Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: Bristning og arvæv

Citér indlæg Anmeld indlæg
3. juli 2012, kl. 14:22

"Bristning og arvæv"

Hej Pia
For omkring 2 1/2 år siden fødte jeg en vidunderlig lille pige. Jeg gik dog rigtig meget i stykker under fødslen med en svær 3 grads bristning i er syet fra den ene ende til den anden. Jeg har stadig gener af dette, det gør ondt ved samleje, i starten af samleje og der er stillinger vi ikke længere kan anvende. Det gør ligeledes ondt ved gynækologiske undersøgelser. Det er bagvæggen i skeden der gør ondt.
Er det "bare" arvæv og er det noget jeg bare skal accepterer resten a livet eller vil det blive bedre med tiden?
Vi snakker også om at skulle have et barn mere, hvor stor er risikoen for en bristning 2 gang når man går så meget i stykker 1 gang? Jeg er direkte rædselsslagen for at skulle føde igen og er ret sikker på jeg vil vælge et kejsersnit hvis det skulle blive aktuelt med barn nummer 2.
Jeg kan ikke huske så meget fra da de syede mig men ved at de opgav at tælle sting og på et tidspunkt snakkede om at jeg måske skulle i narkose mens de syede mig sammen så tænker det har været lidt voldsomt.
Mvh
L

Pias svar

Hej du

Det er bare så surt at have gener dernede men du kan prøve med Riscinus olie – smør dagligt i 3 uger der hvor du mærker dine gener. Denne olie har en fantastisk virkning på arvæv og du kan måske finde en tråd i min brevkasse som bekræfter dette. Har givet dette råd til flere som har haft god succes med det.
Du kan købe olien her >>>http://shop.motherbynature.dk/l%C3%A6kre-olier-onl ine/%C3%B8kologisk-ricinus-olie-online

Men med hensyn til din næste fødsel så er det ikke usandsynligt at man vil anbefale et planlagt kejsersnit men det kommer an på helt konkret hvilken type bristning du fik.
Men sender dig lige et link til min blog om at forebygge bristninger – http://www.motherbynature.dk/atbristeellerikkeatbr iste-2011-03-23/

det at vide at man faktisk kan gøre meget for at forebygge kan måske fjerne noget af din frygt. Og har du succes med olien så vil dit arvæv være mere eftergiveligt ved næste fødsel. Men som sagt så er det svært at svare på om du vil kunne få et kejsersnit.

Held og lykke!
Varme hilsner fra Pia

Vil du forberedes super godt til din fødsel, altså virkelig forberedes? Så prøv jordemoder Pia Hern’s fødselsforberedelse kursus som du kan lytte til hjemme i din egen stue. Pia’s fødselsforbredelses kursus ”Fød trygt og naturligt – sådan som du er skabt til” giver dig alt det du har brug for at vide og fås som mp3.filer. Du kan finde det på www.motherbynature.dk. Her finder du også masser af gratis inspiration, tip og råd til din naturlige graviditet og fødsel.

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Denne profil har Foto Garanti
skriver eksamensopgave. ..
3. juli 2012, kl. 16:06

Jeg vil anbefale spørgeren at få en tid til en gynækolog! Jeg havde også rigtig mange smerter, og egen læge kunne intet finde som kunne skyldes det.

Gynækologen fandt med det samme en masse bittesmå rifter på skedevæggen, tilmed betændte, og efter et par ugers behandling med 2 slags salver, var alt bare tip top igen! Så - selvom lægen har kigget på dig, til 8 ugers og måske efterfølgende, så prøv alligevel at få det tjekket - det skal ikke gøre så ondt, eller forhindre/besværliggøre sex!

3. juli 2012, kl. 18:48

Nej, det skal IKKE gøre ondt så lang tid efter! Det undrer mig meget at spørgeren ikke fik det at vide efter fødslen. Og det kan afhjælpes. Som Anne BJ også skriver - kontakt din læge eller en gynækolog. Tror dog ikke at massage kan gøre noget her 2 1/2 år efter - området bliver jo rigeligt stimuleret ved sex o.s.v.

Og det passer ikke at massage ved mellemkødet kan forebygge eller mindske bristninger. Jeg har snakket med to jordemødre og en læge der begge siger at undersøgelser viser at det ikke gør nogen forskel.

Denne profil har Foto Garanti
Isabella, du er det smukkeste!
3. juli 2012, kl. 19:57
AnneBJ skriver:

Jeg vil anbefale spørgeren at få en tid til en gynækolog! Jeg havde også rigtig mange smerter, og egen læge kunne intet finde som kunne skyldes det.

Gynækologen fandt med det samme en masse bittesmå rifter på skedevæggen, tilmed betændte, og efter et par ugers behandling med 2 slags salver, var alt bare tip top igen! Så - selvom lægen har kigget på dig, til 8 ugers og måske efterfølgende, så prøv alligevel at få det tjekket - det skal ikke gøre så ondt, eller forhindre/besværliggøre sex!

Uha hvor er jeg spændt bliv den 30/1 nu
4. juli 2012, kl. 11:16

Jeg oplevede det samme som dig under min første fødsel.

Jeg blev syet i 2 timer og lægen som syede da det var for meget for JM fortalte mig da jeg høj af smertestilledne spurgte hvor mange sting jeg havde fået sagde han at han ikke vidste det men over 50

Der gik meget lang tid inden jeg ikke havde ondt mere... men husker desværre ikke hvor længe men ville snakke med din læge om det.

Derudover kan jeg så sige jeg FRYGTEDE også min 2 fødsel, men følte mig meget snydt efter den første omgang da min søn var så dårlig han røg på neo med det samme.

Følte mig snydt for at få ham på maven og far klippede navlestrengen osv. Så ville så gerne prøve at føde normalt og frygtede også en KS.

Fik en RIGTIG god snak med min JM om det 2 gang, hun var der for mig hele vejen og blev sat igang på en af hendes vagter da jeg var tryg ved hende og hun havde været der hele vejen igennem. 2 gang gik det så fint og kunne nøjes med 4 sting. Historien er MEGET længere men vil du vide mere er du velkommen til at skrive til mig

Held og lykke med det hele

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+