Hvem er værst af os - søskende skænderi :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2012

pemiro

Anonym skriver:

Jeg har valgt at skrive som anonym, så min familie ikke kan søge sig frem til dette.

Men here it goes, min søsters og mit skænderi. Hvem af os er værst?? Jeg ved godt det er MGET langt, men vil du ikk enok hjælpe mig?! Jeg har brug for at vide om det er mig der er helt ude i hampen! Jeg har valgt ikke at sige om jeg er A eller B for der ikke skal tages et parti.

A: Hej søs.
Hvornår tænker i at hente *biip* (hund) d. 18?

B: Jeg troede C kom ud med ham når hun kørte afsted?

A: Ja det troede jeg også... Men hun skal tidligt afsted Lørdag da hun skal til fødselsdag

B: Vi er tidligt oppe, så hun kommer bare

A: Ork, ja så må jeg se om hun kan det

B: Jeg er på job den dag og har bilen.
Ork?

A: Synes bare det er svært at få det hele til at gå op............ Jeg får fandme snart stress! Tænkte bare det var nemmest hvis I kunne hente ham, da hun aldrig har været ude ved jer og ikke aner hvor i bor

B: Tja det er det nok for hende... Men vores adresse kan sagtens findes vha en gps..
Jeg er på arbejde den dag

A: Glem det, jeg finder på noget!

B: Brug det der på C og ikke på mig!
Hvis i skulle være med i gaven til *babypigen*, så giv mor pengene i aften, da jeg tager ud og køber den her i weekenden. M og jeg besøger dem på tirsdag

A: Bliver bare frustreret når jeg ikke føler der er NOGEN der gider samarbejde!
Vi har ikke penge til at give mor dem nu, så kan du ikke vente til vi kommer hjem fra ferie med at få de 150 kr?
Den bliver vel også først givet når vi kommer hjem igen??

B: Nej jeg havde regnet med at M gav den på tirsdag, sammen med et kort..
- som hun selv har lavet..
Hvor vi skriver at den er fra os alle

A: Så I skal derop på Tirsdag alle sammen?

B: Ved ikke om mor og far tager med også.
Jeg syntes bare ikke der skal være penge imellem os, så derfor tænkte jeg du gav dem til mor og så var det ude af verden. Hvis altså ikke du bare selv vil købe noget?

A: Kan, men vi hare bare ikke pengene før vi kommer hjem og har fået penge igen. Vi får penge fredag hvor vi kommer hjem Lørdag nat.

B: Ok, så må du høre mor om hun vil ligge ud, hvis i ikke selv vil købe noget, når i skal derud og besøge dem..

A: Og Hvorfor kan du ikke ligge 150 kr ud?? Så vidt jeg ved har vi aldrig fået penge for de drikkevarer på Sjælland.. (Vi var til fødselsdag derovre) så må vi jo sige det går lige op.. synes simpelthen det er for latterligt det her, og synes slet ikke at mor skal blandes ind i det!

B: Fordi der altid er problemer.. jeg har sagt at i må regne ud hvad hver især har betalt på den åndssvage tur, hvis du vil have penge.. hvis i vil være med i den gave, så må i selv skaffe pengene.. jeg gider ikke have flere penge imellem os. Slut!

A: Jeg skriver jo at så går det lige op med gave til *babypigen*, og så har vi endda stadig betalt mere. Det er sa kun dig der gør det her til et problem!! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du skal blive SÅ sur og alle kalde turen til Sjælland for åndssvag, bare fordi vi siger at vi betalte alle drikkevarer derovre..

B: Jeg er skam ikke sur, og jeg kan ikke forstå at i skulle ha købt så dyre drikkevarer, jeg er bare død træt af at låne/ligge ud for dig til noget, og bagefter så er der altid problemer med at få pengene tilbage, fordi du så mener at vi skylder for et eller andet.. du aner ikke hvem som har betalt hvad og hvem som har betalt mere end andre på den tur, og så syntes jeg det er noget fis at kræve penge af andre..

