Ny kontanthjælpreform!

Visninger: 3.270   Svar: 65

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

27. februar 2013

1990h

Profilbillede for 1990h
0
24.04.2013 Elsker min lille Ida.
Louise17 skriver:

Jeg går snart kold her bag skærmen 

ja så kommer du ned og få 5753 hvis den går igennem..

jeg ved faktisk slet ikke hvornår man finder ud af om det går igennem eller ej..

Anmeld Svar

27. februar 2013

TeamRocket

Profilbillede for TeamRocket
0
StopBrokkeriet. Dk :-P
Lige et side spring. Som jeg læser det vil det da presse mange familier ud i at flytte fra hinanden så de kan få enlig satsen? Godt man ikke er på kh, synes 5000 at leve for med børn er meget lidt. På su kan man idet mindste ta lån. :-S

Anmeld Svar

27. februar 2013

1990h

Profilbillede for 1990h
0
TeamRocket skriver:

Lige et side spring. Som jeg læser det vil det da presse mange familier ud i at flytte fra hinanden så de kan få enlig satsen? Godt man ikke er på kh, synes 5000 at leve for med børn er meget lidt. På su kan man idet mindste ta lån. :-S

Ja jeg tror også det vil få flere par til at flytte fra hinanden og stå som enlig og få de forsørger tillæg..tilgengæld tror jeg så også de vil rykke mere ihærdigt ind på at "afsløre" den form for social bedrageri..

så dem der rammes hårdest af de enlige er jo faktisk dem der har en kæreste som enden er lønmodtager eller selv kontanthjælpsmodtager..

dem som reelt er enlige eller vis kæreste er på su går ikke ligeså meget ned..

de vil jo have at hvis en kontanthjælps modtager bor sammen med en lønmodtager skal de falde i kh da modpartens løn skal førsørge dem i stedet..

hvad jeg lige kan forstå..

Anmeld Svar

27. februar 2013

Bertris

Profilbillede for Bertris
4
Har verdens dejligste datter og endnu et mirakel på vej (L)

så vidt jeg har forstået ville man kun komme ned på den på de ca 5000 hvis man har mulighed for at studere, men er ikke 100 % sikker. 
Men hvis det går igennem vil reformen gælde fra januar 2014 

- men der er også noget snak om at de ikke kan få den igennem som den ser ud nu (reformen altså) pga det går i strid med grundloven  

Anmeld Svar

27. februar 2013

TeamRocket

Profilbillede for TeamRocket
0
StopBrokkeriet. Dk :-P
1990h skriver:

Ja jeg tror også det vil få flere par til at flytte fra hinanden og stå som enlig og få de forsørger tillæg..tilgengæld tror jeg så også de vil rykke mere ihærdigt ind på at "afsløre" den form for social bedrageri..

så dem der rammes hårdest af de enlige er jo faktisk dem der har en kæreste som enden er lønmodtager eller selv kontanthjælpsmodtager..

dem som reelt er enlige eller vis kæreste er på su går ikke ligeså meget ned..

de vil jo have at hvis en kontanthjælps modtager bor sammen med en lønmodtager skal de falde i kh da modpartens løn skal førsørge dem i stedet..

hvad jeg lige kan forstå..

Ja det er et lidt stort press at ligge på folk. Og selv om jeg er helt enig i at kh skulle sættes ned, så virker dette bare forhastet og uigennemtænkt. Det er jo ikke alle der bare er raske nok til at ta en uddannelse, og hvad så bagefter? Der er stadig ingen jobs, man kan ikke altid få igennem akasse hvis ikke man opfylder alle krav, og så er man ligevidt på en meget lav kh? Hmm. Frygter en masse mennesker bliver tabt nu

Anmeld Svar

27. februar 2013

mth1987

Profilbillede for mth1987
0
SKYND JER IND OG KIG PÅ MIN SALGSINDLÆG :)

Har ikk sat mig helt ind i det forslag de har lagt ud. Men et eller andet sted synes jeg det er fair nok at stramme reglerne omkring kh for dem som sagtens kan varetage et job eller uddannelse. Der er jo desværre mange der vælger kh som den nemme løsning. Og siger ikk det er alle men der er jo nogen i mellem. Jeg har selv valgt at starte på uddannelse da jeg ikk ku finde hverken elevplads eller job. Jeg kan heller ikk kun klare mig til 5000 kr om måneden som su er på og derfor må jeg tage et lån. 

Anmeld Svar

Til salg:
27. februar 2013

Kofoed.

Profilbillede for Kofoed.
0
Nu ved at prøve sine forfatter evner af
Bertris skriver:

så vidt jeg har forstået ville man kun komme ned på den på de ca 5000 hvis man har mulighed for at studere, men er ikke 100 % sikker. 
Men hvis det går igennem vil reformen gælde fra januar 2014 

- men der er også noget snak om at de ikke kan få den igennem som den ser ud nu (reformen altså) pga det går i strid med grundloven  

hvordan gør den det? hvis du har fået det med.

Anmeld Svar

Til salg:
27. februar 2013

jydeinden

det er ganske sandt at det vist efter sigende rammer alle på kontanthjælp. pt aner jeg ikke hvor jeg selv står da jeg er sygemeldt, men med tiden vil de vel svare på hvor de vil kyle dem hen

Anmeld Svar

27. februar 2013

1990h

Profilbillede for 1990h
0
TeamRocket skriver:

Ja det er et lidt stort press at ligge på folk. Og selv om jeg er helt enig i at kh skulle sættes ned, så virker dette bare forhastet og uigennemtænkt. Det er jo ikke alle der bare er raske nok til at ta en uddannelse, og hvad så bagefter? Der er stadig ingen jobs, man kan ikke altid få igennem akasse hvis ikke man opfylder alle krav, og så er man ligevidt på en meget lav kh? Hmm. Frygter en masse mennesker bliver tabt nu

de har helt andre planer med dem som der af fysisk eller psykisk grunde ikke kan varetage et job..eller generelt de svage. de vil blive fulgt af sagsbehandlere osv i stedet for bare kontakt personer..det står også i linket under hovedpunkter.

Anmeld Svar

27. februar 2013

1990h

Profilbillede for 1990h
0
mth1987 skriver:

Har ikk sat mig helt ind i det forslag de har lagt ud. Men et eller andet sted synes jeg det er fair nok at stramme reglerne omkring kh for dem som sagtens kan varetage et job eller uddannelse. Der er jo desværre mange der vælger kh som den nemme løsning. Og siger ikk det er alle men der er jo nogen i mellem. Jeg har selv valgt at starte på uddannelse da jeg ikk ku finde hverken elevplads eller job. Jeg kan heller ikk kun klare mig til 5000 kr om måneden som su er på og derfor må jeg tage et lån. 

er fuldstændig enig i at kh reglerne skal strammes op. og at folk der uddannelses parate skal starte uddannelse efter 6 måneder på kh.

men de tal de fremlægger her lyder også meget vildt syntes jeg..men hvis de derimod kunne garantere at der kom maange mange flere job til dem på kh så ideen jo god nok. men de kan de jo nok ikke.

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.