Rystende forhold i danske vuggestuer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

AndreasMor84

SandieRa skriver:

Jeg gider ikke engang læse det for i alle de instituationer jeg kender ikl. den jeg selv er i, arbejder der kun mennesker fordi de elsker børn og deres udvikling og deres kærlighed til alt og alle.

Jeg ELSKER at arbejde i en vuggestue, og der er ik noget bedre end at møde på arbejde til en masse krammer og møsser

Ku ikke sige det bedre selv

Der må jo også være en grund til, at netop min arbejdsplads er en af de mest efterspurgte i Århus hos pladsanvisningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

132319

Det stemmer meget godt overens med det billede jeg har af de danske vuggestuer. Stressende miljøer, højt lydniveau, meget få stillesiddende aktiviteter. Voksne mennesker der på ingen måde magter opgaven at styre alle de børn, som oftest er det "bløde" mennesker der vælger pædagogik-vejen, men der mangler en autoritet. Og så så jeg ikke skyggen af fysisk kontakt, ingen knus, intet. Det var nok det der skræmte mig mest - at min dreng ikke kan få lov til at udvise den sociale interesse han har, han er en kærlig dreng der elsker at give knus og det skal dyrkes.

Sanseløse "pingviner" er meget godt beskrevet.

Øv, et snævertsynet billede

Som sagt er det heldigvis ikke sådan der hvor mine børn går og har gået. Især mht. fysisk kontakt, så skal jeg lige love for at der bliver delt kram ud i min datters institution.

Men hey, hver sin lyst -Jeg vil ikke have en uuddannet person til at passe mit barn alene med 3 andre.

Anmeld

29. april 2012

132319

Frk. Himmelblå skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html

Synes, han forklarer sig meget godt her.

Vigtig debat, han starter på et videnskabeligt gennemarbejdet grundlag. 

op til ham!

Helt ærligt, så hører jeg kun bla bla bla bla i det klip der.

han får vuggestuepædagoger til at lyde som hjerteløse robotter og det er i dén grad ikke fair!!

Klippet han henviser til, fortæller intet om "lille Frode" måske har skabt sig helt vildt og derfor bliver ignoreret fordi pædagogen har fået nok. Der står INTET om situationen det udspiller sig af.

Jeg er sikker på at en dagplejemors børn også kan føle sig tilsidesat og ignoreret af og til, hun er trods alt kun én person og der er ikke andre voksne barnet kan gå til hvis hun er travlt optaget -Se dét synes jeg personligt ikke er betryggende og det er derfor mine børn ikke har gået i dagpleje.

Der er brådne kar alle steder og jeg er virkelig træt af at læse om forskere der langer ud efter vuggestuer. Måske har han ikke noget at tage sig til, siden han vil sidde og generalisere på den måde -Jeg synes det er usmageligt!

Anmeld

29. april 2012

maria_wlt

mor2011_ skriver:

ja undersøgelse handler om 9 vuggestuer i kbh mon man burde tage den med gram salt

LIGE MIN ORD...

Få da lige lavet en ordentlig undersøgelse inden man begynder at blæse... 

Mine unger er heldigvis IKKE i sådan en VS.. Mine unger er glade hver dag og dufter af alle pædogogerne.. Så lidt kærlighed og omsorg må de da få 

Anmeld

29. april 2012

Muffinmus

overrasker nu heller ikke mig, det er præcist de forhold og samlebåndsarbejde og støj jeg har oplevet og som andre jeg kender også har oplevet desværre...

Og derfor skalmine børn aldrig i vuggestue, eneste positive jeg kan sige om vuggestuer er at der er flere børn at lege med og ingen gæste dp..alt andet er negativt.

Anmeld

29. april 2012

Muzs

SandieRa skriver:

Jeg gider ikke engang læse det for i alle de instituationer jeg kender ikl. den jeg selv er i, arbejder der kun mennesker fordi de elsker børn og deres udvikling og deres kærlighed til alt og alle.

