"Probiotika til baby"
Hej rebecca
Hvordan får jeg nds panda i min 3 mdr gamle baby når han ikke vil drikke vand?
Må det blandes i mme? Han vil også kun spise til måltider så må han få panda i forbindelse med et måltid? Og Til sidst: behøver det stå 10 min? Da det er svært at holde ham hen så længe...
Håber du kan hjælpe.
Mvh Rikke.
Ps kan jeg give ham artic d cod?
Rebeccas svar
Kære Rikke
Tak for dit spørgsmål om probiotika til baby. Det er rigtig godt, at du giver dit lille barn probiotika (frysetørrede mælkesyrebakterier), og du har jo valgt de varianter, som jeg anbefaler i min bog BABY (
http://rebeccapersson.com/baby-bogen/). Og ja, det er godt at veksle mellem de forskellige typer probiotika, så man får så mange forskellige som muligt at de forskellige gode bakteriestammer.
Ja, du kan sagtens give NDS Probiotic Panda i flasken med mme. Ja, det er nødvendigt, at det står 10-15 minutter inden brug – jeg ved godt, at det kan være lidt bøvlet, når baby er sulten NU. Måske kan du starte med at give ½ flaske og så blande probiotikaen i den anden halvdel af måltidet. Det kræver selvfølgelig, at barnet spiser op, ellers kan det være svært at vurdere, hvor meget probiotika, der kom indenbords .
Ja, det må gerne gives til måltidet. Så længe barnet kun får mm/mme, kan det gives når som helst. Til større børn bør NDS Probiotic ikke gives til måltiderne (fast føde).
Hvis dit barn ammes fuldt ud, kan du selv tage tilskud af omega-3 fra Nordic Naturals (1 tsk. eller 4 kaplser) og på den måde få tilført de vigtige fedtstoffer via modermælken. Det er den mest optimale løsning. Til flaskebabyer – eller børn, som ikke ammes fuldt ud, anbefaler jeg tilskud af 1 tsk. Arctic-D Cod Liver Oil. Ammer du delvist, så kan du f.eks. give halv dosis. Trap langsomt op, så den lille mave lige vænner sig til det.
KH Rebecca
På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.
Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com
Anmeld