frysning af lasagne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.529 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

Gravid2012

Godmorgen..

skal til at lave lasagne idag og taenkte jeg ville lave en exstra og fryse den ned til en anden dag. Har aldrig proevet det foer, saa soegte paa google hvordan og hvorledes..

kunne kun finde en side, der stod man skulle tag den ud af ovnen 10 minutter foer tid og saa ost ovenpaa og i fryseren. Er det korrekt?

Spoergsmaal:

Skal lasagnen ikke koele ned foerst inden frysning?

Naar jeg vil lave den en anden dag, skal den saa foerst ud og optoeres, eller skal den direkte i ovnen, og hvor langt tid? (for hvis den er frosen, er det vel laengere tid end 10 min)

Bliver den lige saa go som normal, eller bliver den "slattet" og lidt klam.... hihi?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Gravid2012

27. maj 2012

tarkoflen

Jeg har tit frosset rester af lasagne og jeg har bagt den helt færdig, for så har vi jo spist af den, så det kan man sagtens men hvis du laver en kun for at smide i fryseren, så er det optimale nok, at du ikke laver den helt færdig, men der sker altså ikke noget ved det.

Tit har vi varmet det i microovnen, for så har jeg frosset det ned i portioner, så man kunne tage lidt op, hvis man var alene hjemme, og fordi vi ikke har plads til en hel lasagne i fryseren

Men hvis du laver en hel, så ville jeg nok tage den op dagen før jeg skulle bruge den, og så tø den op i køleskabet, som med alle andre frostvare.

Anmeld

27. maj 2012

Gravid2012

tarkoflen skriver:

Jeg har tit frosset rester af lasagne og jeg har bagt den helt færdig, for så har vi jo spist af den, så det kan man sagtens men hvis du laver en kun for at smide i fryseren, så er det optimale nok, at du ikke laver den helt færdig, men der sker altså ikke noget ved det.

Tit har vi varmet det i microovnen, for så har jeg frosset det ned i portioner, så man kunne tage lidt op, hvis man var alene hjemme, og fordi vi ikke har plads til en hel lasagne i fryseren

Men hvis du laver en hel, så ville jeg nok tage den op dagen før jeg skulle bruge den, og så tø den op i køleskabet, som med alle andre frostvare.

Tusind tak for dit svar.... det var nogle rigtige gode raad

Anmeld

27. maj 2012

tarkoflen

Gravid2012 skriver:

Tusind tak for dit svar.... det var nogle rigtige gode raad

Det var da så lidt skal du i gang med at lave lasagne i det her skønne vejr?

Anmeld

27. maj 2012

Gravid2012

tarkoflen skriver:

Det var da så lidt skal du i gang med at lave lasagne i det her skønne vejr?

hehe ja og saa er det paa stranden bagefter... har godt nok hoert det er skoent vejr i Dk, jeg bor jo paa Kreta, saa her er det skoent vejr hver dag fra nu af efter en haard vinter Hvad skal du lave i dette dejlige vejr?

Anmeld

27. maj 2012

tarkoflen

Gravid2012 skriver:

hehe ja og saa er det paa stranden bagefter... har godt nok hoert det er skoent vejr i Dk, jeg bor jo paa Kreta, saa her er det skoent vejr hver dag fra nu af efter en haard vinter Hvad skal du lave i dette dejlige vejr?

Hi hi ja så behøver du jo ikke skynde dig så meget ud i det skønne vejr så det er dig, man skal have fat i, hvis man skal bruge gode råd, til lækre steder på Kreta vil så gerne derned på ferie igen på et tidspunkt, det skønt!

Jeg har fornøjelsen af en generalforsamling i vores opgang.... Men har besluttet mig for, at den bliver altså rykket ned i vores gårdhave! Jeg skal bestemt ikke sidde klemt sammen i en varm lejlighed, men en masse mennesker!

Anmeld

27. maj 2012

Gravid2012

tarkoflen skriver:

Hi hi ja så behøver du jo ikke skynde dig så meget ud i det skønne vejr så det er dig, man skal have fat i, hvis man skal bruge gode råd, til lækre steder på Kreta vil så gerne derned på ferie igen på et tidspunkt, det skønt!

Jeg har fornøjelsen af en generalforsamling i vores opgang.... Men har besluttet mig for, at den bliver altså rykket ned i vores gårdhave! Jeg skal bestemt ikke sidde klemt sammen i en varm lejlighed, men en masse mennesker!

ja det er mig du er altid velkommen til at skrive hvis du bestemmer dig for at komme, saa skal jeg nok komme med de gode raad om gode strande, restaurenter osv....

uhh lyder spaendende hehe... ja det lyder som en go ide, det ville da vaere synd hvis i skulle sidde indenfor, for man ved vel aldrig hvornaar solen er pist vaek igen....

Ha en go dag

Anmeld

27. maj 2012

tarkoflen

Gravid2012 skriver:

ja det er mig du er altid velkommen til at skrive hvis du bestemmer dig for at komme, saa skal jeg nok komme med de gode raad om gode strande, restaurenter osv....

uhh lyder spaendende hehe... ja det lyder som en go ide, det ville da vaere synd hvis i skulle sidde indenfor, for man ved vel aldrig hvornaar solen er pist vaek igen....

Ha en go dag

Jeg har lige søgt om venskab, så jeg kan huske, at det er dig det håber jeg er ok, for vi skal helt sikkert til Kreta på et tidspunkt, og så ville det jo være skønt med lidt insiterviden

Jeg skal også ud og have købt nogle fine blomster til krukkerne i haven, jeg kom nemlig til at slå dem fra sidste år ihjel skulle vist ikke have taget helt så mange rødder væk... UPS

Anmeld

27. maj 2012

Gravid2012

tarkoflen skriver:

Jeg har lige søgt om venskab, så jeg kan huske, at det er dig det håber jeg er ok, for vi skal helt sikkert til Kreta på et tidspunkt, og så ville det jo være skønt med lidt insiterviden

Jeg skal også ud og have købt nogle fine blomster til krukkerne i haven, jeg kom nemlig til at slå dem fra sidste år ihjel skulle vist ikke have taget helt så mange rødder væk... UPS

ja det er da helt iorden

haha, jeg gjorder noget i samme stil sidste aar, gad dem noget Energi noget, har aldrig proevet det foer, men det skulle goere bladene mere groenne og blomsterne smukkere..

meeeeeen gav dem aaaaalt for meget, og de doede sq alle sammen....

men dejlig man kan koebe nogen nye, saa NOBODY WILL KNOW!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.