Eksperthjælp: 9 måneder, været syg i 4 uger,on,off har meget tynde ildelugtende afføringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Lisbeth Jess

"9 måneder, været syg i 4 uger,on,off har meget tynde ildelugtende afføringer"

Hej Lisbeth

Min søn har været syg med feber og opkast, on and off i 4 uger nu. Først forkølelse, så mellemørebetændelse, så forkølelse og nu virus.

Han har haft diarre i 3 dage nu, hvor bleen ikke har kunne holde det inde.

Han vil ikke rigtig spise, kun lidt vi får i ham, det går lidt bedre med flaskerne.

Men nu til mit spørgsmål: Da jeg skiftede ham her til aften, var det tyndt igen, men det der undre mig var at der var små sytrådslignene mørkebrun/røde tråde i, de var vel 1 - 2 cm lange. Hvad kan det være? Jeg ved orm er hvid og bevæger sig, så det var det vel ikke? Bekymre mig om det kunne være blod?

Hans afføring lugter virkelig grimt, han græder når han prutter, ikke når han laver, og er i det hele taget enormt pylret, og bliver meget gal hvis han ikke sidder på mors arm, eller noget ikke lige er som han vil.

Det er så synd for ham, og ønsker inderligt han snart bliver frisk.

Han har været ved læge 3 gange.

Med venlig hilsen hans mor.

Lisbeths svar

Kære Mor!
Klart du er bekymret for dit lille barn, som nu har været syg i lang tid.
De tynde afføringer skal han ikke have så længe.du må til læge igen, som skal sende ham videre til en børneafdeling, hvor både hans blod og afføring kan blive checket , Det kan godt være blod:Når derer så tynde diarrhoer, kan det små bløde lidt.
Han kan have en rotavirus, som er hård ved de små. Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men i København er der et akutnummer man kan ringe til.
I provinsen sidder der flere steder sundhedsplejersker ved telefonen.
Hvis ikke du af den vej kan blive hjulpet, så er det vagtlægen.

Hvis du er bekymret og det læser jeg du er, så ringer du til vagtlægen og fortæller hvor meget der kommer ud, hvordan det ser ud, og hvor pjveset han er..og hvor bekymret du er over han er så sløj.
Sørg for at få så meget væske i ham som muligt.
rigtig god bedring med ham
.
varme hilsne r
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.