endnu en om rygning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.608 visninger
50 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Anonym trådstarter

hvordan siger man pænest til ens bedste bedste bedste veninde at hun ikke skal ryge når vi er sammen? :/

Vi er sammen ca 2-4 gange om ugen og hun er begyndt at ryge ret meget.. jeg ønsker IKKE mit barn skal se hende ryge for mit barn er rigtig glad for hende og mit barn skal IKKE begynde at se rygning som værende ok eller spændende fordi en person barnet holder af ryger...

Hun kysser ofte mit barn og det må hun meget gerne - bare ikke når hun har røget men hvordan pokker siger jeg det lige...

Hun er MEGET hidsig anlagt omkring hendes smøger så det er ret følsomt emne så vil gerne lige have et godt råd til hvordan man "servere" den for hende :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

hvordan siger man pænest til ens bedste bedste bedste veninde at hun ikke skal ryge når vi er sammen? :/

Vi er sammen ca 2-4 gange om ugen og hun er begyndt at ryge ret meget.. jeg ønsker IKKE mit barn skal se hende ryge for mit barn er rigtig glad for hende og mit barn skal IKKE begynde at se rygning som værende ok eller spændende fordi en person barnet holder af ryger...

Hun kysser ofte mit barn og det må hun meget gerne - bare ikke når hun har røget men hvordan pokker siger jeg det lige...

Hun er MEGET hidsig anlagt omkring hendes smøger så det er ret følsomt emne så vil gerne lige have et godt råd til hvordan man "servere" den for hende :/

Jeg ville sige det som det var, uden at svine hendes vane til.

Jeg pakker ikke tingene ind, og render ikke rundt om lorten før jeg samler den op.

Tror ikke du får noget ud af at vente, men man kan stadig godt sige det med respekt

Anmeld

3. juli 2012

BellaT

Anonym skriver:

Lad være! Det er hendes valg og det kan du ikke blande dig i. Ihvertfald ikke fordi dit barn skal bruge hende som rollemodel.

Desuden gør voksne dumme ting og det er ok at fortælle børn, at det f.eks er dumt at ryge. Og spise fastfood og kager og slik og drikke sodavand osv.

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg ville sige det som det var, uden at svine hendes vane til.

Jeg pakker ikke tingene ind, og render ikke rundt om lorten før jeg samler den op.

Tror ikke du får noget ud af at vente, men man kan stadig godt sige det med respekt

Det hælder jeg også mest til det er bare skide svært når man ved ligegyldigt hvordan man siger det så rammer det hende...

men mit barn kommer altså først...

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Lad være! Det er hendes valg og det kan du ikke blande dig i. Ihvertfald ikke fordi dit barn skal bruge hende som rollemodel.

Desuden gør voksne dumme ting og det er ok at fortælle børn, at det f.eks er dumt at ryge. Og spise fastfood og kager og slik og drikke sodavand osv.

Selvfølgelig skal jeg da blande mig når hun er en rollemodel for mit barn og hun selv ser sig som en rollemodel for ham..

Anmeld

3. juli 2012

BellaT

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal jeg da blande mig når hun er en rollemodel for mit barn og hun selv ser sig som en rollemodel for ham..

Det synes jeg virkelig ikke. Skal alle rygere så skjule for deres børn at de ryger? Fordi de er rollemodeller? Man er da rollemodel på mange måder og ikke kun på om man har en dum vane eller ej.

Jeg kunne forstå det, hvis du ikke ville have at dit barn blev udsat for passiv rygning. Men det lyder det ikke til?

Anmeld

3. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror ikke, der er en god måde at aflevere sådan en besked på.

Jeg ville også virkelig overveje, om jeg ville risikere at miste min allerbedste veninde på det grundlag. Personligt synes jeg, det er helt ude af proportioner at diktere hende, hun ikke må ryge i selskab med dig og dit barn - selvfølgelig ikke indendøre, og selvfølgelig kan du bede hende ikke kysse barnet efter en smøg.

Men dit barn bliver ikke ryger af at se din veninde ryge, og hvis du vil skærme dit barn mod blot at kende til eksistensen af alt, hvad der er skadeligt, så må du også indstille dig på at miste nære relationer. 

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Det synes jeg virkelig ikke. Skal alle rygere så skjule for deres børn at de ryger? Fordi de er rollemodeller? Man er da rollemodel på mange måder og ikke kun på om man har en dum vane eller ej.

Jeg kunne forstå det, hvis du ikke ville have at dit barn blev udsat for passiv rygning. Men det lyder det ikke til?

ej men det er ren logik i min hjerne at man ALDRIG udsætter et barn for passiv rygning derfor nævnte jeg det ikke for hun ryger ALDRIG hvis han er ved hende for det ved hun godt at hun ikke skal...

Nu mener jeg grundlæggende slet ikke man skal ryge da jeg synes det er direkte til at  over,men jeg er også totalt antiryger

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror ikke, der er en god måde at aflevere sådan en besked på.

Jeg ville også virkelig overveje, om jeg ville risikere at miste min allerbedste veninde på det grundlag. Personligt synes jeg, det er helt ude af proportioner at diktere hende, hun ikke må ryge i selskab med dig og dit barn - selvfølgelig ikke indendøre, og selvfølgelig kan du bede hende ikke kysse barnet efter en smøg.

Men dit barn bliver ikke ryger af at se din veninde ryge, og hvis du vil skærme dit barn mod blot at kende til eksistensen af alt, hvad der er skadeligt, så må du også indstille dig på at miste nære relationer. 

Hun må gerne ryge ( eller nej mener jeg ikke hun skal for gider ikke hun falder om før tid men det er en anden sag ) ...

Men hun skal ikke ryge når vi er sammen og vi f.eks er sammen i haven, så må hun gå væk fra der hvor vi er, for jeg synes ikke han skal se på det, men jeg er også totalt anti ryger og kan ikke foredrage det...

men er meget det med at kysse ham efter jeg gerne vil sige for det andet ved hun faktisk godt hun er bare god til at glemme det...

Anmeld

3. juli 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Det hælder jeg også mest til det er bare skide svært når man ved ligegyldigt hvordan man siger det så rammer det hende...

men mit barn kommer altså først...

Ja det er da skide svært og jeg føler med dig.

Jeg mener 100% at du skal fortælle hende hvordan du har det, og så måske finde en gylden middelvej. Måske hun kan undgå at ryge foran din søn..

Og så er det jo direkte ulækkert at kysse en der lige har røget, så det må være et no go

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.