BellaT skriver:
Det synes jeg virkelig ikke. Skal alle rygere så skjule for deres børn at de ryger? Fordi de er rollemodeller? Man er da rollemodel på mange måder og ikke kun på om man har en dum vane eller ej.
Jeg kunne forstå det, hvis du ikke ville have at dit barn blev udsat for passiv rygning. Men det lyder det ikke til?
Må altså erklære mig enig her
Jeg synes, det er helt i orden at frabede sig passiv rygning i nærheden af dit barn og det med lige at bede hende vaske mund-området er vel også okay, men direkte at forbyde hende rygning, er efter min mening lidt kontrollerende i en venne-relation.
Man kan ikke beskytte børn fra "alt ondt/usundt" ift. rollemodeller for sit barn. Så skulle dit barn også blive ryger, alkoholiker eller overvægtig af at se folk på gaden, der ryger, drikker eller spiser usundt. Eller blive psykisk syg af at se ustabile mennesker på gaden. Bare lige for at sætte det på spidsen,
Man kan frabede sig, at hun er i umiddelbar nærhed og self at det ikke ryges indenfor, men jeg synes, det virker meget kontrollerende at diktere ingen-rygning-når-vi-er-sammen-politik.
Anmeld