Jeg ELSKER at arbejde i en vuggestue, og der er ik noget bedre end at møde på arbejde til en masse krammer og møsser

Man skulle tro du arbejdede i min søn vuggestue for det er præcis det vi oplever.

Af det bliver delt ud af krammer, hygge og opmærksomhed. Jeg ville ikke vælge noget andet til mit barn

Anmeld

29. april 2012

JulieE

132319 skriver:

Helt ærligt, så hører jeg kun bla bla bla bla i det klip der.

han får vuggestuepædagoger til at lyde som hjerteløse robotter og det er i dén grad ikke fair!!

Klippet han henviser til, fortæller intet om "lille Frode" måske har skabt sig helt vildt og derfor bliver ignoreret fordi pædagogen har fået nok. Der står INTET om situationen det udspiller sig af.

Jeg er sikker på at en dagplejemors børn også kan føle sig tilsidesat og ignoreret af og til, hun er trods alt kun én person og der er ikke andre voksne barnet kan gå til hvis hun er travlt optaget -Se dét synes jeg personligt ikke er betryggende og det er derfor mine børn ikke har gået i dagpleje.

Der er brådne kar alle steder og jeg er virkelig træt af at læse om forskere der langer ud efter vuggestuer. Måske har han ikke noget at tage sig til, siden han vil sidde og generalisere på den måde -Jeg synes det er usmageligt!

Rigtig godt skrevet!!! 

Det er også vigtigt at man husker at denne undersøgelse, er baseret på 9 vuggestuer i Københavns området... Det kan man jo ikke baseret ret meget på!!

Anmeld

29. april 2012

MelikkazMoar

Jonatansmor skriver:

Det stemmer meget godt overens med det billede jeg har af de danske vuggestuer. Stressende miljøer, højt lydniveau, meget få stillesiddende aktiviteter. Voksne mennesker der på ingen måde magter opgaven at styre alle de børn, som oftest er det "bløde" mennesker der vælger pædagogik-vejen, men der mangler en autoritet. Og så så jeg ikke skyggen af fysisk kontakt, ingen knus, intet. Det var nok det der skræmte mig mest - at min dreng ikke kan få lov til at udvise den sociale interesse han har, han er en kærlig dreng der elsker at give knus og det skal dyrkes.

Sanseløse "pingviner" er meget godt beskrevet.

Anmeld

29. april 2012

Jonatansmor

132319 skriver:

Øv, et snævertsynet billede

Som sagt er det heldigvis ikke sådan der hvor mine børn går og har gået. Især mht. fysisk kontakt, så skal jeg lige love for at der bliver delt kram ud i min datters institution.

Men hey, hver sin lyst -Jeg vil ikke have en uuddannet person til at passe mit barn alene med 3 andre.

Dit er da ligeså snævertsynet?!

Uddannelse er ikke lig børneforståelse, evnen til at overskue situationer, krisehåndtering, nærvær. Kunne blive ved med at liste ting, du ikke automatisk bliver udstyrret med bare fordi du kan gennemføre den 4-årige pædagog-uddannelse.

Så det vil sige at i dine børns institutioner har de 1 voksen pr barn? Må du længere ud på landet med.

Er det i realiteten ikke en 8-10 børn pr voksen? Hvad så hvis der er 4 børn der har særlige behov i den kreds? Og 4 til i den anden og så fremdeles? Hvem skal ignoreres?

Anmeld

29. april 2012

Laura.

Jonatansmor skriver:

Dit er da ligeså snævertsynet?!

Uddannelse er ikke lig børneforståelse, evnen til at overskue situationer, krisehåndtering, nærvær. Kunne blive ved med at liste ting, du ikke automatisk bliver udstyrret med bare fordi du kan gennemføre den 4-årige pædagog-uddannelse.

Så det vil sige at i dine børns institutioner har de 1 voksen pr barn? Må du længere ud på landet med.

Er det i realiteten ikke en 8-10 børn pr voksen? Hvad så hvis der er 4 børn der har særlige behov i den kreds? Og 4 til i den anden og så fremdeles? Hvem skal ignoreres?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.