"baby 2 uger forstoppelse med MME."
Hej Lisbeth.
Min datter på 14 dage har haft forstoppelse i en uge pga mme. Nu er jeg i tvivl, om jeg skal skifte til et andet produkt eller om hendes mave vil vænne sig til det. Jeg har i samråd med min sp givet hende lactolose og det har sat gang i maven igen. Men det kan jeg jo ikke blive ved med at give hende. (Jeg masserer maven og cykler med hendes ben). Håber du kan hjælpe med et godt råd.
Mvh Pia
Lisbeths svar
Hej Pia! Tillykke med den lille pige,
Hun har problemer med maven og får laktulose.
Deter vældig hårdt for de små, når der er problemer med afføringen, og hun skal have afføring hver dag, når hun får MME.
Nue r hun så lille, at du sikkert snart får besøg af din sundhedsplejerske igen. Sammen må I lægge en grundig plan for hvordan hun trives bedst.
Indtil da vil jeg anbefale dig evt at sklifte mærke, tal med dem på apoteket, om der er noget de kan foreslå, afhængigt om I har allergier i familien.
Der findes syrnet MMe som kan givet et par gangfe i døgnet udover det sædvanlige MME. På nogen hjælper det.
Du kan trygt give hende laktulose , det skader hende ikke, derimod hjælper det hende til at få afføring.
Fortsat held og lykke med den lille pige.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld