E-mail:
Adgangskode:
Husk mig Log ind
Har du glemt din adgangskode?
Touché skriver: Wow... nu har jeg slavet mig igennem hele den film. Og en smule håbefuldt ledt efter bare den mindste lille bitte smule af bevis for, at Illuminati ejer musikindustrien og resten af verdenen, at djævelen indkøber artisternes sjæle og vi generelt bare er godt på vej mod at blive godt og grundt taget bagi! Som privatperson elsker jeg en god konspirationsteori. Fordi det er underholdende og lidt spændende, for tænk nu hvis der virkelig var noget om det?! Som historiker, og dermed ejer af et objektivt kildekritisk sind, må jeg sige, at rigtig mange konspirationsteorier falder igennem som rene luftkasteller... det her, det tæller i min verden ikke engang som et luftkastel. Der er ingen brugbar evidens for at industrien er systematisk gennemsyret af symboler og ord med det formål at gøre os til tankeløse får. Og der er ligeså lidt bevis for, at det lige skulle være Illuminati, der står bag. Og hvor er beviset for, at Illuminati er djævelens tilbedere? Egentlig er Illuminati en organisation, som ønskede oplysningstidens videnskab som grundlag for samfundet fremfor kirkens tyranni. Om Illuminati eksisterer i dag, blander jeg mig ikke i - men håber det da næsten. Du skriver på et tidspunkt, at det er et faktum, at "de" ejer verdensøkonomien - hvem er de? Illuminati? Et faktum er noget, der er slået fast udover al rimelig tvivl - f.eks. at en (normal) hest har 4 ben, at den danske valuta hedder krone eller at flæskesteg kommer fra en gris. Hvis der ikke er videnskabelige beviser for, at Illuminati eksisterer i dag, kan det altså heller ikke være et faktum, at de ejer verdensøkonomien. Man kan ikke kalde noget for et faktum, hvis det er bygget på teser. "Hellig Blod - Hellig Gral" er et godt eksempel. Den er utrolig spændende læsning for en, der som jeg elsker en god konspirationsteori, men tager jeg mine kildekritiske briller på, ja, så holder den hverken helt eller halvt vand. Går man ind i deres enkelte teser, så finder man ud af, at deres kildemateriale ikke eksiterer, eller at deres kildekritiske tilgang er i bedste fald mangelfuld, i værste fald ikke-eksisterende. Og nej, jeg er ikke et hovedløst får, der ikke vil tænke ud af boksen eller anerkende kontroversielle teorier, blot fordi jeg tillader mig at kræve nogle gode gammeldags videnskabelige beviser deres ægthed. Men dette her er i min verden så ringe og elendigt researchet, underbygget og fremstillet, at det mest skræmmende for mig ikke er det, de forsøger at fortælle - men at der rent faktisk er nogen, der tror/begynder at tro på det. Jeg elsker symbolforskning, og ville finde det helt enormt interessant, hvis det viste sig, at der var noget om snakken. Men der skal mere kød på end det her. Det er konspirationsteori på laveste plan - vi er helt nede på det der niveau, at hvis man virkelig vil se noget, så finder man også tegn herpå. Sådan lidt sekterisk faktisk
Wow... nu har jeg slavet mig igennem hele den film. Og en smule håbefuldt ledt efter bare den mindste lille bitte smule af bevis for, at Illuminati ejer musikindustrien og resten af verdenen, at djævelen indkøber artisternes sjæle og vi generelt bare er godt på vej mod at blive godt og grundt taget bagi!
Som privatperson elsker jeg en god konspirationsteori. Fordi det er underholdende og lidt spændende, for tænk nu hvis der virkelig var noget om det?!
Som historiker, og dermed ejer af et objektivt kildekritisk sind, må jeg sige, at rigtig mange konspirationsteorier falder igennem som rene luftkasteller... det her, det tæller i min verden ikke engang som et luftkastel. Der er ingen brugbar evidens for at industrien er systematisk gennemsyret af symboler og ord med det formål at gøre os til tankeløse får. Og der er ligeså lidt bevis for, at det lige skulle være Illuminati, der står bag. Og hvor er beviset for, at Illuminati er djævelens tilbedere? Egentlig er Illuminati en organisation, som ønskede oplysningstidens videnskab som grundlag for samfundet fremfor kirkens tyranni. Om Illuminati eksisterer i dag, blander jeg mig ikke i - men håber det da næsten.
