Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Du kan sagtens dele solcreme med ungerne

Citér indlæg Anmeld indlæg
17. august 2012, kl. 22:57
Fra dr.dk

Den er efterhånden sevet ind: Skal man være udenfor om sommeren, så skal man have tøj, hat og ikke mindst solcreme på. Men skal man købe særlig solcreme til børnene, eller kan hele familien bruge den samme?

Du kan sagtens dele solcreme med ungerne

Sommeren har taget revanche - meteorologerne lover sol, varme og tropenætter. Så jeg var en tur i Matas efter solcreme til hele familien:
"Er det til voksne eller børn?", spurgte ekspedienten. "Øh, det er til hele familien", svarede jeg forvirret. "Jamen, små børn skal bruge solcreme, der lægger sig som et lag oven på huden, mens voksnes hud godt kan tåle den type solcreme, der trænger ind i huden", lød svaret.

Aha, tænkte jeg. Dér har vi forklaringen på, hvorfor mine børn ligner små Pjerrot'er, efter de er blevet smurt ind i apotekets baby-solcreme. Men kan det virkelig være rigtigt, at man skal købe to forskellige flasker solcreme, for at hele familien kan være dækket ind?

Vi spurgte en ekspert:

- Nej, det skal man ikke. Man kan godt bruge samme solcreme til hele familien, siger Annesofie Faurschou, der er læge og ph.d. i dermatologi.
- Grunden til, at der er markedsført særlige solcremer til små børn, er, at de typisk indeholder fysisk solfilter, høj faktor og er uden parfumestoffer eller andre potentielt skadelige kendte stoffer. Det fysiske solfilter lægger sig uden på huden, deraf snemandsfarven, hvor det reflekterer solens stråler, og selve solfilteret er uden bivirkninger.

Klik her for at læse resten »

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+