endnu en om rygning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
132319 skriver:

Præcis, det er jo ikke sådan at jeg sidder og pulser dem op i hovedet. 

Præcis - man trækker jo lige stolen lidt væk og tager højde for vinden, inden man tænder den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Mulle73

Kan du prøve at stille det op som et spørgsmål, som I sammen kunne finde en løsning på?

Tænker lidt henad, at du kunne sige: Jeg har tænkt på det der med at du ryger... Kunne vi finde en eller anden løsning, så vi begge to er tilpasse med det, for jeg har det lidt skidt med at du kysser min dreng, lige når du har røget og jeg har ikke rigtig lyst til at han skal se du ryger... bla bla bla.

Så synes jeg du har lagt op til, at I sammen skal finde ud af noget og det ikke er fordi du nedgør hende eller hendes valg om at ryge.

Anmeld

3. juli 2012

chael

Ej, undskyld mig, men du kan sgu ikke forlange at dit barn ikke må se din veninde ryge!! Det lyder lidt for sygt i mine øre!! Lidt for kontrollerende!

De venner og familie jeg har, som er rygere, bestemmer jeg da ikke over. Men jeg bestemmer om jeg vil lade mine unger udsætte for røg.

Nu ryger ingen i vores omgangskreds indenfor. Og dem der gør, besøger vi ikke.

Men jeg bestemmer sgu om dem jeg kender, der ryger, om de må vise der for mit barn. Du kan jo heller ikke lukke hendes øjne mens i går på gaden og ser en alkoholiker, ryger eller andet. Det er jo ligesom en del af livet

*C

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Mulle73 skriver:

Kan du prøve at stille det op som et spørgsmål, som I sammen kunne finde en løsning på?

Tænker lidt henad, at du kunne sige: Jeg har tænkt på det der med at du ryger... Kunne vi finde en eller anden løsning, så vi begge to er tilpasse med det, for jeg har det lidt skidt med at du kysser min dreng, lige når du har røget og jeg har ikke rigtig lyst til at han skal se du ryger... bla bla bla.

Så synes jeg du har lagt op til, at I sammen skal finde ud af noget og det ikke er fordi du nedgør hende eller hendes valg om at ryge.

Tsk for dit input det lyder som en rigtig god ide. Som jeg skrev til en anden vil jeg prøve at ligge vægt på jeg rigtig gerne vil have hun skal kysse og nusse med ham fordi det betyder meget- netop så hun forstår det ikke er hende men hendes vane jeg gerne vil prøve at omgåes noget mindre

Anmeld

4. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

i min verden er rygning noget af det dummeste du kan gøre, så når man grundlæggende er så forskellige på det punkt så har min erfaring igennem årene vist mig at de venskaber med dem der ryger ikke er halvt så brugbare som med de veninder jeg har der ikke ryger, netop fordi vi er så forskellige på det så store punkt. dermed ikke sagt det er deres fejl, men jeg kan ikke leve med rygning vil heller aldrig have en kæreste der røg

Hold da helt op - tænk, at du lader det fylde så meget, at det kan påvirke dine venskaber, hvad andre har af dårlige vaner. Det er helt andre værdier, jeg sætter højt ved andre mennesker, og så må de for min skyld være sundhedsfanatikere eller leve vanvittigt usundt. 

Jeg synes oprigtigt, at det virker snæversynet og overfladisk at opfatte rygning som et afgørende minus for et potentielt venskab - og jeg ville så foretrække storpulsende venner med proportionssans og dybde. 

Mennesker fra alle samfundslag ryger - dronninger, ministre, læger, funktionærer, skraldemænd osv. osv. Det er en usund vane, de har - men den fortæller intet om deres personlighed. 

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hold da helt op - tænk, at du lader det fylde så meget, at det kan påvirke dine venskaber, hvad andre har af dårlige vaner. Det er helt andre værdier, jeg sætter højt ved andre mennesker, og så må de for min skyld være sundhedsfanatikere eller leve vanvittigt usundt. 

Jeg synes oprigtigt, at det virker snæversynet og overfladisk at opfatte rygning som et afgørende minus for et potentielt venskab - og jeg ville så foretrække storpulsende venner med proportionssans og dybde. 

Mennesker fra alle samfundslag ryger - dronninger, ministre, læger, funktionærer, skraldemænd osv. osv. Det er en usund vane, de har - men den fortæller intet om deres personlighed. 

Rygning er ikke usundt - det er direkte skadeligt! Og jeg siger hvad min ERFARING har vist mig. For min veninde der ryger er min bedsteveninde uden tvivl! Men hun er er af de få mennesker der ryger jeg har haft flere fru lægge de værdier der kan matche. Og jeg gider sku ikke venskaber uden indhold - kunne sagtens have en masse veninder der ryger men det har jeg ikke for de bliver bekendte fordi der er så langt fra min verden at man kan få sig selv til at ryge! Men det var SLET ikke det denne tråd gik ud på! Den gik ud på hvordan man siger der bedst muligt. Vil du debattere det andet så opret en debat for det vi vælger alle forskelligt og rygning er ikke i blandt de ting jeg vælger. Ha en god nat

Anmeld

4. juli 2012

Hyacinth

BellaT skriver:

Det synes jeg virkelig ikke. Skal alle rygere så skjule for deres børn at de ryger? Fordi de er rollemodeller? Man er da rollemodel på mange måder og ikke kun på om man har en dum vane eller ej.

Jeg kunne forstå det, hvis du ikke ville have at dit barn blev udsat for passiv rygning. Men det lyder det ikke til?

Må altså erklære mig enig her

Jeg synes, det er helt i orden at frabede sig passiv rygning i nærheden af dit barn og det med lige at bede hende vaske mund-området er vel også okay, men direkte at forbyde hende rygning, er efter min mening lidt kontrollerende i en venne-relation.

Man kan ikke beskytte børn fra "alt ondt/usundt" ift. rollemodeller for sit barn. Så skulle dit barn også blive ryger, alkoholiker eller overvægtig af at se folk på gaden, der ryger, drikker eller spiser usundt. Eller blive psykisk syg af at se ustabile mennesker på gaden. Bare lige for at sætte det på spidsen,

Man kan frabede sig, at hun er i umiddelbar nærhed og self at det ikke ryges indenfor, men jeg synes, det virker meget kontrollerende at diktere ingen-rygning-når-vi-er-sammen-politik.

Anmeld

4. juli 2012

Hyacinth

Enig! 

Anmeld

4. juli 2012

chael

Anonym skriver:

i min verden er rygning noget af det dummeste du kan gøre, så når man grundlæggende er så forskellige på det punkt så har min erfaring igennem årene vist mig at de venskaber med dem der ryger ikke er halvt så brugbare som med de veninder jeg har der ikke ryger, netop fordi vi er så forskellige på det så store punkt. dermed ikke sagt det er deres fejl, men jeg kan ikke leve med rygning vil heller aldrig have en kæreste der røg

Hold da op!!!

Var der nogen der sagde ordet FORDOM højt!!??

Er ikke selv ryger, men måske du skulle komme lidt mere ud, opleve verden og de mennesker der lever i den

Ha ha ha...

Anmeld

4. juli 2012

chael

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.