Skjulte budskaber i musikvideoer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Sandko

netdaddy skriver:

Jeg har ikke påstået at du var kristen eller betragtede kristendommen som de gode, eller at videon forherliger kristendommen - det var udelukkende for at nuancere debatten yderligere.

Jeg citerede dig kun for at gøre dig opmærksom på denne nuancering, samt at der var nyt i debatten, for jeg fornemmer at du følger den ret intensivt.

Jeg føler intet behov for at angribe dig som person, hvilket ville være unaturligt for mig, da jeg ikke kender dig.

Jeg valgte nu heller ikke at tage det som et angreb, jeg ville bare lige for en sikkerheds skyld understrege, at jeg ikke er kristen!

Men tak for dit bidrag, anyways. Det er også et spændende emne, og jeg tror som sagt også, at biblen er blevet fejlfortolket - og hvem ved? Måske er alle religioner i bund og grund ens? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

Det er ham der har skrevet da vinci, engle og dæmoner og de skjulte tegn de handler om alt det her flettet ind i en fiktiv historie

Okay. Jeg er normalt ikke fanget så meget af ideen af fiktive historier, men hvis jeg en dag bare slet ikke har noget at lave, så vil jeg kigge på det hehe

Anmeld

21. marts 2012

BellaT

Sandko skriver:

Når vi nu lige kom ind på det med spiritualiteten.. Jeg faldt lige over denne side igår. FANTASTISK side! En mor mistede sin 17 årige søn i 1980, 9 mdr efter opsøgte de hinanden (moren og sønnen)via et medie, og han fortalte hende, at hun personligt ville kunne komme i kontakt med ham, når hun var klar. 14 år efter var hun klar til at kontakte ham, og de har kommunikeret lige siden. Hun har så fået svar på en masse spørgsmål omkring ALT mellem himmel og jord - bogstavelig talt! Der er så mange smukke ting i. Det er desværre skrevet på engelsk, men jeg synes næsten, du skal tage et kig på det - i hvert fald den seneste her fra marts måned. Det er spændende, og et eller andet sted håber jeg virkelig meget på, at det er sandt. Jeg har dog en følelse indeni, der fortæller, at jeg skal stole på meget af det, der står, da meget af det også er tanker, jeg selv har tænkt. Det er i hvert fald smukt og tankevækkende!  http://www.matthewbooks.com/mattsmessage.htm

Jeg vil ind og læse på den side minimum én gang om dagen det næste stykke tid. Man kan endda mærke kærligheden, når man kigger på teksterne! Loooove

Den side har jeg også været på engang. 

Jeg kan ikke rigtig forstå det med kanaliseringer. Og jeg har prøvet. Men jeg kan ikke få det til at hænge sammen inde i hovedet. Men jo, man kan føle kærligheden i de tekster. Hvor de kommer fra er så spørgsmålet...

P.S. Ang. Dan Brown bøgerne - De omhandler alt det her gængse konspirationsteori plus en helliggørelse af frimurere og en latterliggørelse af konspirationsteorier mod frimurere. Ved ikke hvorfor forfatteren har så travlt med lige præcis de to ting. Men det ødelægger bøgerne at de er gennemsyret af det. For de er ellers rigtigt godt og spændende skrevet.

Men en ny ting jeg fik kendskab til via bøgerne var noetik/noetisk videnskab. Det havde jeg aldrig hørt om før og det er virkeligt spændende! http://noetik.dk/

Anmeld

21. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Okay. Jeg er normalt ikke fanget så meget af ideen af fiktive historier, men hvis jeg en dag bare slet ikke har noget at lave, så vil jeg kigge på det hehe

Jeg er bare normalt ikke til at læse men nøj hvor var de spændende og de gav bare så meget baggrundsviden om frimure osv..

Anmeld

21. marts 2012

Sandko

BellaT skriver:

Jeg kan ikke rigtig forstå det med kanaliseringer. Og jeg har prøvet. Men jeg kan ikke få det til at hænge sammen inde i hovedet. Men jo, man kan føle kærligheden i de tekster. Hvor de kommer fra er så spørgsmålet...

P.S. Ang. Dan Brown bøgerne - De omhandler alt det her gængse konspirationsteori plus en helliggørelse af frimurere og en latterliggørelse af konspirationsteorier mod frimurere. Ved ikke hvorfor forfatteren har så travlt med lige præcis de to ting. Men det ødelægger bøgerne at de er gennemsyret af det. For de er ellers rigtigt godt og spændende skrevet.

Men en ny ting jeg fik kendskab til via bøgerne var noetik/noetisk videnskab. Det havde jeg aldrig hørt om før og det er virkeligt spændende! http://noetik.dk/

Jeg forstår det heller ikke, men jeg har utroligt meget respekt for netop det åndelige - måske fordi det slet ikke kan bevises eller modbevises. Uanset hvad, finder man altid guldkorn sådanne steder :-)

Det vil jeg lige kigge lidt nærmere på - Tak!

Har du læst "Guddommelige samtaler" skrevet af Neale Donald Walsch? De er virkelig, virkelig gode, og der er så mange øjenåbnere i. Dog er det ikke det hele, jeg tror på - endnu i hvert fald. :-) 

Anmeld

21. marts 2012

Sandko

BellaT skriver:

Det lyder rigtigt spændende. Jeg tror bestemt på, at tankerne kan påvirke ting. Loven om tiltrækning synes jeg også, gør sig meget gældende i mit liv. Det er generelt bare vildt interessant med sådanne emner.

