Eksperthjælp: Orcel om samkvem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Alice Søderberg

"Orcel om samkvem"

Hej..

Jeg har en søn som er 10mdr gammel, hans far og jeg gik fra hinanden da han var 2 mdr gammel.. Siden da har han aldrig set sin far indtil nu. Han kender ham overhovedet ikke derfor er han meget urolig og utryg når faren kommer for at hente ham.. Jeg har prøvet på at forklare ham at det er bedst han kommer hjem til mig og ser vores søn mens jeg er til stede så han kan føle sig tryg og lære sin far at kende på den måde men det vil han ikke gå med til.. Derfor har vi aftalt at han kommer en gang om ugen henter ham og går en tur med ham i barnevognen i 1time. Han har været her 3 gange indtil videre men jeg kan se at min søn er meget urolig når han kommer tilbage med ham.. Han græder konstant, er ulykkelig og utryg. Han vil altid været i skødet på mig, det føles som om han bliver bange for at jeg skal forlade ham. Jeg kan ikke få ham til at sove før jeg selv ligger ved siden af ham og holder ham i hånden. Han græder om natten i sin søvn.. Jeg ved ikke hvor meget han bliver påvirket af det men jeg bliver bekymret for ham, for normalt er han virkelig en glad dreng men de dage han bliver hentet af sin far bliver han som jeg lige har beskrevet. Jeg er også bange for at han vil føle jeg svigter ham.. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Ønsker ikke at mit barn skal tage skade af det her..

Håber på at du kan hjælpe mig med det..

På forhånd tak..

Alices svar

hej, Ja der mangler nogle oplysninger for at kunne give et reelt svar, f.eks hvem har forældremyndigheden? Hvis du har den er det dig der siger hvad der er bedst for barnet, og dit forslag med besøg i hjemmet er en vigtig og god ide ,hold fast i den.
Barnets far kan ikke lære barnet at kende ved at køre ham i barnevognen og barnet kan ikke lære faderen at kende på denne måde.
Noget andet er hvorfor faderen lige pludselig ønsker samkvem? og med hvilken behov bag det? disse kan vi ikke vide og svare på.
Jeg tror at din søn bla. reagere så kraftigt fordi han mærker din uro og tvivl om det er godt for ham.
Børn mærker og reagere på de små som store signaler vi sender.
Måske skal du tage det op engang til med faderen og holde på at du ved bedst da du har barnet til dagligt.
Vend endelig tilbage med flere oplysninger hvis jeg skal hjælp mere
mange hilsner alice Søderberg

Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:

Pædagogiskforældrerådgivning.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

orcel

Hej Alice. Først vil jeg takke dig for dit svar. Lige nu har vi fælles forældremyndighed over vores søn, men jeg har søgt om at få forældremyndigheden alene og venter på at høre fra retten. Måske er det også derfor han lige pludselig vil se vores søn. Jeg ved virkelig ikke hvad eller hvordan han tænker. Men jeg synes stadig ikke det virker som en god ide, for vores søn bliver mere og mere bange for ham for hvergang. Måske er det bedst at jeg tager en snak med min advokat om det.

Venlig hilsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.