"træt mor, en 6 måneders baby der vil spise meget om natten."
Hej Lisbeth!
I skrivende stund er jeg en træt og småfrustreret mor til 3. Min yngste søn trives, men har aldrig sovet rigtig godt i løbet af dagen. For en måned siden begyndte jeg at introducere ham for mos og grød, hvilket han smagte nysgerrigt på, men har ikke spise større portioner. I forrige uge var han meget snottet, hvilket resulterede i meget natteroderi. For at få ham og os andre til at sove igen, tilbød jeg ham bryst hver gang, han vågnede, hvilket har resulteret i, at han græder vedholdende om natten, hvis han ikke får bryst og han vil næsten ikke spise mos og grød om dagen. Skal jeg tage den hårde tur og nægte ham så meget bryst om natten for at få den vendte eller???
På forhånd tak!
Lisbeths svar
Hej!
Klart du er træt, en uge med natteroderi , gråd og hyppig amning.
Og to børn mere der også skal tilgodeses.
Jeg mener ikke, du skal nægte ham hans måltider om natten lige nu.
Derimod tror jeg, du skal sikre dig(ørelæge), at han ikke har væske i ørerne som giver ham ubehag om natten. Når han har været så snottet,kan det give øreproblemer. Med gråd manglende søvn, og nedsat appeit om dagen.Så er det eneste der gir lidt trøst mors mælk,
Når du har ammet så forsøg at lægge ham i egen seng med forhøjet hovedgærde. Det lindrer og gavner nattesøvnen..
Jeg håber for dig og ham,at han snart bliver frisk igen, så i kan få lidt mere ro på om natten .
God bedring med ham, og bedring af nattesøvnen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld