Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: Hvordan er reglerne for forældre egnethed

Citér indlæg Anmeld indlæg
16. august 2012, kl. 10:42

"Hvordan er reglerne for forældre egnethed"

Kære Charlotte- Ved ikke om du kan svare på det her- men vel gøre et forsøg alligevel ved at skrive. Okay jeg er selv 25 år og fleksjober passer det fint mit job- Jeg er sammen med min mand vi har været sammen i5 år.  Kom til at tænke på noget- Når nogle forældre bliver Uegnet som forældre hvad er det så der er grundet med det- undersøger kommunen en masse om begge forældre? Det er fordi min mand har været uede i noget for 8- år siden ca-Inden han mødte mig- men har været vel fungerende i 5 år med arbejde og sådan. Så jeg tænker når vi engang vælger at blive gravid vel kommunen så undersøge hans bagrund-? Mener er hans papire flyttet med fra hans gamle kommune - Spørger nok lige ud som om du ved det helt præsis- Men kommunen kender mig- Tror heller ikke der skulle være noget hos mig- Mener syntes det er træls hvis vi engang skal have et barn og vi foratvide vi ikke kan grunden min mands tidligere baggrund- Han har levet et almindeligt liv de sidste mange år- Er hans ting ikke os slettet- mener slettes sådan noget ikke efter 5 år- Håber i hvertfald at høre fra dig- For grunder lidt over det- På forhånd tak-

Charlottes svar

Kære Du
Tak for dit brev. Jeg er ikke ekspert i lovgivningen om fjernelse af børn, men jeg tror der skal ret meget til. Nu skriver du ikke hvad det er i din mands fortid der bekymrer dig, for der er jo stor forskel på om hans kriminalitet har handlet om misbrug af børn eller tyveri. Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en advokat og forhøre dig om reglerne, du kan evt. opsøge Københavns Retshjælp som er en gratis anonym retshjælp for alle borgere i landet, deres telefonnummer er 33 11 06 78, du kan kigge på deres hjemmeside på nettet, Københavns retshjælp. Jeg håber du kan komme videre på denne måde. Held og lykke varme hilsner Charlotte

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Citér indlæg Anmeld indlæg
19. august 2012, kl. 14:12

Hej  Charlotte. Tak for dit svar. Han var ude i noget stoffer for 5-6 år siden og for 8 år siden var han inde af side i 3 måneder. Han har det godt den dag idag. Mener alle har vel os ret til en ny chanche igen. Så hvis vi en´dag vælger at få et barn vel min mands fortid ikke have betydning for vores barn blot vi kan give det kærlighed og omsorg.? Altså kommunen vil ikke undersøge noget om min mand-  Noget andet er hans papire fra hans gamle kommune journal må det vel hede er det atomatisk flyttet med til den kommune han bor I idag- Hovedsagen er han er ude af det- Håber at høre fra dig. Tak

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+