Eksperthjælp: Kære Far til 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. februar 2013

Christin Illeborg

"Kære Far til 3"

hej Christin jeg skal være far igenjeg er 39 år, hvor jeg kendte min kæreste i 6 år. har bar angst. i starten var jeg glæd for at jeg skal være far igen men hun er ca 3 måneder hen fik jeg bar angst. jeg ar-bider som sportespædagog med hjælper med børen på ælder til ca 11 år. har selv 2 en på 9 og en 11.jeg elsker børen. jeg få en i mellem lidt sværte tænker andeles som min mentor ser.t. jeg ved det ikke om på det sidst havl år har jeg haft ikke godt været lidt presset også har haft lidt svært med ptsd jeg har haft siden jeg var 6 år. lidt konflikter med min familie .jeg er stor bror til 8 søskende.
håber jeg far svar af dig .mvh faren

Christins svar

Tillykke med at du skal være far igen og undskyld at du får så sent svar. Jeg har af forskellige årsager ikke være ved vi mail.
Jeg er glad for at du skriver, det er første skridt til en løsning og vidner om at du tager din problemstilling alvorligt.
Når vores angst blusser op er der som regel noget vi skal være opmærksomme på. Det er kroppes tegn på at der er noget vi skal tage os af. Hvis du har ptsd og det ikke er blevet behandlet, kan det blive ved med at forstyrre dig, hver gang du kommer i en situation der bare minder lidt om det du tidligere har oplevet.
Det vil være meget værdifuldt at opsøge en terapeut der kan arbejde det igennem med dig, og som også kan give dig værktøjer til at håndtere det når det kommer i form af angst.
Du kan opsøge en kognitiv terapeut eller en mindfulness terapeut. I begge tilfælde er der gode resultater.
Der er måske mulighed for at få tilskud til psykolog gennem din læge. Se denne lille film http://www.youtube.com/watch?v=XUS26eCnfLg

Og søg evt mere viden her
http://www.psykiatrifonden.dk/forside/Forlag/Psyki atri-Information/Ældre+numre/2005%2F3+%7C+Ang st/Tema+%7C+Posttraumatisk+angst
Jeg håber dette kan føre dig fremad.
Kærlig hilsen
Christin

Christin tilbyder både individuelle samtaler og træningshold for stress- og depressions ramte baseret på mindfulness, hun underviser også spiseforstyrrede i mindful spisning. Derudover underviser hun i yoga.

Se Christins hjemmeside: ChristinIlleborg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.