Du skriver på et tidspunkt, at det er et faktum, at "de" ejer verdensøkonomien - hvem er de? Illuminati? Et faktum er noget, der er slået fast udover al rimelig tvivl - f.eks. at en (normal) hest har 4 ben, at den danske valuta hedder krone eller at flæskesteg kommer fra en gris. Hvis der ikke er videnskabelige beviser for, at Illuminati eksisterer i dag, kan det altså heller ikke være et faktum, at de ejer verdensøkonomien.
Man kan ikke kalde noget for et faktum, hvis det er bygget på teser. "Hellig Blod - Hellig Gral" er et godt eksempel. Den er utrolig spændende læsning for en, der som jeg elsker en god konspirationsteori, men tager jeg mine kildekritiske briller på, ja, så holder den hverken helt eller halvt vand. Går man ind i deres enkelte teser, så finder man ud af, at deres kildemateriale ikke eksiterer, eller at deres kildekritiske tilgang er i bedste fald mangelfuld, i værste fald ikke-eksisterende.
Og nej, jeg er ikke et hovedløst får, der ikke vil tænke ud af boksen eller anerkende kontroversielle teorier, blot fordi jeg tillader mig at kræve nogle gode gammeldags videnskabelige beviser deres ægthed. Men dette her er i min verden så ringe og elendigt researchet, underbygget og fremstillet, at det mest skræmmende for mig ikke er det, de forsøger at fortælle - men at der rent faktisk er nogen, der tror/begynder at tro på det. Jeg elsker symbolforskning, og ville finde det helt enormt interessant, hvis det viste sig, at der var noget om snakken. Men der skal mere kød på end det her. Det er konspirationsteori på laveste plan - vi er helt nede på det der niveau, at hvis man virkelig vil se noget, så finder man også tegn herpå. Sådan lidt sekterisk faktisk
Bragende flot indlæg!
Jeg kan virkelig bekymres over tendensen til, at den - sunde - erkendelse af, at "something is rotten", gør folk villige til at købe snart sagt enhver alternativ "sandhed". Særligt, hvis denne "sandhed" præsenteres tilstrækkeligt enkelt og letfordøjelig - på youtube af alle steder.
Din faglige indsigt er væsentlig for debatter som denne - klø på!
Sandko skriver: Nu ved jeg ikke, hvor meget du er gået i dybden med 9/11, og hvordan dit syn og skepsis er i forhold til det emne, men kan du også feje denne video væk? http://www.youtube.com/watch?v=phuLnuP9U5w&feature=player_embedded Stort tak til JulieWH for linket
Nu ved jeg ikke, hvor meget du er gået i dybden med 9/11, og hvordan dit syn og skepsis er i forhold til det emne, men kan du også feje denne video væk? http://www.youtube.com/watch?v=phuLnuP9U5w&feature=player_embedded
Stort tak til JulieWH for linket
Jeg synes ikke du kommentere Touchés indlæg. Det ville da være spændende hvis du rent faktisk kunne argumentere for din sag i stedet for at bruge en video mere om et helt andet emne
Vildt chokerende, de fleste ting er slet ikke som vi tror de er:
http://www.youtube.com/watch?v=saHs6J0OXVI&feature=BFa&list=UU_c1gdsojLxBGkgzS0NsvUw&lf=plcp
Mor og meget mere skriver: Det er da en tåbelig parallel at drage - som om, korset skulle symbolisere en meningsløs død. Pointen i at anvende korset som symbol er den ret så væsentlige "fortsættelse", hvor Jesus overvinder døden - samt det, at han qua sin død tager alle menneskers synder på sig og dermed giver frelse til alle. Det er helt basal viden om kristendommen, og hvis de, der har produceret dokumentarfilmen, ikke har fanget dén - hvor mange andre fejlkonklusioner kan de så drage? (Og nej, jeg er ikke troende kristen - men undrer mig....)
Det er da en tåbelig parallel at drage - som om, korset skulle symbolisere en meningsløs død. Pointen i at anvende korset som symbol er den ret så væsentlige "fortsættelse", hvor Jesus overvinder døden - samt det, at han qua sin død tager alle menneskers synder på sig og dermed giver frelse til alle.
Det er helt basal viden om kristendommen, og hvis de, der har produceret dokumentarfilmen, ikke har fanget dén - hvor mange andre fejlkonklusioner kan de så drage?
