"Til den fortvivlet"
Hej Jeannette...
Vi har for en månede siden fået en lille dreng, han er en dejlig dreng med en start vægt på 3500 g og vejer nu her en månede efter godt 5 kg.
Vores poblem ligger i at han gylper og kaster meget op, f.eks har han lige spist der tog han 75 ml. Kastet op og spiste igen 75 ml. Nogen gange klare han ethelt måltid på omkring de 110-140 uden at kaste op men så skal vi sidde længe med ham og dette er ikke altid nogen garanti... Han bliver ked af det når han kaster op og tit så melder han sig efter mere mad igen med det samme eller kort tid efter.
Jeg vil ikke mene han overspiser da han spiser omkring 6 gange i døgnet om dagen ca. Hver 3-4 time om natten kan han sove op til 5-6 timer i streg.
Han beder selv om pauser midt i måltidet for at bøvse og han bøvser fint, det er ikke her opkasten kommer men f.eks 5 min efter han har bøvset.
Jeg er lidt på bar bund, det er ret nedslidende og vi kan ikke rigtigt tag nogen steder pga. Han kaster sådan op... Og en ellers hyggelig stund bliver til en øv ting.
Håber du kan hjælpe os?
Mvh. Den fortvivlet
Jeannettes svar
Kære Fortvivlet
Jeg har haft flere i klinikken der havde samme probelm. Min erfaring siger mig at det er mavemunden som ikke lukker rigtigt. Det er mange babyer ssom har dette problem og i reglen så kommer den til at lukke bedre og bedre som månederne går.
Jeg ved at zoneterapi kan afhjælpe dette problem. Mavenmunden er en muskel og den skal blive stærkere for at lukke rigtig.
Som sagt tror jeg at det er dette der gør at kan gylper meget. Det lyder ikke som om du ammer ham for tit og det lyder som om han ellers er tilfreds.
Håber at dette forklarede lidt?
Du er meget velkommen til at kontakte mig.
Kh
Jeannette
Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.
Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk