Opret gratis profil  

Á pros pro erhvervsprofiler og reklamering på baby.dk

Visninger: 275   Svar: 3

Profilbillede for mariamiss6 Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
0 lodder
Jeg er FOR baby.dk OG Staff :D

Á pros pro erhvervsprofiler, og reklamering på baby.dk...

Nu har vi jo lige vendt det med bannerreklamerne i en anden tråd, så det er IKKE det jeg her vil snakke om....

Personligt støtter jeg jo denne sides overlevelse, og synes også det er okay med rolige reklamer... Så langt så godt....

Jeg synes også det er FEDT at de profiler, som har lov at reklamere for en faktisk forretning, nu har fået et stempel under profilbillederne, altså 'erhvervsprofil' stemplet. For så VED man, at her er en der har eget erhverv, og man kan sikkert finde et link til en forretning, via profilen. 

MEN jeg bliver, igen, meget personligt, super træt af de der folk som kommer ind og opretter en tråd, som helt almindelig gratis bruger, KUN for at reklamere for deres nyåbnede webshop eller hvad ved jeg af erhverv de vil reklamere for.....

Nogle gange ryster jeg bare på hovedet, og tænker 'hey, det er ikke mig der er moderator'.
Men samtidig tænker jeg også, at de stakkels moderatorer jo ikke kan være online hele tiden, og ikke ligefrem skal bruge deres baby.dk tid på at LEDE efter moderator-arbejde, så derfor anmelder jeg stort set hver eneste gang jeg føler mig provokeret over sådan en 'ups, der fik jeg vidst lige en gratis reklame ind tråd'. Og ja, indrømmet, jeg føler mig provokeret så godt som HVER gang jeg ser tråde som kun har til formål at få gratis reklame. 
Nogle gange, igen ofte, føler jeg mig endda spydig nok, til at jeg giver vedkommende en ordentlig offentlig stikpille, og SÅ anmelder jeg tråden. 

Men nogle gange bliver jeg også i tvivl, om vedkommende er en ven af en eller anden, og så har fået lov at ligge en diskret reklame ind, så nogle gange lader jeg det fare, hvis de reklamerer i en rigtig pæn og personlig tone. Måske fordi jeg bare synes de virker menneskelige, og hvis jeg var butiksindehaver, ville jeg jo også tage alt den reklame jeg kunne få. 

SÅ til mit spørgsmål, som måske er lidt indviklet at få forklaret....

Når man ser sådan en 'gratis-reklame-tråd' vil i så gerne have at man anmelder den? Eller er det at gå i for små sko, af mig?
En gang var det sådan at alle blev "fornærmede" på hele baby.dks vegne, over den slags reklame, og brugere og moderatorer slog straks ned på det, i fællesskab....
Men, tit ser jeg at brugere, nye som gamle, og også jeg selv, jo finder en forretning interessant, og man svarer så trådstarter, og stiller spørgsmål, og får svar tilbage.
Er det fordi "vi" er blevet lige glade med at den slags reklame opstår? Og "vi" gider ikke beskæftige os med at bede dem KØBE deres annoncer på ærlig vis,  eller skrubbe ud fra baby.dk hvis formålet kun er reklame.... 
Eller er det bare fordi at de ikke bliver anmeldt, så moderatorene ikke ser dem, og derfor ikke har en chance for at slå ned på det?

Det er bare fordi, jeg synes jo selv, at jeg lidt gjorde alle en tjeneste ved at være en sur mokke på lige det område, og anmelde trådene, så en moderator kunne belære vedkommende om annoncereglerne på baby.dk. 
Men på en måde er jeg blevet i tvivl, om hvor vidt det kun er mig selv der stadig har en interesse i at få alle annoncører til at kontakte staff, og lave en aftale om deres annonce. Eller om reglerne stadig er sådan, at man skal have lov af staff først?

Altså, vil i gerne have vi anmelder den slags reklame tråde? Eller er man blevet lige glad med den slags nu?

Har ALLE der har ret til at lægge nogen som helst form for reklame, som for eksempel et banner der er kronisk som underskrift (ikke for at nedgøre Dot, blot mit tydeligste eksempel) fået det her 'erhvervsprofil' stempel... Eller er der stadig nogle som kan oprette reklametråde, uden at vi andre på forhånd kan vide, at de har fået lov?

For jeg tror da nok at jeg før har anmeldt en tråd eller to, for at tage sig gratis reklame, hvor det så bagefter er kommet frem at vedkommende har fået lov (og i sådanne tilfælde generer det mig altså ikke). Og så syne sjeg jo faktisk det er synd, både for b´moderatorene, som unødigt skal tjekke en anmeldelse, og for den der reklamerer, som faktisk havde fået lov.....

Ih, hvor jeg roder rundt i det....

Er det sådan, at ALLE der har lov at reklamere, uanset om det er banner i svarene, en tråd om nyåbnet butik, en ny vare i en eksisterende butik, faktiske annoncører, et 'erhvervsprofil' stempel?

Jeg spørger, fordi jeg stadig bliver provokeret over de der tager sig gratis reklame, og det klør ALTID i mine fingre, for at komme med en spydig kommentar, og en anmeldelse. Men jeg gider ikke blive ved, hvis man som almindelig bruger ikke har mulighed for at se et tydeligt skel... Som for eksempel det nye RIGTIG FINE 'erhvervsprofil' stempel... (som Dot, for en god ordens skyld, jo er så heldig at være i besiddelse af )

Så altså, er der ALTID sådan et stempel, hvis en almindelig bruger må reklamere for sin forretning, ny som gammel bruger/forretning, eller er der stadig chance for at jeg disser en som ikke fortjener det?

Mit seneste eksempel på sådan en reklame-tråd-bruger er kageexperten, som jeg selv svarede lystigt på et par gange, og som jeg også først fandt interessant (siden uproffessionel), men som så pludselig blev VED at oprette nye tråde, kun med reklame for forretningen. Jeg endte vidst med både at være spydig over for ham, OG anmelde en af trådene for gratis reklame. 
Men bagefter blev jeg egentlig i tvivl, om min anmeldelse og spydighed var berettiget, eller om han i grunden havde lov at gøre som han gjorde? 

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tusind tak for dit feedback

Det er egentlig ganske enkelt, men umuligt at gennemskue udefra.

* Små erhvervsdrivende må gerne oprette ÉN reklametråd, og i den rette kategori. Det er ganske gratis for dem. Vi vil gerne hjælpe de små forretninger med at komme frem i verden.

* Større erhvervsdrivende, som har et annoncebudget, henvises til at betale for deres annoncering.

* Mht. til at få erhvervsprofil-stemplet, så er det små erhvervsdrivende der har betalt lidt for at få det, samt et lille banner i toppen af deres profil - det er principielt ikke anderledes, end dem som har tickers i deres signatur.

* Uanset hvad, gælder der samme regler for alle. Dvs. man må ikke spamme Baby.dk med en masse reklametråde, og man reklamerer ikke i andres tråde, med mindre det er relevant for tråden (feks anbefaling af et bestemt stykke legetøj osv.).

Det er super, at du anmelder de reklametråde du finder. Ofte har personen bag tråden oprettet adskillige af dem, og så får vi taget hånd om det (sletter de ekstra tråde, og forklarer personen reglerne)
Profilbillede for mariamiss6 Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
0 lodder

Er da glad for du fik læst dig igennem alt det sludder lol....

Nåh, men så anmelder jeg bare videre, uden at tænke på om de har fået lov eller ej.....

0 lodder

Er da glad for du fik læst dig igennem alt det sludder lol....

Nåh, men så anmelder jeg bare videre, uden at tænke på om de har fået lov eller ej.....

Gå til kategorien "Baby.dk"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Kontakt Baby.dk