"Gravid efter nylig abort?"
hej..
jeg er ny her på siden og har gået med en masse blanede følser for tiden, jeg mistede min baby d. 14 april via spontan abort og var 12+5 og har ligesiden ønsket at blive gravid igen.. jeg har ikke haft min menstruation siden aborten, men har haft sex med min kæreste efter blødningen var færdig, vi har nu taget et par tester og i starten viste de negativt men nu kommer der en svag positiv streg og jeg ved ikke hvad der er med de tester men først tag jeg en også er den svag positiv og så nummer to negativ og sådan har de nu gjort et par gange
hva skal jeg tro på kan jeeg overhoved være gravid nu ?
Karinas svar
Kære vinterbaby
Muligheden for, at du er gravid er til stede.
Men...da det kun er ganske kort tid siden du aborterede vil graviditetshormonet hCG, som er det testen måler, sagtens kunne spores i din krop og dermed give falsk positivt resultat. Det er nemlig forskelligt fra person til person hvor hurtigt hCG niveauet falder.
Da du endnu ikke har haft menstruation, er det usikkert om du har haft ægløsning .
De bedste hilsner
Karina Isolde
Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.
Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.
Anmeld