A: Jeg ved at vi købte drikkevarer for 500 kroner og det var jo ikke kun til os selv! Så du skal ikke komme og sige at jeg ikke ved hvem der har betalt hvad! Hvor meget købt I måske derovre?? Og hvis du kunne have købt alle de drikkevarer billigere, så skal du fandme også have lov.. jeg er sådan set meget prisbevidst, og går altid efter tilbud og det der er billigst, så stop med det fis der!!

B: Jeg siger ikke du har købt dyrt, hvor har du det fra???

A: "Og jeg kan ikke forstå i skulle have købt så dyre drikkevarer"

B: Mente at jeg ikke kunne forstå at i skulle ha købt drikkevarer for så mange penge..
Har mor/far/Søs/svoger også betalt dig 150kr?
Eller er det kun mig du mener skylder dig og du mener vi står i gæld til dig?

A: Ja, søs og svoger har betalt os 150 kr! Mor og far mener jeg bestemt betalte nok på den tur

B: Og da i var til koncert betaltesøs og svoger nok det dobbelte af hvad i gjorde, og de kræver intet af jer.. hvis ikke man vil betale noget, så skal man ikke købe! Desuden drak jeg ikke en skid i forhold til alle jer andre, så jeg gider sgu ikke betale noget, jeg ikke har bedt om eller drukket!
Jeg kunne aldrig drømme om at gå ud og købe noget som jeg beslutter og efterfølgende gå over til folk og sige "nu har jeg købt det her og stilt det frem til fri afbenyttelse" og bagefter bede folk om at betale et bestemt beløb!

A: Du skal sku ikke blande koncerten ind i det her, hvad fanden kommer det sagen ved?? desuden blev der sagt MANGE GANGE på Sjælland at vi tøser (+ mænd) skulle stå for drikkevarer og der var INGEN ANDRE end mig, søs og min kæreste der ville køre efter det! Så stop nu med det pis B!
Du vælger også konsekvent ikke at svare på.mit spørgsmål om hvad I købte derovre!

B: Nej for jeg skal nok være ærlig at indrømme at jeg ikke kan huske det.. men er du blevet udråbt til at holde styr på økonomien?
Jeg er så træt af dit nærige væsen - præcis derfor er det slut med penge imellem os.. gider ikke det bøvl!

A: Nej for I var sku ikke inde og handle noget derovre der skulle være fælles! Der blev aftalt at den aften, skulle vi stå for drikkevarer!

B: Du skal ikke gå ud og købe og stikke mig en regning for noget du har købt udenom mig.. hvis mor og far har betalt så meget - garanteret mere end jer - så er det vel dem jeg skal betale til??? Hvis altså du går så meget op i hvad der er fair og ikke er!

A: Er JEG nærig?? Alt alle evig og altid deles lige imellem folk når du er indblandet.. men hvis det skal være på den måde og du mener jeg er så pisse nærrig, så vil vi gerne bede om at få vores græslåmaskine hjem imorgen!
Desuden kan det ikke tælles på to hænder hvor mange gange du har brugt søssers bil UDEN at tanke den igen, se det kalder jeg nærig!!

B: Godnat A. God ferie.
Du skal slet ikke blande dig i mit og søssers forhold - der er aldrig ondt imellem.

A: Nej det er der fandme heller ikke imellem mig og søs, så du kan jo starte med at holde din kæft mht koncerten!!!
og hvad fanden er det DU ikke fatter, i det jeg skriver??? Jeg skriver at VI ALLE blev bedt om at stå for drikkevarer den aften, men hverken DU, din kæreste eller svoger gad køre ud og handle det. At din hukommelse er så ringe, kan jeg sku ikke gøre for! men det er sådan det nu engang var!

B: Glem den gave til *babypigen* og køb noget selv. Så finder vi selv på noget.
Hunden skal I heller ikke spekulere på, vi må se om vi kan finde anden pasnings mulighed til ham! Det gør ondt i mit hjerte overfor M og L (B's børn), at de ikke skal være sammen med ham i den uge, for jeg ved de glædede sig til det, og ikke mindst ville elske det. Men som det ser ud nu, så har jeg ærlig talt ikke lyst til at I skal passe ham. Hyg jer.

A: Fint at du har taget den beslutning, det bliver for din regning at de bliver kede af det.
Jeg har bestemt heller ikke lyst til at passe ham, så det passer fint

B: Ja, bare giv mig dårlig samvittighed over det! Jeg kan bare ikke sende min hund ud til jer, når du skal behandle mig på den måde! Jeg vil slet ikke turde tænke på hvordan hunden vil blive behandlet hos dig. I har haft dyr før, men skiller jer bare af med dem igen, som var det en ting/genstand! En hund er sku ikke kun en hund, men noget man ønsker at få og noget man har resten af sit/dens liv.

A: Frem over er der bare intet imellem os i form af penge, låne ting eller noget som helst, for det bliver en lang diskussion hver evig eneste gang og jeg er pisse træt af det for at sige det mildt. Håber i får en god ferie - jeg stiller græsslåmaskinen i jeres have i morgen. Ha det godt

Jeg har stemt a, da jeg synes beskederne er en smule grovere herfra.
Dog synes jeg det virker som om der er byttet om på a og b i de sidste tre fire beskeder? For der er det som om at b pludslelig er den "grove".

Men uanset hvad, så synes jeg i begge er slemme, og bør få snakket med hinanden på en ordentlig måde, så i kan få et godt søskende forhold (igen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

grøn · ært

Tror du har byttet om på A og B (først siger A at hun vil have gråsslåmasskinen hjem i morgen og så siger A tilsidst, at hun stiller maskinen i jeres have.... så jeg ved ikke helt hvem der er hvem nu )

Men, ud over det, så synes jeg næsten I er lige slemme. Dog synes jeg hende der bliver kaldt nærrig og ikke kan give 150 kr. til en gave, er værst. (vidst hende der er A). Hun snakker meget grimt til sin søster og det synes jeg er ærgeligt. Desuden er hun meget negativ helt til at starte med "ork". Hun vælger at være sur/negativ som det første, istedet for at prøve at finde en ordentlig løsning UDEN at skulle skændes. Og hvis den anden bare ikke vil ligge ud, jamen, så synes jeg man skal respektere det. A (går jeg ud fra) siger, at hun ikke har 150 kr. - hvorfor går så A ud fra, at det har B ? A skriver selv, at det jo bare er 150 kr. ---- hvis det bare er 150 kr., hvorfor ligger A så ikke SELV ud til at starte med..?

Anmeld

4. august 2012

Frk.S

Jeg synes det er meget svært at se hvem der er værst.

Jeg synes uanset at det er SÅ åndsvagt at blive uvenner over sådan en bagatel - skide 150,- 

Som andre skriver, så snakker i begge grimt til hinanden - men HVIS jeg skulle hælde til en synes jeg umiddelbart A er den der blander mest udenoms ind i det.

Håber da i bliver gode venner igen. Og når du har fået nogle svar, kunne jeg da godt tænke mig at vide hvem du er (altså A eller B)

Anmeld

4. august 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hvad skulle du have ud af at vi stemmer på hvem der er værst?

I er lige grimme ved hinanden og i burde kunne få det løst i fred og fordragelighed!

Anmeld

4. august 2012

Tvillingemor80

Synes a og b er lige slemme..

Anmeld

4. august 2012

TeamRocket

Synes begge i går under betegnelsen platte, stride og barnlige. Men den af jer der forlanger penge for drikkevarer er godt nok mest plat.

Anmeld

4. august 2012

anynom

Jeg mangler muligheden "Tag jer sammen og bliv voksne" så derfor harkjeg stemt blankt. Skulle jeg vælge ville jeg dog sige hvem end du, TS, er for det er da for latterligt at lave sådan en afstemning.

Anmeld

4. august 2012

Laura.

Jeg synes i er lige slemme..!

Anmeld

4. august 2012

Kay

nåede halvejs ned i gennem og tænkte... fuck de er sgu lige slemme... har stemt blankt da jeg sys mudderkastningen går begge veje...

Anmeld

4. august 2012

Kay

JulieWH skriver:

Jeg mangler muligheden "Tag jer sammen og bliv voksne" så derfor harkjeg stemt blankt. Skulle jeg vælge ville jeg dog sige hvem end du, TS, er for det er da for latterligt at lave sådan en afstemning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.