Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: Gravid og kontaktsport

"Gravid og kontaktsport"

Hej Ulla,

Jeg har netop testet positiv efter 2 års forsøg på at blive gravid. Jeg er 32 år.

Mit dilemma er så at jeg spiller fodbold. Har læst at kontakt sport ikke er godt når man er gravid. Skal jeg stoppe med fodbold med det samme?

Med venlig hilsen Mulse-mor

Ullas svar

Kære Mulse-mor

TILLYKKE med at du er blevet gravid, hvor er det dejligt.

Hmmmm, skal du fortsætte med at spille fodbold? Det kommer an på hvordan følelsen i din mave er. Der er jo en del på spil for dig, især når du har ventet i 2 år (måske mere) på at blive gravid.

Selve træningen, løbet, temposkift, finter, boldhåndtering, styken er der ingen problemer med, men som du selv er inde på kan det være risikabelt med stød, fald osv. Du ville have svært ved at tilgive dig selv, hvis der skete noget under træningen eller en kamp.

Hvis det var mig, ville jeg tale med træneren om at være med til opvarmning, grund-fysik og teknik, men undgå at deltage i træningskampe og andre steder hvor det kan gå vildt for sig. På den måde holder du dig igang med det du elsker, og er stadig en del af holdet.

Jeg håber det giver mening for dig. Rigtig meget held og lykke med graviditeten og træningen.

Kærligst Ulla

Ulla tilbyder workshops, mødregruppe-besøg og foredrag i hvordan du vender underskud til overskud, gennem at bruge din krop på en fornuftig måde. De mest populære produkter hedder 'Mere energi i moderskabet', 'Effektiv træning mellem bleskiftene' og 'Barnevogns-pilates'.

Se Ullas hjemmeside: MovinMom.dk

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+