Eksperthjælp: Kære smukke mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

Ulla Pii Knudsen

"Kære smukke mor"

Jeg blev mor for snart 3 år siden, men var igennem hormonbehandling for at komme så langt.

Jeg har taget ca. 20 kg. på ialt, som jeg ikke kan finde motivationen til at komme af med. Jeg har det egentlig slet ikke godt med, hvordan jeg ser ud, men jeg kan ikke finde energien til at komme igang.

Jeg føler mig meget afhængig af søde sager, men ved ikke hvad jeg skal gøre for at slippe det. Jeg kan holde mig fra det i et par dage, men så bliver trangen for stor.

Har du et godt råd til, hvordan jeg kommer igang? Jeg har prøvet de der shakes fra Nupo, men synes slet ikke de mætter så de kan bruges som erstatning for et måltid.

Ullas svar

Først og fremmest tillykke med at det er lykkes dig at blive mor efter lang ventetid.
Det er en ordentlig omgang du har været igennem både i processen op til og efter du er blevet mor. Og det skal man ikke kimse af. Der sker virkelig mange forandringer i kroppen, som tager lang tid om at falde til ro igen. Det kan sagtens udløse stressreaktioner i kroppen som i dit tilfælde kommer til udtryk som ekstra kilo.
Det du skriver med at du ikke kan holde dig fra de søde sager er også et tegn på at du MANGLER NÆRING - OVERSKUD, og derfor beder kroppen bare om det der er aller-lettest at brænde af. Og jo mere at den søde skuffe, den får, jo sværere for kroppen er det at mærke hvad det er den virkelig har brug for.
Jeg kan godt forstå du gerne vil af med kiloene igen, for det er ubehageligt ikke at kunne kende sig selv. Men, jeg beder dig om at være kærlig ved dig selv. Ikke slå dig selv i hovedet over 'at nu kan du heller ikke finde ud af det'. Det skaber bare mere stress.

Du skal glemme alt om:

- at fjerne noget. Selvom du godt ved at slik og hurtige kulhydrater ikke er gode for dig, kommer du ikke langt ved at forbyde dig selv at få dem. Dit overskud er simpelthen ikke stort nok endnu.

- om træning. Du kører sur i det, fordi din krop i forvejen kæmper meget, og derfor vil træning være en yderligere belastning for kroppen og det vil for det første være nedbrydende og for det andet vil det ikke holde mere end en måned.

Istedet skal du:

- begynde at give dig selv næring. Tænk det som en kærlig handling (du ønsker det bedste for dig selv, ligesom du ønsker det bedste for dit barn - ville du nægte dit barn næring?)
- Tal pænt til dig selv og anerkend den kæmpe proces du har været igennem.
- Køb aminosyrer (meget trang til søde sager er meget ofte en aminosyre mangel)
- Køb L-glutamin (som hjælper kroppen med at skille sig af med affaldsstoffer og bygge muskler, det er især når du får lyst til at træne)
- Køb en god fiskeolie (hjælper på opbygning at nye celler)
- Drik meget vand, ca 3 liter om dagen. Put evt citron i, det er ekstra udrensende.
- Spis mere kød, æg, kylling, fisk. Fra morgenstunden af: æg og bacon, omelet. Det holder dit blodsukker stabilt, og det har du brug for, for ellers kommer trangen til de søde sager og det bliver umuligt at holde sig fra. Er vi sukkerkolde, har vi alle rygrad som en regnorm!
- Spis masser af grøntsager, så mange du kan rumme. Du kan ikke få for mange. Har du en juicer, begynd at juice dine grøntsager, det er helt vildt så meget energi det giver.

Du finder tilskud på www.vitaviva.com

Kære dig. Jeg håber du kan bruge mit svar til noget. Skriv igen, hvis du er i tvivl om noget på ullapii@movinmom.dk. Jeg vil meget gerne hjælpe dig :0)

Kærlig hilsen Ulla

Ulla tilbyder workshops, mødregruppe-besøg og foredrag i hvordan du vender underskud til overskud, gennem at bruge din krop på en fornuftig måde. De mest populære produkter hedder 'Mere energi i moderskabet', 'Effektiv træning mellem bleskiftene' og 'Barnevogns-pilates'.

Se Ullas hjemmeside: MovinMom.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Frk. Himmelblå

Hmmmm... er altså ikke helt enig... 

Den smukke mor her mangler energi og er kommet ind i nogle triste og ikke hensigtsmæssige rutiner.  - Så hun skal da ud af huset! Hun skal melde sig til noget, der binder. Hun skal stille (høje) krav til sig selv og få det kæmpe boost, det giver, at indfri dem. Det ville være super, om hun  betalte sig fra en personlig træner i en periode. Noget der forpligter og tilfører energi. Træning giver ny energi samtidig med, at det giver pause fra "moderskabet" et par timer.

Den smukke mor har gennem sin barnløshedsbehandling, gravditet, fødsel osv. bevist, at hun er en fighter uden lige - med en viljestyrke ud over det sædvanlige. - Det er da DEN kvinde, der skal pakkes ud og give sit besyv med. - De 20 kg skal såmænd hurtigt blive smidt!

Jeg er altså bare sikker på, at hun godt kan klare et los i r*ven! Men hørt hørt til selvforkælelse også, - det giver sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.