hvad jeg kunne for at sørge for at børnene så sin far - når der "kun" er tale om økonomiske problemer.

har prøvet

men det dutter bare ikke, han lukker af og flyver op under luftet og råber af mig
og så blir jeg self gal og ja så står vi fast nogen dage igen

Anmeld

7. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

har prøvet

men det dutter bare ikke, han lukker af og flyver op under luftet og råber af mig
og så blir jeg self gal og ja så står vi fast nogen dage igen

Hvad med at bruge en mægler? Det kan man vist få gennem statsforvaltningen og de har ret ofte stor succes med det. Måske er det jer to der skal have redet nogle ting ud, for det nytter jo ingenting at i som forældre ikke kan tale sammen.

Jeg synes der skal være tale om alvorlig omsorgssvigt for at man går ind og nægter samvær. Husk at dine børn vil bede om en forklaring en dag og måske falder det ikke i så god jord hvis den er " far havde økonomiske problemer, så jeg mente ikke i skulle være der". Vil selvfølgelig bare understrege, at det er dig der sidder med det hele når de en dag kommer og vil vide alle hv-ordene.

Det er meget muligt at han er en knold når det kommer til økonomi, men det gør ham jo faktisk ikke til en dårlig far. Selvfølgelig skal der styr på det med at jeres ene barn ikke trives super godt, men prøv at finde ud af at gøre det sammen og ikke hver for sig. Det virker garanteret uoverskueligt, men ring og hør om du/i ikke kan få noget hjælp til at tale sammen - tror ofte den strander dér!

Anmeld

7. maj 2013

Newsence

at du kigger på hans konto er slet ikke ok. Og jeg kan ikke se at du er bedre end ham. han stjæler fra sine børn, du er lige så ulovlig når du kigger på kontoen. Det er ikke hans pligt at ændre koder, det er din pligt ikke at kigge.

at du nægter ham samvær er endnu mere ikke ok.

loven er sådan at det er samværsforælderen der bestemmer hvad der skal foregå under samværet og det har du altså ingen ret til at bestemme.

Måske er der som skrevet tidligere aftaler du ikke kender til. Du kan intet gøre før dine børn kommer hjem og ikke har fået mad i en hel samværs periode, først der kan du reagere ikke før.

Hvis I har en underskrevet samværs aftale enten privat eller via. statsforvaltningen så er du igang med noget ulovligt og dette vil han å senere kunen bruge imod dig i en sag da du udviser dårlig amarbejdsevne og har I ikke ja så er det ikke ulovligt og han kan ikke kræve hjælp fra fogden, men han kan gå i statsforvaltningen og der vil han få ret og så vil du SKULLE udlevere dine børn. Og igen kan han bruge dette mod dig til at påvise dårligt samarbejde og det er den værste edikete man kan få på sig.

Sove tider: jeg kan godt se det er et problem og især hvis det er sket flere gange, men igen er det faren der bestemmer sovetiderne hos ham. Inst. kan evt. snakke med ham... Det vil måske hjælpe og det er da noget du kan bruge i statdforvaltningen til evt. at få nedskåret samværet, men du får ikke lov at nægte ham samvær eller at det skal foregå hos dig da du for at det skal kunnelade sige gøre skal fremvise beviser for langt værre ting.

Så til det spørgsmål om du er ude på et skåplan må mit svar være klart ja. Du er i gang med at grave din egen grav. Fordi man er bopælsforældre og mor har man aoltså ikke uanede rettigheder, men skal derimod fóregå som et godt eksempel.

Anmeld

7. maj 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

En ting er at han stjæler fra sin søn - det bør han selvfølgelig ikke gøre, men at du tjekker hans netbank, hvilket er super ulovligt det er da helt vildt og overhovedet ikke noget der kommer dig ved.

Ja, undskyld hvis det lyder hårdt, men det synes jeg dæleme er frækt af dig og slet ikke i orden!

Et eller andet sted synes jeg faktisk det er synd for børnene at du vælger at straffe faren og ikke lader dem se ham. Forstår godt du er sur over episoden med de penge han ikke har tilbagebetalt, men han kan jo være inde i en træls periode ( kender selvfølgelig slet ikke til hans/jeres historie), men jeg ville personligt snakke med min datters far om det i stedet for at nægte samvær - det ville jo gå ud over min datter, som elsker sin far.

/Fenja

Må erklærede enig
Er ikke ok han tager penge fra en fælles konto i har, men så må du flytte pengene eller låse kontoen så der ikke kan hæves fra den.

At gå på en andens netbank selvom man tidligere fik lov er bare ikke ok, jeg var blevet tosset og da det er ulovligt ikke en gyldig grund du kan bruge til at nægte ham samværet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.