Dit er da ligeså snævertsynet?!
Uddannelse er ikke lig børneforståelse, evnen til at overskue situationer, krisehåndtering, nærvær. Kunne blive ved med at liste ting, du ikke automatisk bliver udstyrret med bare fordi du kan gennemføre den 4-årige pædagog-uddannelse.
Så det vil sige at i dine børns institutioner har de 1 voksen pr barn? Må du længere ud på landet med.
Er det i realiteten ikke en 8-10 børn pr voksen? Hvad så hvis der er 4 børn der har særlige behov i den kreds? Og 4 til i den anden og så fremdeles? Hvem skal ignoreres?
Narj, for det eneste jeg skriver er at jeg ikke vil overlade mine børn til en voksen der alene også har ansvar for 3 andre børn.
Jeg skriver ikke alle mulige fordømmende ord om dagplejere, som jeg slet ikke er i tvivl om yder et fantastisk stykke arbejde. -Som du gør om vuggestuer.
Men ja, jeg synes at den pædagogiske uddannelse er vigtig i arbejdet med børn men det er ikke det samme som at sige at en dagplejer ikke kan opfylde børnenes basale behov.
Hvor har jeg skrevet at der er én voksen pr. barn i en vuggestue?
Nej, der er en voksen pr. 3-4 børn, præcis som i en dagpleje. Forskellen og den afgørende faktor for mig, er blot at der er flere øjne på børnene og at der (stortset altid) er en voksen børnene kan gå til hvis de har brug for det. En dagplejer er helt alene og det er ikke noget jeg ville føle mig tryg ved.
Anmeld