Kender du flere af den slags sider med kanaliseringer?

Anmeld

21. marts 2012

BellaT

Nej, har ikke læst Guddommelige Samtaler. Er gået væk fra kanaliseringer, men vender måske tilbage engang. Man bliver jo klogere og klogere.

Men jeg har læst kanaliseringer fra denne side: http://www.kryon.com/ 

Anmeld

21. marts 2012

Sandko

Touché skriver:

Wow... nu har jeg slavet mig igennem hele den film. Og en smule håbefuldt ledt efter bare den mindste lille bitte smule af bevis for, at Illuminati ejer musikindustrien og resten af verdenen, at djævelen indkøber artisternes sjæle og vi generelt bare er godt på vej mod at blive godt og grundt taget bagi!

Som privatperson elsker jeg en god konspirationsteori. Fordi det er underholdende og lidt spændende, for tænk nu hvis der virkelig var noget om det?!

Som historiker, og dermed ejer af et objektivt kildekritisk sind, må jeg sige, at rigtig mange konspirationsteorier falder igennem som rene luftkasteller... det her, det tæller i min verden ikke engang som et luftkastel. Der er ingen brugbar evidens for at industrien er systematisk gennemsyret af symboler og ord med det formål at gøre os til tankeløse får. Og der er ligeså lidt bevis for, at det lige skulle være Illuminati, der står bag.
Og hvor er beviset for, at Illuminati er djævelens tilbedere? Egentlig er Illuminati en organisation, som ønskede oplysningstidens videnskab som grundlag for samfundet fremfor kirkens tyranni. Om Illuminati eksisterer i dag, blander jeg mig ikke i - men håber det da næsten.

Du skriver på et tidspunkt, at det er et faktum, at "de" ejer verdensøkonomien - hvem er de? Illuminati? Et faktum er noget, der er slået fast udover al rimelig tvivl - f.eks. at en (normal) hest har 4 ben, at den danske valuta hedder krone eller at flæskesteg kommer fra en gris. Hvis der ikke er videnskabelige beviser for, at Illuminati eksisterer i dag, kan det altså heller ikke være et faktum, at de ejer verdensøkonomien.

Man kan ikke kalde noget for et faktum, hvis det er bygget på teser. "Hellig Blod - Hellig Gral" er et godt eksempel. Den er utrolig spændende læsning for en, der som jeg elsker en god konspirationsteori, men tager jeg mine kildekritiske briller på, ja, så holder den hverken helt eller halvt vand. Går man ind i deres enkelte teser, så finder man ud af, at deres kildemateriale ikke eksiterer, eller at deres kildekritiske tilgang er i bedste fald mangelfuld, i værste fald ikke-eksisterende.

Og nej, jeg er ikke et hovedløst får, der ikke vil tænke ud af boksen eller anerkende kontroversielle teorier, blot fordi jeg tillader mig at kræve nogle gode gammeldags videnskabelige beviser deres ægthed. Men dette her er i min verden så ringe og elendigt researchet, underbygget og fremstillet, at det mest skræmmende for mig ikke er det, de forsøger at fortælle - men at der rent faktisk er nogen, der tror/begynder at tro på det.
Jeg elsker symbolforskning, og ville finde det helt enormt interessant, hvis det viste sig, at der var noget om snakken. Men der skal mere kød på end det her. Det er konspirationsteori på laveste plan - vi er helt nede på det der niveau, at hvis man virkelig vil se noget, så finder man også tegn herpå. Sådan lidt sekterisk faktisk

Nu ved jeg ikke, hvor meget du er gået i dybden med 9/11, og hvordan dit syn og skepsis er i forhold til det emne, men kan du også feje denne video væk?  http://www.youtube.com/watch?v=phuLnuP9U5w&feature=player_embedded

Stort tak til JulieWH for linket 

Anmeld

21. marts 2012

Sandko

BellaT skriver:

Nej, har ikke læst Guddommelige Samtaler. Er gået væk fra kanaliseringer, men vender måske tilbage engang. Man bliver jo klogere og klogere.

Men jeg har læst kanaliseringer fra denne side: http://www.kryon.com/ 

Den kan jeg i hvert fald varmt anbefale. Uanset hvor kildekritisk man er, kan det ikke benægtes at mange af de sandheder, der kommer frem der kun er konstruktive i alle henseender :-)

Tak for linket. Jeg vender lige tilbage til det imorgen. Nu må jeg hellere komme i seng :-)

Godnat

Anmeld

22. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sandko skriver:

Når det så er sagt, så synes jeg nu på ingen måde, at videoen forherliger kristendommen - hvor ser du det? De siger netop, at kristendommen er fejlfortolket, og kommer med en god "metafor", eller hvad man kan kalde det: Hvis din mor blev banket ihjel med en hammer, ville du så gå rundt med en hammer i en halskæde for at mindes hende? - Hvilket vi jo selvfølgelig ikke ville. Ulogisk! Men det er så det, der sker med korset. Også godt stof til eftertanke!

Det er da en tåbelig parallel at drage - som om, korset skulle symbolisere en meningsløs død. Pointen i at anvende korset som symbol er den ret så væsentlige "fortsættelse", hvor Jesus overvinder døden - samt det, at han qua sin død tager alle menneskers synder på sig og dermed giver frelse til alle.

Det er helt basal viden om kristendommen, og hvis de, der har produceret dokumentarfilmen, ikke har fanget dén - hvor mange andre fejlkonklusioner kan de så drage?

(Og nej, jeg er ikke troende kristen - men undrer mig....)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.