Eksperthjælp: Tidlig Skruk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Lene Eriksen

"Tidlig Skruk"

Hej Lene.
Jeg er ikke helt klar over hvem jeg skal skrive til herinde, og jeg er egentlig ikke klar over, hvordan jeg opretter et debat indlæg.

Jeg er en pige på 17(snart 18), som går med en hungrende løst efter at få et barn.

Jeg har været sammen med min kæreste i 1 år, og jeg VED bare det skal være ham - han har det på samme måde.
Jeg tænker rigtig rigtig meget på det med at være mor osv. Selvom jeg er i gang med uddannelse, er det noget jeg bare SÅ godt kunne tænke mig. Jeg tænker næsten, at; Jeg kunne jo med vilje lave en ups'er ;P

Jeg tænker, er det normalt for en pige i min alder at få det sådan? Hvad sker der inden i mig, når jeg har sådan nogle moderlige følelser?

Mvh Juliane.

Lenes svar

Kære Juliane,

det er meget forskelligt hvornår kvinder får de moderlige følelser, som du beskriver, at du har. Rent biologisk er vores kroppe klar til at blive mor tidligt, og det blev kvinder før i tiden. Men du har ret i, at det er usædvanligt at få planlagte børn i din alder i vores nuværende vestlige kultur. På en livsbane kan der være både fordele og ulemper ved at få et barn tidligt og under studiet. Du skal vide, at man regner med at en baby kræver ca. 37 timer om ugen i praktisk omsorg og arbejde, så det vil formodentligt forsinke dit studie. Jeg vil anbefale dig at gennemføre dit studie, uanset hvad du vælger. Jeg vil også anbefale dig at snakke med godt igennem med din kæreste, og IKKE lave 'en UPS'er, som han ikke er med på. I skal vide, at jeres liv bliver meget anderledes end det er nu, hvis I får en baby - bl.a. vil jeres egne behov vil blive tilsidesat og der vil blive mindre mulighed for spontanitet. Og der er INGEN returret på en baby. Men børns vej ind i livet er mangfoldig, og kun I selv kan træffe den endelige afgørelse. Har du en mor eller nogle ældre veninder med børn, som du kan snakke med om det?

Kærlig hilsen

Lene

Lene tilbyder individuelle samtaler og skræddersyede forløb for kvinder, der har svært ved at få indfriet deres ønske om et barn, og for kvinder, der har valgt eller er i gang med at få et barn alene.

Se Lenes hjemmeside: Ønskebarn.nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.