Gode ørelæger på Sjælland!

Visninger: 10.288   Svar: 3

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

25. marts 2009

lonemus

Kender I nogle gode ørelæger, som har kort ventetid??

Min datter på 2½ skal have lagt dræn i begge ører, da trykket er fladt.
Vi er dog ikke særlig trygge ved ørelægen, også er der 1 mpneds ventetid

Hamlet kan gøre det indenfor 1 uge, men så skal vi selv betale alle 12.000. -kr . vi er medlem af sygesikringen danmark, men der skal man jo have været medlem 12 mdr, før man kan få dækning.

Hjælp, kender I ikke nogen??

Lone

25. marts 2009

finkedinke

Vi har været ved flere forskellige, dog er den ørelæge der lagde Lærkes dræn gået på pension.

Hos Zofia var vi til kontrol, hun virkede kompetent nok, men vi oplevede et par gange at hun var fraværende og der var vikar når vi kom til en aftalt tid. Vi var ikke blevet informeret om at der vile være vikar på forhånd, nogle gange var det pga kursus andre gange sygdom. Men det var irriterende at vi ikke fik det at vide på forhånd. Hun lavede kun en visuel kontrol af øret.
Zofia Gorska
Solrød Center 45, 1
2680 Solrød Strand Tlf.: 56 14 23 55

Så har vi været hos Birte i Køge, også til kontrol. Hun var god til Lærke, hun var tålmodig med Lærke og svarede på vores spørgsmål. Men det gik nogle gange lige lovligt hurtigt når vi var der, lidt samlebåndsagtigt. Her lavede de altid både en visuel kontrol af øret og en trykprøve.

Birte Holm Hansen
Ellemarksvej 5
4600 Køge T lf.: 56 65 43 44

Vi var også hos en ældre ørelæge i Køge gågade da Freya havde puttet en perle i øret, han var hård i talen og skræmte næsten livet af Freya, men det virkede da, hun puttede aldrig mere perler i ørene

Vi har også været hos en mand i Rødvig, da Lærke puttede ne perle i øret, han var mægtig sød og gav sig god tid selv om vi kom ind på en akut tid og endda kom for sent fordi jeg ikke kunne finde vej
Han kunne jeg bare ikke lige finde i telefonbogen, så jeg ved ikke hvem han var.

Den ørelæge hvor Lærke fik dræn havde også ventetid på dræn, men det var fordi hun samlede alle dem der skulle have dræn til samme dag. Så narkoselægen kun skulle kaldes ud en gang om måneden, og så kunne blive hele dagen. Måske er det derfor der er ventetid hos jeres ørelæge også?

Berith

25. marts 2009

lonemus

finkedinke skriver:

Vi har været ved flere forskellige, dog er den ørelæge der lagde Lærkes dræn gået på pension.

Hos Zofia var vi til kontrol, hun virkede kompetent nok, men vi oplevede et par gange at hun var fraværende og der var vikar når vi kom til en aftalt tid. Vi var ikke blevet informeret om at der vile være vikar på forhånd, nogle gange var det pga kursus andre gange sygdom. Men det var irriterende at vi ikke fik det at vide på forhånd. Hun lavede kun en visuel kontrol af øret.
Zofia Gorska
Solrød Center 45, 1
2680 Solrød Strand Tlf.: 56 14 23 55

Så har vi været hos Birte i Køge, også til kontrol. Hun var god til Lærke, hun var tålmodig med Lærke og svarede på vores spørgsmål. Men det gik nogle gange lige lovligt hurtigt når vi var der, lidt samlebåndsagtigt. Her lavede de altid både en visuel kontrol af øret og en trykprøve.

Birte Holm Hansen
Ellemarksvej 5
4600 Køge T lf.: 56 65 43 44

Vi var også hos en ældre ørelæge i Køge gågade da Freya havde puttet en perle i øret, han var hård i talen og skræmte næsten livet af Freya, men det virkede da, hun puttede aldrig mere perler i ørene

Vi har også været hos en mand i Rødvig, da Lærke puttede ne perle i øret, han var mægtig sød og gav sig god tid selv om vi kom ind på en akut tid og endda kom for sent fordi jeg ikke kunne finde vej
Han kunne jeg bare ikke lige finde i telefonbogen, så jeg ved ikke hvem han var.

Den ørelæge hvor Lærke fik dræn havde også ventetid på dræn, men det var fordi hun samlede alle dem der skulle have dræn til samme dag. Så narkoselægen kun skulle kaldes ud en gang om måneden, og så kunne blive hele dagen. Måske er det derfor der er ventetid hos jeres ørelæge også?

Berith

Tusind tak for dit indlæg - jeg vil prøve at kontakte dem i morgen

Er det åbenbart meget normalt, at ørerlæger kører lidt for meget på rutinerne?? - jeg syntes bare ikke det virker så betryggende som forældre, for jeg havde jo en masse spørgsmål, hviloket han ikke gad svare på - det kan sekretæren fortælle dig!!.......det sagde han og jeg blev helt paf.......!

Det hele er kommet så meget bag på mig, at jeg brød i gråd hos sekretæren....jeg kunne simpelthen bar ikke klare mere. De sidste 8 mdr har begge børn bare hele tiden været syge, hvilket har tæret rigtig meget på mig. Og nu skal min datter have lagt dræn i begge ører pga lidt væske og fladt tryk.
Jeg er nu ved at vænne mig til tanken, men nu kan jeg slet ikke holde ud, at jeg skal vente en hel måned....jeg sku vente en måned på at komme til kontrol idag og nu skal jeg vente en hel måned igen.....det er bare så uholdbart, at det i dag blev for meget for mig.

Voi har på intet tidspunkt haft mistanke om hun hørte dårligt, kun pga hun har været længe om at snakke, men det er begyndt at komme meget nu, derfor kom det som et stort chok for mig i dag.

Lone

6. april 2009

Thjal

Hej Lonemus,

jeg kan sagtens følgen din frustration! Jeg har selv to drenge med øreproblemer og det er meget tydeligt på deres sygdomsforløb når drænene ikke fungere. Men jeg har et par ørelæger som jeg godt kan anbefalde:

Den ene ørelæge er i Allerød, han hedder Lars Mortensen og er efter min mening den ubetridt bedste ørelæge. Han er hurtig og få tid hos + han opererer hver fredag så vidt jeg ved. Han er også super god både til børnene men også til at svare på spørgsmål. Og så lytter han også til symptomer frem for "kun" undersøgelser. Du kan ringe til ham på tlf.: 48170500

En anden som jeg også har stor tillid til er Marianne Stougaard i Taastrup, hun er meget saglig men også meget kontant, jeg ved ikke hvordan hun har det med operationer da jeg ikke har prøvet det. Men du kan ringe til hende på: 43993789.

Så har jeg hørt at ørelægen i Greve (Håndværkervej) også skulle være god, men ham kender jeg ikke da han de gange jeg har forsøgt at benytte ham har haft meget lang ventetid.

Ellers så vil jeg give det råd at du skal ringe rundt til alle dem du kan finde og se at få det overstået - lægen er underordnet behandlingen er alfa og omega!
Jeg har personligt ingen problemer med at smide mine unger rundt til de forskellige læger, hvis ventetiderne er for lange - for kan sygdomsforløbet kortes af med en uge er det det hele værd både for dig men også for ungerne.

Nå nu det er sagt kan jeg så alligevel anbefalde at vælge en læge der er tæt på hjemmet da ungerne altid har det skidt efter at have været i narkose. Så er det godt at man kan komme hjem hurtigt og ikke først skal køre en ½ - 1 time i bil bagefter.

Når nu du er ved en ørelæge vil jeg anbefale dig at rådføre med hensyn til brug af øredråber i fremtiden - for selvom der er lagt dræn kan en omgang forkølelse godt sætte sig på ørene alligevel og det kan være nødvendigt med øredråber.

Jeg håber du kan bruge det!

mange hilsener og god bedring til den lille -Torben

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.