(Og nej, jeg er ikke troende kristen - men undrer mig....)
Jeg synes nu nærmere, det ligner en fejlfortolkning af biblen uden dog at drage nogle konklusioner om det..
Okay: Din mor stod ud af flokken og stillede sig op mod autoriteterne og normerne - Hun gjorde det for at åbne øjnene på folk. Folket blev provokoret af det, fordi det stred imod deres opfattelse af verden, og de følte sig provokerede, når "din mor" fortalte om, at hun og alle andre var skabt af én ånd, nemlig kærligheden. På grund af folkets "synder"/uforståenhed/fordømmelse, kald det hvad du vil, blev "din mor" brutalt slået ihjel med en hammer - eller hængt på et kors!
Genopstanden fra de døde var måske ikke fysisk ment, men nærmere åndeligt og spirituelt - Han steg op, og blev et med universet, og levede videre i alt andet på jorden. Husk nu, at han netop selv siger: "Vi er alle Gud's børn"/"Vi er alle skabt af det samme"/"Vi er alle ET".
Det er egentlig et meget spændende emne. Og det er nok nærmere sådan, jeg selv vælger at fortolke historien om Jesus. For selvfølgelig vågnede hans krop ikke op igen! Tænk på, at Jesus ikke ænsede kroppen som værende andet end et hylster. Han vidste, at vi alle sammen er langt mere end det. At vi alle indeholder det Guddommelige, og at vi alle vil leve videre i alt andet, der er. Det er så smukt!
mor:) skriver: Jeg synes ikke du kommentere Touchés indlæg. Det ville da være spændende hvis du rent faktisk kunne argumentere for din sag i stedet for at bruge en video mere om et helt andet emne
Jeg har skrevet to kommentarer til hende, så den anden ligger bare lige en side eller to? tilbage
mor:) skriver: Vildt chokerende, de fleste ting er slet ikke som vi tror de er: http://www.youtube.com/watch?v=saHs6J0OXVI&feature=BFa&list=UU_c1gdsojLxBGkgzS0NsvUw&lf=plcp
Haha, hvor er den god!
Spread the truth Tror dog ikke der er noget at hente. TS er vist 100 % overbevist om "foul play" i stort set alle henseender. Nu mangler vi bare at finde ud af om det er staten, kirken, illuminati, eller påskeharen, der står bag.
Anja
Ej undskyld TS. Det var lidt groft. det var ikke for at gøre grin med dig. Synes bare videoen var lidt sjov.
Mor og meget mere skriver: Bragende flot indlæg! Jeg kan virkelig bekymres over tendensen til, at den - sunde - erkendelse af, at "something is rotten", gør folk villige til at købe snart sagt enhver alternativ "sandhed". Særligt, hvis denne "sandhed" præsenteres tilstrækkeligt enkelt og letfordøjelig - på youtube af alle steder. Din faglige indsigt er væsentlig for debatter som denne - klø på!
Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke bygger nogle konklusioner på denne video. Jeg iagttager, at det er mystisk, at der bliver puttet sataniske symboler ind, der påvirker ubevidst - Lige nøjagtigt lige som i reklamer. Jeg iagttager, at mange kunstnere frygter for deres liv og taler om NOGEN, der har en bestemt agenda. Jeg bygger ikke mine konklusioner på enkelte film, men på flere forskellige indslag om flere forskellige emner. Hvordan kan vidneudsagn blive overhørt? Hvordan kan de uden det mindste respekt blive fejet under gulvtæppet, fordi det "er bare en almindelig borger, der snakker om noget - de har HELT SIKKERT en skjult hensigt med at sige det!". Igen vil jeg sige, at NEJ, alting skal ikke sluges råt, men vi kan jo heller ikke feje ALLE vidneudsagn væk som værende løgn og latin. Det vil jeg i hvert fald mene er stærkt ignorant. Problemet er, at hvis man stiller spørgsmål, så får man ikke svar. Så vælger nogen mennesker måske bare at sige: "Nå okay, jamen så kan jeg nok bare ikke få svar" og giver så op, andre vælger så at gå dybere ind i det, og kigge på, hvad andre folk har erfaret om emnet. Jeg synes, det er skræmmende, at vi stoler mere på myndighederne end på vores reelle medborgere, som brænder for at få deres viden igennem. Meget tankevækkende!
Hov, den kom to gange..