Eksperthjælp: børn når forældre skille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. marts 2012

Alice Søderberg

"børn når forældre skille"

Kære alice.

Jeg og min kæreste er for nyligt gået fra hinande vi er heldigvis stadig venner og snakkker stadig rigtig fint sammen, dog kan vi ikke helt blive enige om hvad der er bedst for børnene.
Han mener de har det bedst med en 7 - 7 ordning altså at de på skift er 7 dage ved ham og så ved mig.
Jeg mener de har bedst af at have en fast base hvor de bor og så er på besøg det andet sted.
vi har 2 børn hvor min søn lige er blevet 2 år og min datter bliver 4 om et par mrd.

hvad har du bedst erfaringer med?

mvh Jane Petersen.

Alices svar

Den er svær.
Der findes en histori som jeg læste da fællesforældremyndighed blev oprettet den får du her:
mor og far og børn samt et marsvin. Mor og far skal skilles og bliver enig om at skaffe en ekstra bolig som de to forældre på skift bor i ,så børn og marsvin bliver i den vante bolig med skiftevis mor og far.
Efter en tid bliver det for stressende og belastende for mor og far.
Nu flytter så børn og marsvin mellem de to boliger.
Efter en tid bliver det for stressende for marsvinet og den bliver i den ene bolig.
Her slutter historien!
Tilbage til virkeligheden så er det meget svært, jeg har set børn som synes at det er svært ved at omstille sig til forskellige hjem med de regler hver især har. Men også ind imellem set at det går godt.
Det er meget svært at rådgive om disse ting via brevkasse, det kræver kendskab til forældre -børnene- og jeres muligheder for boliger og hvor tæt i bor på hinanden i forhold til institutioner og skole når den tid kommer.
I er meget velkommen til at kontakte mig for yderlig rådgivning som konsulent via www.pædagogiskforældrerådgivning.dk
venlig hilsen Alice Søderberg

Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:

Pædagogiskforældrerådgivning.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.