Vil du være gravid? Drop kaffen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

Baby.dk

Fra avisen.dk

Kvinder, som drikker meget kaffe, har mindre chance end andre for at blive gravide ved kunstig befrugtning.

Vil du være gravid? Drop kaffen

Danske kvinder, som ønsker at blive gravide ved hjælp af kunstig befrugtning, skal måske holde lidt igen med kaffe-drikkeriet.

En stor undersøgelse blandt 4000 danske kvinder, som har modtaget IVF-behandling, viser, at mere end fem kopper kaffe om dagen nedsætter sandsynligheden for at blive gravid med hele 50 procent.

Forskningen er blevet præsenteret tirsdag ved den årlige konference for European Society of Human Reproduction and Embryology.

- Selvom vi ikke er overrasket over, at kaffeforbrug påvirker chancen for at blive gravid, så er vi overrasket over, hvor stor effekten er, siger forskeren bag undersøgelsen, Ulrik Schiøler Kesmodel fra fertilitetsklinikken på Aarhus Universitetshospital.




Klik her for at læse mere »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.