Opret gratis profil  

Min 5-årige.. jeres 5-årige?

Visninger: 639   Svar: 18

12 »

Anonym

Besvar indlæg Anmeld indlæg
13. december 2012

Min 5-årige har ingen ører.. han hører sjældent efter hvad der bliver sagt, hvis jeg beder ham om noget.

Min 5-årige er super hyper.. han kan spæne rundt og bruge al sin energi på målløs spænen. Han kan spæne væk fra mig, og gemme sig når han f.eks. skal tage sit tøj på, og jeg har ikke lyst til at hente ham, så stritter han jo imod. Og jeg har heller ikke lyst til at skal forhandle, feks: så får du ikke lov at se tv, eller lign.. konsekvens-pædagogik er jeg personligt ikke så glad for.

Han kan også lege lange lege, have lange samtaler med mig, argumentere for sig, hjælpe til med madlavning, være kærlig og krammelig. 

MEN lige fortiden synes jeg desværre der går lige lovlig meget skæld-ud i den.. desværre. Og skæld-ud avler endnu flere dumme gerninger, og så har vi en ond cirkel. 

Vær sød at fortæl mig enten at jeres 5-årige var/er ligesådan, at det er normalt - eller, please, hvad jeg mon skal stille op. Jeg prøver ihærdigt ikke at skælde for meget ud.. 

På forhånd tak piger....

Profilbillede for Corn
0 lodder
Me, My Man and our A-team
13. december 2012
Er igang med min anden 5 årige, og din lyder sund og rask og helt som en 5 årig... Tro ikke 7 årige er bedre
Anonym

13. december 2012
Corn skriver:

Er igang med min anden 5 årige, og din lyder sund og rask og helt som en 5 årig... Tro ikke 7 årige er bedre

Det lyder åndssvagt, men det er rart at få at vide, at han ikke bare er 'urimelig' anderledes, så tak for det selvom jeg jo nok godt ved det. Han er jo en skide dejlig dreng, men HOLD OP han kan være en mundfuld! Og sådan skal det jo nok være

Profilbillede for Corn
0 lodder
13. december 2012
Anonym skriver:

Det lyder åndssvagt, men det er rart at få at vide, at han ikke bare er 'urimelig' anderledes, så tak for det selvom jeg jo nok godt ved det. Han er jo en skide dejlig dreng, men HOLD OP han kan være en mundfuld! Og sådan skal det jo nok være

Min mor har arbejdet med særlige børn det meste af sit liv, og når jeg så brokker mig, så smiler hun bare og fortæller mig, at han er helt perfekt. Hvilket jeg jo ikke kan modsige
Anonym

13. december 2012
Corn skriver:

Min mor har arbejdet med særlige børn det meste af sit liv, og når jeg så brokker mig, så smiler hun bare og fortæller mig, at han er helt perfekt. Hvilket jeg jo ikke kan modsige

Hvor dejligt Det er bare godt at høre andre sige den slags indimellem. Vi ved jo godt selv at vores børn er dejlige (til trods for deres .. udskejelser), men synes andre mon også det hehe

Profilbillede for Corn
0 lodder
13. december 2012
Sikkert ikke, men jeg synes de er skønne

13. december 2012
Corn skriver:

Bliver det VÆRRE?!!

Hilsen mor til 5-årig dreng..

TS, synes det lyder helt normalt. Måske endda lidt mildt. Smid perioder med hidsighedsanfald ind også og en stædighed som et æsels, så har du min dreng.

Men hold op, hvor er jeg ofte stolt af mit lille stædige æsel.

Profilbillede for TaAsJu
0 lodder
Elsker mine smukke børn
13. december 2012
Corn skriver:

Holder med dig i det med de 7 år!!! 

Profilbillede for TaAsJu
0 lodder
Elsker mine smukke børn
13. december 2012
Anonym skriver:

Min 5-årige har ingen ører.. han hører sjældent efter hvad der bliver sagt, hvis jeg beder ham om noget.

Min 5-årige er super hyper.. han kan spæne rundt og bruge al sin energi på målløs spænen. Han kan spæne væk fra mig, og gemme sig når han f.eks. skal tage sit tøj på, og jeg har ikke lyst til at hente ham, så stritter han jo imod. Og jeg har heller ikke lyst til at skal forhandle, feks: så får du ikke lov at se tv, eller lign.. konsekvens-pædagogik er jeg personligt ikke så glad for.

Han kan også lege lange lege, have lange samtaler med mig, argumentere for sig, hjælpe til med madlavning, være kærlig og krammelig. 

MEN lige fortiden synes jeg desværre der går lige lovlig meget skæld-ud i den.. desværre. Og skæld-ud avler endnu flere dumme gerninger, og så har vi en ond cirkel. 

Vær sød at fortæl mig enten at jeres 5-årige var/er ligesådan, at det er normalt - eller, please, hvad jeg mon skal stille op. Jeg prøver ihærdigt ikke at skælde for meget ud.. 

På forhånd tak piger....

Det lyder ganske normalt...  Så det er ikke kun dig... 

ARG... lige nu har jeg en 7 årige pirmadonna, en 3 årige der prøver MAX GRÆNSER og en på 10md hvor jeg ber til hun springer let hen over de faser 

Profilbillede for Corn
0 lodder
13. december 2012
BellaT skriver:

Bliver det VÆRRE?!!

Hilsen mor til 5-årig dreng..

TS, synes det lyder helt normalt. Måske endda lidt mildt. Smid perioder med hidsighedsanfald ind også og en stædighed som et æsels, så har du min dreng.

Men hold op, hvor er jeg ofte stolt af mit lille stædige æsel.

Ikke værre. Bare anderledes, og en del mere velformuleret og argumenterende... Og diskuterende...
Og stædigere, mere stolt og det værste !!!!!
Mere selvstændig og mindre mor- afhængig !!!

12 »
Gå til kategorien "Børn 3-6 år"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333