Opret gratis profil  

Skal en "bedste veninde" have alt at vide?

Visninger: 651   Svar: 14

12 »

Afstemning

Fortæller du din bedste veninde/ven alt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

Anonym

Jeg har vildt dårlig samvittighed, men ved ikke om jeg behøver have det. Sagen er den at jeg altid har fortalt min bedste veninde alt om mit liv. Men hun er bare så FORBANDET fordømmene, og hvis jeg dater en fyr, eller bare fortæller en lille ting om ham som hun ikke synes om så er han en klaphat og idiot i hendes øjne.

Jeg har været på et par dates på det sidste, og prøvede at blive venner med min eks og han har været på besøg to gange, og jeg har ikke fortalt hende noget om det. Jeg orker simpelthen ikke hun skal "ødelægge" det for mig.

Men er det at lyve? har en veninde krav på at vide alt sådan noget, eller er det helt okay at holde nogen ting for sig selv?
.....

Anonym skriver:

Jeg har vildt dårlig samvittighed, men ved ikke om jeg behøver have det. Sagen er den at jeg altid har fortalt min bedste veninde alt om mit liv. Men hun er bare så FORBANDET fordømmene, og hvis jeg dater en fyr, eller bare fortæller en lille ting om ham som hun ikke synes om så er han en klaphat og idiot i hendes øjne.

Jeg har været på et par dates på det sidste, og prøvede at blive venner med min eks og han har været på besøg to gange, og jeg har ikke fortalt hende noget om det. Jeg orker simpelthen ikke hun skal "ødelægge" det for mig.

Men er det at lyve? har en veninde krav på at vide alt sådan noget, eller er det helt okay at holde nogen ting for sig selv?

Nej det er ikke at lyve i mine øjne. Hvis du har lyst til at holde det privat, skal du have lyst til det

En bedste veninde stoler man 100% på, men hvis man føler at hun ikke vil én noget positivt i nogen situationer, så er det helt i orden at holde ting for sig selv, i min verden

Profilbillede for Miin'Baby'Mus
0 lodder
Den 27/1-13 kom prinsessen
Anonym skriver:

Må du da helt selv om. Du skal jo ikke stå skoleret foran hende.

Har selv en veninde der kan være lidt for meget og helt bevidst fortæller jeg hende kun ting som hun faktisk ikke kan brokke sig over.

Hun er meget jaloux anlagt, hun var ikke engang glad for min graviditet - det skulle hun vende sig til. Hun er single og næsten altid været det men vil selv have et barn, suk altså.

Men det kan da umuligt være vores skyld at de bliver sure eller jaloux. Syntes du skal gøre som du selv syntes, men syntes så bestemt ikke at du skal have dårlig samvittighed over at du faktisk prøver og have et liv  

Profilbillede for 2721
64 lodder
Hele vejen op til stjernerne og tilbage igen
Du skal da kun fortælle de ting du har lyst til. Og hvis hun ødelægger det for dig burde i måske have en snak om det, men man er ikke forpligtet til at fortælle om alt der sker i ens liv
Jeg fortæller stort set
Min bedste veninde ALT, men det er af lyst og jeg ved da at hun gør det samme, men jeg ved også der er ting hun ikke fortæller mig og omvendt og sådan skal det være.
Stort knus til dig.
Til salg:

jeg har ikke en bedste veninde. Men jeg har to MEGET tætte veninder, hvoraf den ene ved alt om mig. Simpelthen alt hvad der er at vide. Og omvendt. Spørg mig om alt om hende - jeg kan svare. Derfor er det for os begge MEGET underligt, hvis vi f.eks. skal læse noget om den anden over facebook f.eks. 
Så.. altså.. Bør det ikke komme naturligt, hvis man er "bedste veninder" at man kan fortælle alt? Man skal ikke - men man kan? Om ikke andet, så kan man jo konfrontere hinanden med de ting man ikke er tilfredse med ved venskabet - som der er i din situation? 

Profilbillede for Clisolka Denne profil er PLUSmedlem
76 lodder
Mor til 2 skønne guldklumper - Bella 30.10.10 - Oliver 12.09.13 - OBS!! Gl. brugernavn Babymor1013
Strawberry skriver:

Nej det er ikke at lyve i mine øjne. Hvis du har lyst til at holde det privat, skal du have lyst til det

En bedste veninde stoler man 100% på, men hvis man føler at hun ikke vil én noget positivt i nogen situationer, så er det helt i orden at holde ting for sig selv, i min verden

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre 

Det er ikke alt jeg fortæller min bedste veninde - og det er ikke alt hun absolut skal vide 

30.10.10 - 4005 g og 51 cm. Isabella, du er mors lys

MinTicker.dk Ticker

12.09.13 - 3375 g og 52 cm. Oliver, du er mors lys  

MinTicker.dk Ticker

ikke online TSJ

Profilbillede for TSJ Denne profil er Moderator Denne profil har Foto Garanti
18 lodder
At noget er perfekt betyder ikke at det er fejlfrit - men at du ikke ønsker det anderledes :)

Jeg gad heller ikke fortælle sådan en veninde alt...

Men opdager hun det nu og bliver utilfreds så synes jeg det var en god anledning til at konfrontere hende med hendes manglende perspektiv

ikke online Loa

Profilbillede for Loa Denne profil har Foto Garanti
26 lodder
Elsker elsker elsker min datter
Jeg er ret sikker på der ikke findes et regelsæt over hvor meget man skal fortælle en bedsteveninde. Men en bedsteveninde, burde vel være en man havde lyst til at fortælle alt til? Har du prøvet at fortælle at du ikke har brug for at hun er fordømmende? Måske er det ikke hendes hensigt at det skal lyde så hårdt som du måske opfatter det?
Til salg:

Jeg synes det er situationsbestemt og har derfor svaret blankt. Jeg vil gerne kunne stole på at min veninde vil mig det bedste og dermed fortælle hende en del af det jeg oplever. Men ikke alt.

I dit tilfælde lyder det som om hun kan være lidt jealous

wamse

Jeg fortæller mine veninder stort set alt, men vi har da en respekt overfor hinanden, at vi ikke sidder og snakker ned til hinanden omkring vores valg i livet
Vi skal sagtens stille undrende spørgsmål til hinanden omkring vores valg, men det synes jeg kun er godt, for det viser deres interesse

Mine veninder ødelægger ikke noget for mig, som du beskriver det, for så var vi ikke veninder
12 »
Gå til kategorien "Ordet er frit"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333