Vigtigt med den rigtige sundhedsplejerske til præmature børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
1 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Baby.dk

Lidt at tænke over

Vigtigt med den rigtige sundhedsplejerske til præmature børn.

Mange nybagte forældre til for tidligt fødte børn føler sig overladt til dem selv når de slipper hospitalet, da sundhedsplejerskerne ikke har viden nok om hvordan mor og barn skal takles.

1.    Hvad mener du at man kan gøre for at hjælpe forældrene når de kommer hjem fra hospitalet? Har du selv været i en sådan situation?

2.    Synes du sundhedsplejersken skal have mere fokus på moderen? Eller er det ikke hendes opgave? Hvad er dine erfaringer?

3.    Hvor meget skal man kunne kræve at ens sundhedsplejeske ved om eks. sansesarthed og spisning hos ens for tidligt fødte barn?

4.    Er der nogen der kan give gode råd om hvad man gør hvis man bare ikke orker høre om ”for tidligt født barn” mere?

5.    Hvad er afgørende for om barnet får en tryg start i hjemmet? Kender du til nogen der ikke har kunne magte omstillingen fra hospital til hjem da de kom hjem med et præmaturt barn? Hvad skete der så?

6.    Er det vigtigt med en præmatur mødregruppe? Eller er det befriende at være sammen med andre der ikke har samme oplevelser?

Byd ind med jeres svar på nogle af spørgsmålene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

1- syntes det vigtigste når man kommer, hjem er at man er godt rustet inden man bliver udskrevet. Det for mig betød, at der var styr på amningen, så jeg vidste at hun fik det hun sku ha. At vi med god samvitighed ku sige nej til besøg fra folk + at vi vidste at var der de mindste problemer/ tvivl at vi altid ku kontakte dem ang råd. Jeg gik i en lille gruppe for for tidligt fødte inde på sygehuset, det var rigtig godt.

2- vi havde Sp 2-3 dage efter vi var kommet hjem, hun gennemgik hele forløbet med os, spurte ind til både mig og faren. Det var rigtig rart!

3- vores Sp stod også for en gruppe for, for tidligt fødte og var derfor inde i alle ting omkrig hvad det ville sige med sådan en lille en. Det var vi meget glade for! 

4- når jeg ik orkede at høre mere om det, skiftede jeg bare emne

5- vi havde en dejlig tryg start, på hjemme livet.

6- jeg kom i en mødregruppe for, for tidligt født på vores bibliotek, og ville ha været ked af at undvære den. Jeg var også i en alm mødregruppe, som jeg var rigtig glad for. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.