"Til Juliane på 18 år"
Hej 
Jeg er en pige på 17 snart 18, som simpelthen hungrer efter at få en baby.
Jeg har en dejlig kæreste, som jeg snart har været sammen med 1 år. Vi er riiiigtig glade for hinanden, og VED bare det skal være os. Det samme siger alle der er omkring os!
Da vi begge er kristne, har vi den holdning, at vi ikke skal have sex før ægteskab (hvilket dog er meget meget svært)!!
Mit spørgsmål er: Hvorfor har jeg sådan en hungren efter at blive mor, når jeg kun er 17? Jeg er næsten dagligt inde at se billeder af babyer, se fødsler, ser på babytøj når jeg er ude at shoppe. Føler mig så underlig, for det er slet ikke normalt i min alder.!!
Håber rigtig meget på svar!
Mvh Juliane.
Alices svar
Kære JUliane
Det er da helt normalt og især når du er opvokset som kristen , hvor parforhold/ægteskab er lig med børn.
Jeg tror det handler om at du søger en identitet og prøver at finde meningen med livet for dig selv.
Indtil nu har din opvækst og den religiøse opdragelse været din rette snor, nu er du voksen og de næste år vil du finde dig selv , skille det fra du ikke tror på er rigtigt for dig og tage nye ting ind som vil føles rigtigt for dig. Det er der vi alle står ved denne alder.
Ofte udsættes denne udvikling af uddannelse og andre ting som job, rejser som så giver et breddere grundlag for hvem man ønsker at fremtræde som.
Jeg håber du er igang med uddannelse og lign som kan udsætte dit behov for en tid, evt ved at arbejde med småbørn osv.
Og når du så føler dig parat til at varetage det store ansvar det er at vejlede/opdrage et barn fra første færd af så ønsker jeg dig altmuligt godt.
venlig hilsen alice Søderberg
Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:
Pædagogiskforældrerådgivning.dk