Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

ej forHel*ed!!

Debatten på Baby » Ordet er frit
Følg denne tråd Du kan svare anonymt i denne tråd Du kan svare anonymt

ikke online Kay

Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
2013 -10 :)
Citér indlæg Anmeld indlæg
30. juni 2012, kl. 23:23
Sally-Slingshot skriver:

Når det er så let tilgængeligt kan du næsten lige så godt prøve.. Også så du ikke behøver at ligge på langs i bedet

ja... er slemt nok at skulle på dræbersnegle jagt hver dag

Skjul alle signaturer
30. juni 2012, kl. 23:26
Kay skriver:

ja... er slemt nok at skulle på dræbersnegle jagt hver dag

Har desværre ikke min egen have, men ved at min svigerfar står op kl. 05 (!!!!) hver morgen for at gå på sneglejagt.. Jeg træder på alle dem jeg kan komme i nærheden af og bilder mig selv ind at det gør en forskel Bortset fra én, den var simpelthen for klam... og jeg skulle på arbejde.. den var kæmpe!!!! nok 10 cm lang og 3 cm tyk.. FØJ!! Håber der kom en med en sko større end str. 37
ikke online Kay

30. juni 2012, kl. 23:29
Sally-Slingshot skriver:

Har desværre ikke min egen have, men ved at min svigerfar står op kl. 05 (!!!!) hver morgen for at gå på sneglejagt.. Jeg træder på alle dem jeg kan komme i nærheden af og bilder mig selv ind at det gør en forskel Bortset fra én, den var simpelthen for klam... og jeg skulle på arbejde.. den var kæmpe!!!! nok 10 cm lang og 3 cm tyk.. FØJ!! Håber der kom en med en sko større end str. 37

ej hvor klamt...

jeg står så ik så tidligt op...

men har fundet et godt triks...

dræber en og ligger den i en skål, hver morgen... og så om eftermiddagen/aftene er dens "venner" kommet for at spise den... de er nemlig kanibaler de skarn... og så kan jeg bare hælde kogende vand ned i skålen og så er de døde på en ret human måde

Skjul alle signaturer

Se mine salgsannoncer med lækkert mærketøj!
1. juli 2012, kl. 20:48
Kay skriver:

ja... den med solsortene havde jeg garderet imod... da vi har haven fuld af små fugle

håber i får nogle gode planter næste år så mine er allerede ved at lave aflæggere... og MANGE så jeg tror vi får rigeligt planter næste år til vores lille have

Er helt grøn i haven, da det er første år, jeg har hus og have - hvad er aflæggere? Nye skud fra jordbærplanten?

K.h. Linda

Skjul alle signaturer
ikke online Kay

1. juli 2012, kl. 21:34
Baagøe skriver:

Er helt grøn i haven, da det er første år, jeg har hus og have - hvad er aflæggere? Nye skud fra jordbærplanten?

jeps... jordbær planterne laver sådan nogle "løbere" det vil sige lange stingler hvor der så bliver dannet en ny plante... den kan du tage i en potte eller stikke den i jorden i bedet...

det gøres ved at lave en "krampe" (et U formet stykke af noget ståltråd) og putte rundt om "løberen" inden den nye plante og stikke ned i jorden (i potten eller bedet) og så kommer der en lille ny plante der

første år gver de ikke mange bær, men andet år giver de flere og så 3 år går det ned af igen... så man skal helst havde 2 års planter

Skjul alle signaturer

Se mine salgsannoncer med lækkert mærketøj!
1. juli 2012, kl. 22:05
Kay skriver:

jeps... jordbær planterne laver sådan nogle "løbere" det vil sige lange stingler hvor der så bliver dannet en ny plante... den kan du tage i en potte eller stikke den i jorden i bedet...

det gøres ved at lave en "krampe" (et U formet stykke af noget ståltråd) og putte rundt om "løberen" inden den nye plante og stikke ned i jorden (i potten eller bedet) og så kommer der en lille ny plante der

første år gver de ikke mange bær, men andet år giver de flere og så 3 år går det ned af igen... så man skal helst havde 2 års planter

Hold da op hvor jeg lærer, selvom jeg ikke helt forstod det med ståltråden

K.h. Linda

Skjul alle signaturer
ikke online Kay

1. juli 2012, kl. 22:11
Baagøe skriver:

Hold da op hvor jeg lærer, selvom jeg ikke helt forstod det med ståltråden

skal se om jeg kan nå at tage billed til dig i morgen

Skjul alle signaturer
KIG IND... har fået lavet modelbilleder med mine skønne børn :D
1. juli 2012, kl. 22:35
Kay skriver:

vi købte et højbed med 3 etager, på fødder med snegle sikring for at holde dræber snegle ude...

byggede et fort at baby hønse net rundt om, så fuglene ikke skulle hapse...

og nu var der 3 flotte røde jordbær på mine fine store jordbær planter... har ventet og ventet på de første bær var klar....

men men men...

der er fandemer bænkebidere der har ædt dem

er der noget dyr i denne verden jeg ikke skal sikre mine jordbær imod???  og hvordan fanden kommer jeg af med bænkebiderene så resten af jordbærene er MINE!?

ej, hvor er det træls når man tror man har sikret mod alt...

mine svigerforældre troede også lige de slap for alle hapsere i deres jordbær... men alligevel forsvinder de....

og nøj hvor deres børnebørn nyder dem

ikke online Kay

1. juli 2012, kl. 22:38
Gittemor09 skriver:

ej, hvor er det træls når man tror man har sikret mod alt...

mine svigerforældre troede også lige de slap for alle hapsere i deres jordbær... men alligevel forsvinder de....

og nøj hvor deres børnebørn nyder dem

børnebørn er også bedre end insekter

Skjul alle signaturer
KIG IND... har fået lavet modelbilleder med mine skønne børn :D
1. juli 2012, kl. 22:42
Kay skriver:

børnebørn er også bedre end insekter

hehe ja, det har du helt ret i

men der er ikke noget værre end insekter og biller i ens køkkenhave når man går og venter spændt på at der skal komme noget frem...

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+