Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Rystende forhold i danske vuggestuer

1234·7 »
Citér indlæg Anmeld indlæg
29. april 2012, kl. 11:19
Fra dr.dk

Pædagogerne i landets vuggestuer svigter de mindste, der ender med at lukke helt ned for deres følelser, viser en ny ph.d.-afhandling.

Rystende forhold i danske vuggestuer

For helt små børn ned til 10-måneder bliver i høj grad overladt til sig selv og mødt af afvisning og ligegyldighed fra pædagogernes side, dokumenterer videooptagelser og godt 8000 observationer i ni vuggestuer i Storkøbenhavn ifølge Berlingske Tidende.

- Danske vuggestuer er så elendige, at en stor del af dem burde lukke, siger ph.d.-stipendiat Ole Henrik Hansen, der står bag afhandlingen, til Berlingske Tidende.

Mangel på voksenkontakt
Han siger, at pædagogernes afvisninger får børnene til at gå rundt som sanseløse "pingviner", og at manglen på voksenkontakt er så grel, at den hæmmer udviklingen af børnenes hjerner.

Svaret er dog ikke flere pædagoger, mener Ole Henrik Hansen:

Klik her for at læse mere »

Denne profil har Foto Garanti
29. april 2012, kl. 11:31

Sådan er det heldigvis ikke i min datters vuggestue og heller ikke i den min søn gik i

Vores kærlighedstrold er allerede 18 mdr:)
29. april 2012, kl. 11:32
132319 skriver:

Sådan er det heldigvis ikke i min datters vuggestue og heller ikke i den min søn gik i

Heller i dem jeg kender til (og det er forholdsvis mange)
Jonatansmor

29. april 2012, kl. 11:54

Det stemmer meget godt overens med det billede jeg har af de danske vuggestuer. Stressende miljøer, højt lydniveau, meget få stillesiddende aktiviteter. Voksne mennesker der på ingen måde magter opgaven at styre alle de børn, som oftest er det "bløde" mennesker der vælger pædagogik-vejen, men der mangler en autoritet. Og så så jeg ikke skyggen af fysisk kontakt, ingen knus, intet. Det var nok det der skræmte mig mest - at min dreng ikke kan få lov til at udvise den sociale interesse han har, han er en kærlig dreng der elsker at give knus og det skal dyrkes.

Sanseløse "pingviner" er meget godt beskrevet.

ikke online A&F

Skønheden findes i de øjne der ser <3 .. Suma, vores diamant<3
29. april 2012, kl. 12:10

Det overrasker mig ikke. Er glad for at vores datter ikke skal i vuggestue. 

29. april 2012, kl. 12:16
Jeg gider ikke engang læse det for i alle de instituationer jeg kender ikl. den jeg selv er i, arbejder der kun mennesker fordi de elsker børn og deres udvikling og deres kærlighed til alt og alle.

Jeg ELSKER at arbejde i en vuggestue, og der er ik noget bedre end at møde på arbejde til en masse krammer og møsser
29. april 2012, kl. 12:18
SandieRa skriver:

Jeg gider ikke engang læse det for i alle de instituationer jeg kender ikl. den jeg selv er i, arbejder der kun mennesker fordi de elsker børn og deres udvikling og deres kærlighed til alt og alle.

Jeg ELSKER at arbejde i en vuggestue, og der er ik noget bedre end at møde på arbejde til en masse krammer og møsser

29. april 2012, kl. 12:26
SandieRa skriver:

29. april 2012, kl. 12:28

ja undersøgelse handler om 9 vuggestuer i kbh mon man burde tage den med gram salt

Denne profil er PLUSmedlem
Nu på SecondSale med tøj til den klassisk-lækre moar!
29. april 2012, kl. 12:48

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50007636:rystende-forhold-i-vuggestuer.html

Synes, han forklarer sig meget godt her.

Vigtig debat, han starter på et videnskabeligt gennemarbejdet grundlag. 

op til ham!

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
1234·7 »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+