Opret gratis profil  

Så bliver nye regle for 2014 til alle på su og kontanthjælp.

Visninger: 14.221   Svar: 139

Profilbillede for grinny
79 lodder
Isaac Gabriel Friis Pedersen, min søn - min engel http://minengel isaac.bloggersd elight.dk/

Har sagt det før, men siger det gerne igen: Tror der er rigtig mange herinde der lige skal pudse glorien en ekstra gang! 

Synes jeg ser alt for mange "juble" over at kontanthjælpen skal sættes ned/reguleres, men der er ikke mange der kender til det at være på kontanthjælp.

Ja, det er en sidste udvej, men for nogen er det den eneste vej og sådan er det bare!
Jeg er 24 år og på kontanthjælp er det fedt? Nej overhovedet ikke! Kan jeg bare dovne? Nej slet ikke.
Jeg "arbejder" (hjælper kommunen jeg bor i med forskelligt arbejde) 37 timer om ugen for 4300 kr.! 
Er der virkelig nogen der mener det er for meget? Jeg knokler altså lige så meget som andre for de penge, som ikke en gang kan dække min husleje!

Jeg er heldig at jeg har fået elevplads pr. 1/9-13 og jeg glæder mig til at være ude af det her lorte system, men kan se frem til mange måneder endnu hvor det kun lige kan gå op den sidste dag i måneden, og det er ikke sjovt mere! 

Man skal huske på at mange folk er ramt pga. finanskrisen og det er altså ikke vores skyld at denne krise opstod, men det er os der nu må bøde for det!

Og så lige en sidste ting. Da jeg skulle opereres for galdesten kunne jeg få 2(!!) sygedage efter operationen for mere kunne de ikke give mig, og mødte jeg ikke op efter de 2 dage ville jeg blive trukket 589 kr. om dagen! Jeg var på ingen måder frisk efter to dage, men fuck det - jeg er jo kontanthjælpsmodtager - jeg må ikke være doven 

Profilbillede for Faith
0 lodder
Nu med nyt profilbillede.
grinny skriver:

Har sagt det før, men siger det gerne igen: Tror der er rigtig mange herinde der lige skal pudse glorien en ekstra gang! 

Synes jeg ser alt for mange "juble" over at kontanthjælpen skal sættes ned/reguleres, men der er ikke mange der kender til det at være på kontanthjælp.

Ja, det er en sidste udvej, men for nogen er det den eneste vej og sådan er det bare!
Jeg er 24 år og på kontanthjælp er det fedt? Nej overhovedet ikke! Kan jeg bare dovne? Nej slet ikke.
Jeg "arbejder" (hjælper kommunen jeg bor i med forskelligt arbejde) 37 timer om ugen for 4300 kr.! 
Er der virkelig nogen der mener det er for meget? Jeg knokler altså lige så meget som andre for de penge, som ikke en gang kan dække min husleje!

Jeg er heldig at jeg har fået elevplads pr. 1/9-13 og jeg glæder mig til at være ude af det her lorte system, men kan se frem til mange måneder endnu hvor det kun lige kan gå op den sidste dag i måneden, og det er ikke sjovt mere! 

Man skal huske på at mange folk er ramt pga. finanskrisen og det er altså ikke vores skyld at denne krise opstod, men det er os der nu må bøde for det!

Og så lige en sidste ting. Da jeg skulle opereres for galdesten kunne jeg få 2(!!) sygedage efter operationen for mere kunne de ikke give mig, og mødte jeg ikke op efter de 2 dage ville jeg blive trukket 589 kr. om dagen! Jeg var på ingen måder frisk efter to dage, men fuck det - jeg er jo kontanthjælpsmodtager - jeg må ikke være doven 

Til salg:

Profilbillede for Majeha
1 lod
Tilbage igen
baby012 skriver:

Vi har 124 kwm. 

4 værelser, et toilet, et badeværelse, et køkken, og et "skab"

have både for og bagved huset

6000 i husleje.. 

egen bil, og intet lån (mere)

vi har lille internet pakke, intet tv signal, og een billigste mobil pakke.. 

Vi spiser for 700 kr om ugen.. 

Det er vildt stramt, og vi vender hver en øre .. Men vi lever, og mangler ikke noget.. 

Ja det er en billig kommune, men, så er boligtilskud også lavere .. tror det går fint op.. 

Det kan bare ikke passe man ikke kan LEVE for 28000 .. Så er der sku et problem med forbruget et sted.. 

Det er også ekstremt billig husleje. I min kommune ville den ligge på min. 9.000-10.000,- Og boligsikring kan langt fra udligne den prisforskel.

Og som du skrev dit tidligere indlæg, tolkede jeg det til, at alle let burde kunne leve for 12.000 om måneden.

Som du skriver i dette indlæg, så giver jeg dig ret i, at de fleste (ikke alle) kan leve for 28.000,-. Men de nye regler betyder ikke, at man kommer op på de 28.000,-. Min samlever tjener ikke så meget, og med de nye satser vil vores samlede indtægt bliver meget lavere end vores faste udgifter.

