Eksperthjælp: Aften træning, der ikke må larme eller koste!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Ulla Pii Knudsen

"Aften træning, der ikke må larme eller koste!"

kære ulla
Inden jeg blev grvid var jeg en overvægtig pige men det lykkes med dog at holde vægten nede under graviditeten tog kun 8 kilo på men fødte os 6 uger før tid og det var først da jeg var 4 næsten 5 måneder henne jeg begyndte at tage på.

Jeg er nede på den vægt jeg havde inden jeg blev gravid og vil gerne i gang med at træne. men jeg er alene med min søn og pengene er små lige nu hvor jeg er på barsel, så jeg savner nogle ideer/øvelser jeg kan lave her hjemme om aften når min søn over. jeg bor i lejlighed så der er en underbo at tage hensyn til. Kan du hjælpe mig?

har 15-20 kilo jeg skal af med for min krop kan ikke den vægt længere, har en hofte/bææken skade fra en gammel ulykke på der er visse bevægelser og øverser jeg ikke kan lave pga smerter.

Ullas svar

Kære My Angel

Tillykke tillykke med din søn!

Det du skal fokusere på her i starten er at opbygge din muskulatur omkring dit bækken. Det skal du dels gøre for at hjælpe din hofte og dit bækken til at blive stærk efter graviditeten og fødslen, men også fordi du har været indblandet i en ulykke.
Derudover har du brug for at styrke din stabilitet omkring rygsøjlen, det vil sige at din mave begynder at aflaste din ryg, så du undgår rygsmerter.

Du skriver ikke hvilke bevægelser, du ikke kan lave, men hvis der er noget af det jeg har forslået, der giver dig direkte smerter, må du sætte farten ned og mærke efter hvor langt du kan gå. Eller helt droppe den øvelse.

Jeg vil foreslå dig 4 øvelser, som du nemt kan lave hjemme på gulvet (og de larmer ikke, ellers må du invitere underboen op og være med).
1. 1 bens skulderbro. Læg på ryggen med fødderne i underlaget. Træk det ene knæ op til brystet og hold fast om knæet. Træk vejret ind og spænd op i bækkenbunden. På udåndingen presser du ned i gulvet med den fod, der står i gulvet løfter du numsen og ryggen fri fra gulvet. Spænd op i ballen og løft så højt du kan. Kom ned på indånding. Gentag 8-12 gange på hver side.

2. Hunden løfter ben. Stå på alle 4. Sørg for at dine skuldre er trukket væk fra ørerne. Træk vejret ind og løft det ene knæ ud til siden, så langt du kan uden at bruge lænden for meget. Gentag 8-12 gange på hver side.

3. Håndstand-planke. Kom op og stå på hænder og tæer. Skuldre væk fra ørerne, længde ud gennem toppen af hovedet, spænd bækkenbund og træk maven ind. Vip evt halebenet ind under dig, som om du skulle runde lænden. Tænk at du er STÆRK!! Stå så længe du kan, 2 gange.

4. Dybe benbøjninger. Stå op. Forestil dig at du skal sætte dig ned på en taburet bag dig. Du skal kun lige ned og kysse taburetten med numsen. Gør dig lang ud igennem toppen af hovedet. Skuldre væk fra ørerne, brystet frem, træk maven ind, opmærksomhed på bækkenbunden. Lad tæerne pege lidt ud til siderne og lad knæene følges med tæer. Før numsen bagud og ned, mens du holder brystet fremme og sæt dig ned så langt du kan kommer. Forestil dig at du samler en valnød op med ballerne og KNÆKKER DEN på vejen op. Gentag 8-12 gange.

Brug 5-10 min hver aften på disse 4 øvelser. Du får mest ud af det, hvis du indfører det som fast rutine. Det vil både give dig bedre resultater men også mere vedholdenhed.

Derudover må du gå LIGE SÅ MEGET SOM DU VIL OG KAN!!

Jeg håber du får noget ud af øvelserne, og skriv igen, hvis der er noget du ikke forstår.

Kærlig hilsen Ulla

Ulla tilbyder workshops, mødregruppe-besøg og foredrag i hvordan du vender underskud til overskud, gennem at bruge din krop på en fornuftig måde. De mest populære produkter hedder 'Mere energi i moderskabet', 'Effektiv træning mellem bleskiftene' og 'Barnevogns-pilates'.

Se Ullas hjemmeside: MovinMom.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

KittyCatta

Ellers vil jeg anbefale en hulahoop (dem på 1,2 kg til at starte med). Det er sjovt, koster ikke meget og du trimmer kroppen. Husk dog, at du skal passe på de første 3 uger. Ikke mere end 5 minutters træning om dagen, ellers får du blå mærker. 

Anmeld

11. december 2012

ullapii@movinmom.dk

JA det er sjovt, og let at komme igang med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.