Skal dit barn hedde Hyben eller Haggi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.360 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. august 2012

Baby.dk

Fra bt.dk

Er du gravid - og leder du også efter det perfekte navn til dit lille vidunder. Så kan du (måske) blive klogere på Familiestyrelsens hjemmeside.

Skal dit barn hedde Hyben eller Haggi?

På Familiestyrelsens hjemmeside findes lange lister over alle godkendte navne i Danmark, og i dag kan man både hedde Martin og Marttin. Eller Knei og Kosmus. Eller hvad med Blimunda eller Drevs? Ja, udvalget er stort, og forældre har god mulighed for selv at skabe sig et helt unikt navn til netop deres barn.

- Der har i lang tid været tendens til, at man gerne vil have et helt særligt navn til sit barn. I dag lægger forældre udpræget vægt på, at deres børn er helt unikke - og det skal gerne afspejle sig i navnet, siger Lone Østergaard, der er redaktør på Netdoktors website om graviditet og børn, AltomBørn.dk. Hun ser tendensen helt tæt på - og den store jagt på det perfekte navn går ind så snart de to streger viser sig.

Klik her for at læse resten »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Sara.

Jeg kan faktisk godt lide navnet Hyben

Anmeld

30. august 2012

foto på lærred

Nej tak. Ingen Hyben eller Haggi her Jeg synes det er synd hvis forældrene vælger så specielle navne som disse, bare fordi forældrene så gerne vil have at deres barn er "speciel". Jeg synes alle børn er specielle, og jeg mener ikke, at man har brug for et så særbræget navn for at skille sig ud. Det gør man mere ved at lære sit barn alle de dyder, der nu høre sig til at blive et ordentligt menneske. Jeg synes ikke børn bliver unikke gennem et navn, men på deres væsen og senere den måde de er på som mennsker. Jeg ville også være ked af at have givet mit barn et navn som det gennem hele deres barndom/ungdom i virkeligheden ville rigtig ked af. Det er trods alt barnet der skal leve med navnet resten af livet. Hvis man selv synes at Hyben er det fedeste navn i verden, så kan man jo skifte sit eget

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Collager overført på lærred, wallstickers til børneværelset, dåbsinvitationer

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

31. august 2012

HeXeri

foto på lærred skriver:

Nej tak. Ingen Hyben eller Haggi her Jeg synes det er synd hvis forældrene vælger så specielle navne som disse, bare fordi forældrene så gerne vil have at deres barn er "speciel". Jeg synes alle børn er specielle, og jeg mener ikke, at man har brug for et så særbræget navn for at skille sig ud. Det gør man mere ved at lære sit barn alle de dyder, der nu høre sig til at blive et ordentligt menneske. Jeg synes ikke børn bliver unikke gennem et navn, men på deres væsen og senere den måde de er på som mennsker. Jeg ville også være ked af at have givet mit barn et navn som det gennem hele deres barndom/ungdom i virkeligheden ville rigtig ked af. Det er trods alt barnet der skal leve med navnet resten af livet. Hvis man selv synes at Hyben er det fedeste navn i verden, så kan man jo skifte sit eget

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

31. august 2012

Sara.

foto på lærred skriver:

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Jeg kan egentlig godt følge det du skriver og forstår dig

Men jeg synes dog at børn der hedder f.eks. Emma kan også gå og være ked af at hedde det samme som alle andre børn.

Lige meget hvilket navn man giver sit barn, så er der ingen sikkerhed for at det ikke bliver drillet, at det ikke er ked af navnet osv.

For det er (i mine øjne) som du siger ikke navnet der "gør" barnet, men det er barnet der er barnet, og navnet er "bare" hvad det hedder.

Jeg har selv to børn. Min datters hedder Lærke, som er ret normalt. Min søn hedder Nor. Det er så mere specielt.

Men i mine øjne er de begge bare super dejlige og jeg elsker dem så meget!

Jeg har ikke givet Nor navnet Nor fordi det skulle være helt specielt. Jeg har givet ham navnet Nor fordi min mand og jeg begge kunne li navnet, og det passer bare så godt til ham.

Anmeld

31. august 2012

Sophie90

foto på lærred skriver:

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Men det er jo udelukkende en smagssag.. Jeg kan rigtig godt lide specielle navne.. Så man kan jo godt vende den om og sige hvad hvis jeg synes det er synd for ungen at den skal hedder Maria, fordi jeg synes virkelig ikke det er et pænt navn.. bare fordi 60000 andre mennesker hopper ned fra en bro betyder det jo heller ikke at jeg gør det.. Døde fisk.. just saying

Anmeld

31. august 2012

gædde/gitte

Animalia skriver:

Men det er jo udelukkende en smagssag.. Jeg kan rigtig godt lide specielle navne.. Så man kan jo godt vende den om og sige hvad hvis jeg synes det er synd for ungen at den skal hedder Maria, fordi jeg synes virkelig ikke det er et pænt navn.. bare fordi 60000 andre mennesker hopper ned fra en bro betyder det jo heller ikke at jeg gør det.. Døde fisk.. just saying

nej... men det kan altså også være for specielt.

for et par mrd. siden mødte jeg en gut der hed "gisse...gæsse...gysse" eller noget i den stil, for jeg fandt aldrig helt ud af hvad han hed (pære danske fyr) for han sagde det 5 gange og blev så tilsidst så sur at han ikke snakkede mere med mig.......... tja........... gert havde nok bare været et nemmere navn for alle parter

Anmeld

31. august 2012

Bebsen

gædde skriver:

nej... men det kan altså også være for specielt.

for et par mrd. siden mødte jeg en gut der hed "gisse...gæsse...gysse" eller noget i den stil, for jeg fandt aldrig helt ud af hvad han hed (pære danske fyr) for han sagde det 5 gange og blev så tilsidst så sur at han ikke snakkede mere med mig.......... tja........... gert havde nok bare været et nemmere navn for alle parter

Haha tak for et godt grin

Anmeld

31. august 2012

Muhmi

Kan ærlig talt ikke se hvad der er galt med Niklas, Julie, Kasper, Yrsa og alle de gode gamle navne... Hvorfor skal alle hedde noget super specielt, som i mine ører bare lyder helt og aldeles forkert?

Anmeld

31. august 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Kan ærlig talt ikke se hvad der er galt med Niklas, Julie, Kasper, Yrsa og alle de gode gamle navne... Hvorfor skal alle hedde noget super specielt, som i mine ører bare lyder helt og aldeles forkert?

Jeg har bare en kedelig Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.