"putning af baby knapt 6 måneder"
Hej..
Min kæreste og jeg har sammen en datter på 5 mdr, snart 6, om 9 dage. jeg har tre store drenge en på 12 og to på 11 år..
Jeg vil gerne til at have indført et putte ritual, da det er mig der har hende hver aften og jeg mener hun har bedst af at blive puttet på samme måde og hun skal til at vendes af med at falde i søvn med mit bryst. Jeg har puttet hende når jeg fornemmer trætheden ved 20-21 tiden, jeg putter hende med hendes nusse klud og hun ligger og skælder ud, græder lidt, men ikke sådan VILD gråd. jeg går ind til hende når hun græder , men til aften kom min kæreste og sagde hun vil jo ikke sove tag hende op, jeg mener vi forvirre hende ved at tage hende op som det passer hende, selvfølgelig skal hun op hvis hun græder vildt .. Han mener vi skal gå hende i søvne hver aften..Det er jo ude på et vildspor da vi så ikke kan lave andet de næste mange år.. Hvordan kommer vi videre...
Suk fra en mor som jo også bruger tid på at putte de store drenge det er temmelig svært hvis jeg skal gå med hende hver aften få at få hende til at sove..
Håber på hurtig svar,,,
Marianne
Lisbeths svar
hej marianne!
Det kan være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed med en lille baby og to store som også har brug for mor.
Jeg er ikke tilhænger af børn skal græde sig i søvn. Du kan ikke forvænne et lille barn. Når barnet græder er det dets måde at sige , kom og hjælp mig.der er et eller andet der generer mig. Lidt brok må der gerne være, men det skal hurtigt stilne af. barnet skal mærke at der er kærlige forældre der reagerer på gråden.
Jeg vil foreslå du ændre rytmen med sovetiden.
Eftermidddag og tidlig aften er den tid hvor far og de store, skal på banen, med kontakt, leg,omsorg ,bad, så meget at hun bliver dejlig træt og fyldt op med nærvær.
Efter maden , kan du amme og putte hende, så i får en rolig stund, med evt lidt holden i hånd. Er hun virkjelig mæt lægger hun sig trygt til at sove, med mor eller far ved sin side.
Det giver dig ro,overskud både til de store , dig selv og jer allesammen
held og lykke med jer allesammen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk