Kaya Brüel teamer op med Stella Polaris-bagmand til ny børne-godnatsang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.855 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Baby.dk

Sol og Måne – Kalle B & Viggo Ny feat. Kaya Brüel

Kaya Brüel teamer op med Stella Polaris-bagmand til ny børne-godnatsang

Video-release på YouTube 03.01.13 kl. 13.00 - https://www.youtube.com/watch?v=d_S7EtpouH8

Single-release på download- og streamingplatforme uge 3. 

Kalle B, der som første dansker i 2011 vandt den prestigefyldte Young Creative Entrepreneur-pris fra Bristish Council for festivalen Stella Polaris og de unikke events Night Music Gallery på Statens Museum for Kunst, fortsætter med sit musikalske iværksætteri. Denne gang med børne-godnatsangen ”Sol og Måne” indspillet sammen med Kaya Brüel og Kalle B’s 5-årige søn Viggo Ny.

Omkring singlen ”Sol og Måne” fortæller Kalle B:

”Jeg er så sindssygt glad for dette nummer og er meget lykkelig for, at Kaya sagde ja til at ville medvirke. Jeg har altid elsket hendes fine, fine vokal og tænkte fra start, at det ville være oplagt med hende på primær vokal, og min søn, Viggo Ny, og jeg, der ikke kan synge, kan så være lidt mere i udkanten af tracket,” griner Kalle B.

Til spørgsmålet omkring ambitionen med sangen udtaler Kalle B:

”For mig har ”Elefantens Vuggevise” altid været det dejligste nummer, men jeg har aldrig helt lært teksten, og det er altså halvirriterende at ligge og synge godnatsang for ens søn og så opfinde halvdelen af ordene. Derfor håber jeg, at mange, mange forældre synes, ”Sol og Måne” er lige så fin og vil bruge denne til at få de små til at lukke øjnene. Hvis den ambition går galt, kan det jo være, at et blefirma synes, den er fin nok til deres Night Night ble-reklamer,” griner han igen og fortsætter:

”Derudover synes jeg, at videoen er så MEGA fin, og er Ida Kinch (My cool twin, København) og Cris (Cris Wiegandt, Berlin), der har lavet den, meget taknemmelig. De har siddet i mange, mange dage, nat og dag og fedtet den til, så derfor kan forældre jo også sagtens, hvis de ikke selv kan synge den, vise den på deres tablets eller smartphones, så skal de små purke nok gå kolde,” afslutter han med et smil. 

Baggrund:

• Kalle B er 36 år og er far til 5-årige Viggo Ny.
  • Han har været ansat på musikmagasinet GAFFA siden 1996, hvor han er salgs- og marketingschef og står for de større linjer omkring GAFFAs deltagelse på festivaler, events og lignende. Derudover har han også stort medansvar for bl.a. GAFFA-Prisen, hvor han eksempelvis står for booking af de bands, der skal optræde til prisshowet.
  • Han er direktør for festivalen Stella Polaris, der i dag kan bryste sig af at være verdens største af sin art, en gratis festival, der henvender sig til hele familien med omdrejningspunkt omkring ambient/chill-out og singer-songwriter-musikscenen.
  • I samarbejde med Statens Museum for Kunst har han siden 2007 lavet over 11 events på den smukke amfi-scene på museet og præsenteret navne som José González, Mads Langer, Mikael Simpson, Christian Hjelm, I Got You On Tape m.fl.
  • Derudover er han vel en af de meste benyttede kommercielle DJ’s der findes i landet, og har derudover spillet på en lang række klubber i ind og udland.
  • Kaye Brüel behøver ingen nærmere præsentation, hun er en af Danmarks bedst kendte kvindestemmer, har medvirket på et utal af udgivelser og er en af de mest folkekære stemmer, vi har herhjemme.
  • Det er producerteamet KuhLethMusic, der har stået bag knapperne på produktionen og også stod bag første single Pippelipop der kan findes her http://www.youtube.com/watch?v=7dYq2DP27d0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.