Den situation tror jeg, der er mange, der står i, og så er det nogle vælger at flytte fra hinanden, for at få det til at løbe rundt økonomisk. Hvilket er rigtig ærgerligt.

Profilbillede for baby012
0 lodder
Nu mor til lille søn
H+S Skjolgborg. skriver:

Hvordan kan i have 12000 kr af leve af???.

2x kontanthjælp er ca 27470 kr før skat.

For jeg får kun 9062 kr efter skat det ville ca sige 4573 kr går til skat. Vi har ca 8500-9000 kr når alt er betalt pr mdr med min kæreste løn og mine små 9062 kr efter skat og 2xbørnebidrag. 

Vi er 6 mennesker.

jeg ville da gerne have 12000 kr af leve af til os 6

Vi er på su.. 

7000 hver om måneden.. 12000 efter skat (tilsammen) ..

vi har 500 når alt er betalt .

Profilbillede for charlottemor3
0 lodder
mor til 3

Hejsa vil lige høre jeg står og skal snart flytte sammen med min kæreste jeg er på kontanthjælp pga depression/angst og min kæreste er svejser og tjener ca 25000 kr før skat 

så er det jeg tænker vil jeg så blive trukket i kh eller vil jeg få det samme som før eller er det først hvis hans tjente 28000kr at de så tager kh 

vh charlotte 

Profilbillede for SjeBets
0 lodder
NINJA PANDA´s RULES

det er fint at samlevende sidestilles med ægtefolk, MEN så burde det være på alle plan, altså jeg tænker med arv og fradrag og i den dur og IKKE bare når det er staten til gode.  Som det er nu har vi forsørgerpligt over for hinanden, hvis det skulle ske at en af os kommer på KH, tror jeg nu ikke det sker, men hvis det sker. Men hvis min kæreste dør, så er det bare ærgeligt for mig, så står jeg uden hus og bil. Det er noget bræk. 

Hvis vi skal være ligestillet med dem som er gift, burde det være på alle plan. Bare fordi man valgt at papirer på ens forhold er så vigtigt burde man stadig have de samme rettigheder, når man havde været samlevende i x-antal år og /eller har børn sammen

Profilbillede for C-Dog
0 lodder
Glædelig jul :-)
charlottemor3 skriver:

Hejsa vil lige høre jeg står og skal snart flytte sammen med min kæreste jeg er på kontanthjælp pga depression/angst og min kæreste er svejser og tjener ca 25000 kr før skat 

så er det jeg tænker vil jeg så blive trukket i kh eller vil jeg få det samme som før eller er det først hvis hans tjente 28000kr at de så tager kh 

vh charlotte 

Herhjemme må manden max tjene 14xxx før skat ellers bliver det modregnet i min kh.
Profilbillede for H+S Skjolgborg.
0 lodder
elsker min dejlig børn og min Emma engel som døde i uge 16+5 på min 21 års fødselsdag den 29/11-1997

vh charlotte 

det er ret let og regne ud du kan se det herind:

http://www.magnus.dk/Home/Satser/Kontanthj%c3%a6lp.aspx?satsID={B6001334-CDD1-4FC1-9EF4-DCE66376B815}

f.eks har i børne sammen får du 13952 i 2013 det er så 2x 13952 kr i må have til sammen før skat det er = 27904 kr ca udregne.

så hvis han får 25000 kr før skat så tro jeg desværre du midste lidt i jan 2014 .

Men igen kommer jo også and på det liv sygdomme osv alt dette tager kommunen jo op og vende om du er under en af dem der er med i de nye regler eller ej.

Desværre rør det mange af lige vel.

Mvh

Henriette

Til salg:
Profilbillede for H+S Skjolgborg.
0 lodder
elsker min dejlig børn og min Emma engel som døde i uge 16+5 på min 21 års fødselsdag den 29/11-1997
FrkHamilton skriver:

Herhjemme må manden max tjene 14xxx før skat ellers bliver det modregnet i min kh.

ja det er ca 14000 kr før skat (13952 kr x 2 i 2013)

Til salg:
Profilbillede for charlottemor3
0 lodder
mor til 3
H+S Skjolgborg. skriver:

det er ret let og regne ud du kan se det herind:

http://www.magnus.dk/Home/Satser/Kontanthj%c3%a6lp.aspx?satsID={B6001334-CDD1-4FC1-9EF4-DCE66376B815}

f.eks har i børne sammen får du 13952 i 2013 det er så 2x 13952 kr i må have til sammen før skat det er = 27904 kr ca udregne.

så hvis han får 25000 kr før skat så tro jeg desværre du midste lidt i jan 2014 .

Men igen kommer jo også and på det liv sygdomme osv alt dette tager kommunen jo op og vende om du er under en af dem der er med i de nye regler eller ej.

Desværre rør det mange af lige vel.

Mvh

Henriette

Tak for diæt svar 

jeg synes det er svært at finde ud af og temmelig stressende ikke at vide præcis hvor man står  

Må have fat i min Sagsbehandler de må vide det 

Gå til kategorien "Ordet er frit"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Kontakt Baby.dk