Eksperthjælp: Støttestrømper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. august 2012

Pia Hern

"Støttestrømper"

Jeg har siden uge 30 cirka, haft hævede fødder og ankler.
Nu er jeg i uge 36 og nogle veninder foreslår støttestrømper. Jeg har købt et par i matas der går til lige under knæet og har brugt dem en hel dag (ikke sovet med dem) Men de hjælper overhovedet ikke og det gør ondt i huden der hvor de stopper/trykker ind under knæet.

Må jeg overhovedet bruge dem? Eller bruger jeg nogle forkerte?
MVh Maria elefantfod ;-)

Pias svar

Hej du
Det er jo en af glæderne ved at være gravid – ødemerne. Og det er helt normalt især når det er varmt.
Man kan godt have glæde af støttestrømper men jo ikke hvis de genere og gør ondt.
Har du prøvet nogle af alle de andre gode råd der er mod ødemer?
Ødemer kan afhjælpes med:
- At sidde med bene oppe mindst 15 min 3 gange dagligt
- Undgå at stå og sidde for længe i samme stilling
- Drikke rigligt væske (vand – ikke kaffe)
- Dyrk motion fx svømning

Held og lykke!
Varme hilsner fra Pia

Vil du forberedes super godt til din fødsel, altså virkelig forberedes? Så prøv jordemoder Pia Hern’s fødselsforberedelse kursus som du kan lytte til hjemme i din egen stue. ”Fød trygt og naturligt – sådan som du er skabt til” giver dig alt det du har brug for at vide og fås som CD eller downloads. Du kan finde det på www.motherbynature.dk. Her finder du også masser af gratis inspiration, tip og råd til din naturlige graviditet og fødsel.

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.