Opret gratis profil  

Rugemor

Visninger: 747   Svar: 10

12 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
10. december 2012

Hej alle

Jeg er meget interesseret i at høre, om der er nogle, der har haft succes med at få et barn ved hjælp af en rugemor.

Jeg fik for to år siden konstateret kræft i livmoderen, som derfor akut skulle fjernes. Jeg var gravid på det tidspunkt. Heldigvis var jeg så langt henne, at min søn kunne leve og blev taget ved kejsersnit 6 uger før tiden, så jeg kunne blive opereret. Det var en meget barsk omgang, men vi har det heldigvis alle godt i dag og jeg har ikke siden haft tilbagefald.
Jeg har hele tiden haft rigtig svært ved at acceptere, at jeg ikke skal have flere børn og at min søn skal være enebarn. Vi har derfor besluttet at forsøge at finde en rugemor. Jeg producerer stadig æg, så det er jo fantastisk, at det genetisk vil være vores eget.
Vi har muligvis en veninde, som godt vil bære barnet for os. Men er ikke sikker på, hun mener det 100 %, så lige nu er vi i gang med at undersøge, hvad der ellers er af muligheder.

Det er ikke fordi vi ikke er lykkelige med vores lille familie, for det er vi! Vi har en skøn søn, der holder os i gangSmiley.

Nogle, der har erfaringer? Håber, at høre fra Jer!

Profilbillede for baby012
0 lodder
Nu mor til lille søn
10. december 2012

Er det ikke ulovligt med rugemor i DK ? 

så vidt jeg ved er der ingen steder der foretager disse indgreb, og når barnet er født skal det bortadopteres fra jer, men bæren af barnet vil altid blive skrevet på som biologisk mor.. 

det var bare hvad jeg fik a vide af min svigerinde da de undersøgte mulighederne for det  

Profilbillede for FrkZier
1 lod
Følg min kamp mod kiloene på - www.mm.rocknrol lpos.dk
10. december 2012
Lahn11 skriver:

så vidt jeg ved er der ingen steder der foretager disse indgreb, og når barnet er født skal det bortadopteres fra jer, men bæren af barnet vil altid blive skrevet på som biologisk mor.. 

det var bare hvad jeg fik a vide af min svigerinde da de undersøgte mulighederne for det  

det er vidst kun ulovligt hvis der er penge indblandet af hvad jeg har forstået..

Til salg:
LRJ

10. december 2012
Lahn11 skriver:

Nej det ikk ulovligt, sålænge der ikk er penge ind over, rugemor skal bare skrive under på "faren får forældremyndigheden over barnet, alt dette foregår inden graviditeten
10. december 2012

Fakta om love vedr. rugemødre i DK:

"Og det er en vanskelig situation, man bliver sat i, når man indgår sådanne aftaler, fordi der ikke findes nogen officiel lov om rugemoderskab i Danmark. Men tre forskellige love sørger tilsammen for, det praktisk talt er umuligt: Børneloven, adoptionsloven og loven om kunstig befrugtning.

Alligevel efterlades der en sprække i loven, så rugemoderskab kan lade sig gøre, hvis en bekendt vil gøre det af sit gode hjerte og med sine egne æg. Men loven giver ingen beskyttelse til barnløse, der ønsker at bruge den mulighed.

Selv om parterne udformer og underskriver kontrakter med aftaler om alle tænkelige scenarier, er de ikke juridisk gyldige.

Det stiller hvert år ufrivilligt barnløse i en penibel situation: Rugemoderen har alle juridiske rettigheder til barnet.

Ifølge lovgivningen er hun juridisk mor til barnet, alene fordi hun har født det. Derfor har hun mulighed for at presse et forældrepar på både følelser og pengepung." 

Gardenia

10. december 2012
Mor og meget mere skriver:

Fakta om love vedr. rugemødre i DK:

"Og det er en vanskelig situation, man bliver sat i, når man indgår sådanne aftaler, fordi der ikke findes nogen officiel lov om rugemoderskab i Danmark. Men tre forskellige love sørger tilsammen for, det praktisk talt er umuligt: Børneloven, adoptionsloven og loven om kunstig befrugtning.

Alligevel efterlades der en sprække i loven, så rugemoderskab kan lade sig gøre, hvis en bekendt vil gøre det af sit gode hjerte og med sine egne æg. Men loven giver ingen beskyttelse til barnløse, der ønsker at bruge den mulighed.

Selv om parterne udformer og underskriver kontrakter med aftaler om alle tænkelige scenarier, er de ikke juridisk gyldige.

Det stiller hvert år ufrivilligt barnløse i en penibel situation: Rugemoderen har alle juridiske rettigheder til barnet.

Ifølge lovgivningen er hun juridisk mor til barnet, alene fordi hun har født det. Derfor har hun mulighed for at presse et forældrepar på både følelser og pengepung." 

Ville aldrig turde. Faldgruberne står næsten i kø oppe i mit hovede, afpresning, fortrydelse, barnets tilknytning, fremtiden...

10. december 2012

Man kan vidst nok, via Sverige, få en rugemor i Indien. Kender nogen der kender nogen... Men jeg kender ikke detaljerne. Måske det kan googles.

11. december 2012
modesty skriver:

Man kan vidst nok, via Sverige, få en rugemor i Indien. Kender nogen der kender nogen... Men jeg kender ikke detaljerne. Måske det kan googles.

Jeg synes, at det er anstødeligt og moralsk forkasteligt at opfordre til at udnytte andres ulykke, rugemødrene har det ene motiv - at tjene penge, ofte er det kun for at undgå prositution eller for at få sine egne børn til at overleve.

Det er bestemt ikke en misundelsesværdig situation, trådstarter står i, men der er også grænser for, hvad man skal udsætte andre for i jagten på endnu et barn.

Blot en betragtning herfra  

11. december 2012
Rockertand skriver:

Jeg synes, at det er anstødeligt og moralsk forkasteligt at opfordre til at udnytte andres ulykke, rugemødrene har det ene motiv - at tjene penge, ofte er det kun for at undgå prositution eller for at få sine egne børn til at overleve.

Det er bestemt ikke en misundelsesværdig situation, trådstarter står i, men der er også grænser for, hvad man skal udsætte andre for i jagten på endnu et barn.

Blot en betragtning herfra  

Det er jeg måske enig i. Jeg er ikke sikker, jeg har ikke taget moralsk stilling. 

Jeg opfordrer ikke, jeg videregiver en information som kan googles.

Profilbillede for baby012
0 lodder
Nu mor til lille søn
11. december 2012
Lone H. skriver:

Nej det ikk ulovligt, sålænge der ikk er penge ind over, rugemor skal bare skrive under på "faren får forældremyndigheden over barnet, alt dette foregår inden graviditeten

Hmm..

det var ikke hvad min svigerinde fik a vide, 

rugemor må ikke tage penge for det

Rugemor vil stå som mor til barnet uanset hvad

rugemor har ligeså mange rettigheder til barnet som faren

moren der donere æg vil ikke blive set som mor af det offentlige, og hun har INGEN ret til barnet

rugemor skal faktisk gøre det med egne æg

uanset hvor mange papire/kontrakter om barnet de udfylder, er dette IKKE juridisk bindende, ligesom man ikke kan lave kontrakt om at faren ikke må se sit barn osv. 

Der er ALTID ret til samvær, og mulighed for at søge om børnepenge, da det ifølge staten er rugemor og faren der får barn sammen

12 »
Gå til kategorien "Barnløshedsbehandling"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333