Anonym skriver:
hvordan siger man pænest til ens bedste bedste bedste veninde at hun ikke skal ryge når vi er sammen? :/
Vi er sammen ca 2-4 gange om ugen og hun er begyndt at ryge ret meget.. jeg ønsker IKKE mit barn skal se hende ryge for mit barn er rigtig glad for hende og mit barn skal IKKE begynde at se rygning som værende ok eller spændende fordi en person barnet holder af ryger...
Hun kysser ofte mit barn og det må hun meget gerne - bare ikke når hun har røget men hvordan pokker siger jeg det lige...
Hun er MEGET hidsig anlagt omkring hendes smøger så det er ret følsomt emne så vil gerne lige have et godt råd til hvordan man "servere" den for hende :/
Jeg tror ikke, der er en god måde at aflevere sådan en besked på.
Jeg ville også virkelig overveje, om jeg ville risikere at miste min allerbedste veninde på det grundlag. Personligt synes jeg, det er helt ude af proportioner at diktere hende, hun ikke må ryge i selskab med dig og dit barn - selvfølgelig ikke indendøre, og selvfølgelig kan du bede hende ikke kysse barnet efter en smøg.
Men dit barn bliver ikke ryger af at se din veninde ryge, og hvis du vil skærme dit barn mod blot at kende til eksistensen af alt, hvad der er skadeligt, så må du også indstille dig på at miste nære relationer.
Anmeld