"Pige 6 måneder, meget pylret,hvad kan gøres?"
Hej Lisbeth
Jeg håber at du har et godt råd ang. min datter, da jeg er virkelig ked af det/frusteret...
Sagen er de, at hun er ekstrem pylleret... Lige fra hun vågner og til hun skal ud at sove, er det kun pyller, pyller og pyller... Det er virkelig synd for hende, men ikke mindst træls at høre på. Det har stået på i snart 2 uger, det startede faktisk med hun fik 2 tænder i undermunden, man kan nemt se den ene, og den anden er også lige kommet frem - Siden da har hun bare ikke ville noget, og pyller kun. Tænker det jo nok er de tænder, men det kan da ikke blive ved? & vare så længe? Hun plejer ellers altid være en normal, nem, smilende, grinende pige, som sagtens kan lege selv på gulvet/ i kravlegården.. Ingenting har hun ville i de snart 14 dage, ikke engang lege selv i bare 2 min, hvis hun hænger hos mig, er hun også pylleret, det er ligemeget hvad jeg gør.
Har tænkt om det er fordi hun ikke bliver nok mæt af min mælk, men hun tager desværre ikke flaske så kan ikke prøve erstatning. Skal også siges hun heller ikke bruger sut.
Hun får grød til middag og grøntsagsmos om aftenen, ellers er det kun bryst (Hun er utrolig bryst glad) Hun spiser og sover stadig fint.
Aner snart ikke mit levende råd - Vi kan ingen steder tage fordi hun er sådan. Kan hun måske fejle noget? Skal jeg bruge en fys eller kioparktor?
Håber på et dejlig råd, på forhånd tak 
Lisbeths svar
Hej !
Derer mange ting i spil, når baby lige pludselig
Hej!
Deter så frustrende når ens lille glade baby lige pludselig bliver så pylret, så mor næsten ikke kan trøste.
Der kan være mange ting, både fysisk og pyskisk.
Fysisk:Tandfrembrud kan være en pinsom ting, hvor børn er dybt ulykkelige og kun er til at trøste når de er i favn.
Det kan være vælske i ørerne, som gir smerter,og gråd, på alle mulige tidspunkter. .
Selvfølgelig kan det være sult, det tror jeg dog ikke, når hun sover fint.
Psykisk. Hun er 6 måneder,verden bliver større, og der er mange indtryk. Det gør at mor og fars favn er det vigtigste.
Derer kun en ting at gøre. Give h4ende havd hun hare brug for. Brug en slytnge. lad hendfe være der lige så meget hun lyster,hav stor tålmodighed, det hører op på et tidspunkt.
Jo mer frustreret du er, jo mer pylret bliver hun.
Snak med hende, berolig hendel. og hav hende i favn, det gir tryghed.
Jeg vil anbefale du udelukker væske i ørerne hos en ørelæge. Er de rintet fysisk, så skal hun fyldes op med nærvær.,
Det klan være anstrfengende, ræk ud og bed om hjælp hos alle dem du overhovedet kan finde.De skal lave praktiske ting og du skal være med din datter.
har du ikke nogen så skal din mand yde noget mer. Tøjvask,ren gøæring , indkøb og madlavning.Du er den tætteste på barnet når hun er pylret, og det skal du reagere på.
Håber dfu kan blive inspireret, og held og lykk med guldklumpen.
Varme hilsne++r
Lisbeth jess
e
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk