Eksperthjælp: Probiotika til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.911 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Rose Maimonide

"Probiotika til baby"

Hej rebecca

Hvordan får jeg nds panda i min 3 mdr gamle baby når han ikke vil drikke vand?

Må det blandes i mme? Han vil også kun spise til måltider så må han få panda i forbindelse med et måltid? Og Til sidst: behøver det stå 10 min? Da det er svært at holde ham hen så længe...

Håber du kan hjælpe.

Mvh Rikke.

Ps kan jeg give ham artic d cod?

Rebeccas svar

Kære Rikke

Tak for dit spørgsmål om probiotika til baby. Det er rigtig godt, at du giver dit lille barn probiotika (frysetørrede mælkesyrebakterier), og du har jo valgt de varianter, som jeg anbefaler i min bog BABY (http://rebeccapersson.com/baby-bogen/). Og ja, det er godt at veksle mellem de forskellige typer probiotika, så man får så mange forskellige som muligt at de forskellige gode bakteriestammer.

Ja, du kan sagtens give NDS Probiotic Panda i flasken med mme. Ja, det er nødvendigt, at det står 10-15 minutter inden brug – jeg ved godt, at det kan være lidt bøvlet, når baby er sulten NU. Måske kan du starte med at give ½ flaske og så blande probiotikaen i den anden halvdel af måltidet. Det kræver selvfølgelig, at barnet spiser op, ellers kan det være svært at vurdere, hvor meget probiotika, der kom indenbords .

Ja, det må gerne gives til måltidet. Så længe barnet kun får mm/mme, kan det gives når som helst. Til større børn bør NDS Probiotic ikke gives til måltiderne (fast føde).

Hvis dit barn ammes fuldt ud, kan du selv tage tilskud af omega-3 fra Nordic Naturals (1 tsk. eller 4 kaplser) og på den måde få tilført de vigtige fedtstoffer via modermælken. Det er den mest optimale løsning. Til flaskebabyer – eller børn, som ikke ammes fuldt ud, anbefaler jeg tilskud af 1 tsk. Arctic-D Cod Liver Oil. Ammer du delvist, så kan du f.eks. give halv dosis. Trap langsomt op, så den lille mave lige vænner sig til det.

KH Rebecca

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

modesty

Det var helt vildt meget nemmere for os at give vores dreng BioGaia dråber da han var lille. Bare på en ske og ind i munden. Da han blev cirka 1 år gik vi over til Panda.

Anmeld

4. februar 2013

Rebecca Persson

modesty skriver:

Det var helt vildt meget nemmere for os at give vores dreng BioGaia dråber da han var lille. Bare på en ske og ind i munden. Da han blev cirka 1 år gik vi over til Panda.

Ja, det er nemmere med Bio Gaia. Jeg anbefaler også Bio Gaia til spædbørn. Bio Gaia indeholder én type probiotika, som matcher specielt godt det spæde barns behov. Imidlertid er det mest optimalt at få tilført så mange forskellige af de gode bakteriestammer som muligt. Derfor anbefaler jeg, at når flasken med Bio Gaia er tom, så at skifte til en anden type probiotika, som er mere bredspektret. Det er ikke helt så nemt ... dog går det som regel nemt med Udo's Choice Infant's Blend Probiotic, da den er smagsneutral.

KH Rebecca 

Anmeld

4. februar 2013

modesty

Rebecca Persson skriver:

Ja, det er nemmere med Bio Gaia. Jeg anbefaler også Bio Gaia til spædbørn. Bio Gaia indeholder én type probiotika, som matcher specielt godt det spæde barns behov. Imidlertid er det mest optimalt at få tilført så mange forskellige af de gode bakteriestammer som muligt. Derfor anbefaler jeg, at når flasken med Bio Gaia er tom, så at skifte til en anden type probiotika, som er mere bredspektret. Det er ikke helt så nemt ... dog går det som regel nemt med Udo's Choice Infant's Blend Probiotic, da den er smagsneutral.

KH Rebecca 

Ja, jeg tror vist nok at vi kom igennem to flasker inden vi skiftede...

Hvornår vil du anbefale at man skifter over til den "voksne" version? Vi forældre bruger NDS classic 9.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.