"Er barnløshed arveligt?"
Hejsa 
Jeg har et spørgsmål om barnløshed er arveligt?
Mine forældre fik først mig efter 15 år, på en naturlig måde, og svigermor er den eneste ud af 5 søskende, der har fået børn naturligt. Kun en har fået barn med reagensglas, de andre har aldrig fået børn.
Er alt det her noget, som kan gå ud over, min kæreste og jeg?
Lenes svar
Kære anonyme,
det du spørger om er uhyre interessant! Det er ikke en viden, der normalt er kendt i lægelige kredse - det er ny viden, der stammer fra den systemiske verden af familieopstillere. Mit korte svar er at jeg mener at barnløshed kan være arveligt. Kom du til min workshop, ville jeg helt sikkert undersøge det, fordi din families historie er, som den er. Som du selv er inde på, ser det mistænkeligt ud som om, der kan være en arvelig faktor. Det behøver ikke at ramme jer - men det kan gøre det. Den gode nyhed er, at det kan ændres med systemisk arbejde fx. familieopstilling. I familieopstilling arbejder vi med at løse nedarvede problemer. Du er velkommen til at henvende dig til mig, så skal jeg forklare dig mere om, hvad det går ud på.
Kærlig hilsen
Lene
Lene tilbyder individuelle samtaler og skræddersyede forløb for kvinder, der har svært ved at få indfriet deres ønske om et barn, og for kvinder, der har valgt eller er i gang med at få et barn alene.
Se Lenes hjemmeside: Ønskebarn.nu