"7 måneder, tandfrembrud, hvor længe er der problemer."
Hej Lisbeth!
Jeg har en datter der er ½ mnd og som er ved at få tænder. En hjørnetand - Ja den er god nok.. Og en fortand. Hun er pjevset og sir aaaauuuuw det meste af dagen. Hvor længe går der før det er show er ovre? Hun får agurkestænger at bide i, hun har ikk appetit på grød, men vil gerne have flaske, så det gir jeg hende, da hun max spiser 3 -4 skefulde grød om dagen. Der ryger lidt mere ned om aftenen til aftensmaden. Hun sover fint. Jeg fir hende koldt vand af kop da det fungere for hendes gumme, samt kolde bideringe naturligvis.
Lisbeths svar
Hej !
Du har en fremmelig datter, allerede en hjørnetand.Det gør ondt at få tænder, nogen børn er mere pylrede end andre. Jeg tror alle hendes er godt på vej og det gir ømme ømme gummer.
Du gør det rigtige med kolde bideringe og kolde agurkestænger. Du kan massere hendes gummer med en lille blød tandbørste, eller med dine rene fingre, det lindrer.
Du kan på apoteket købe noget til at smøre på gummerne, som også lindrer hendes ømhed og kløe.
Showèt som du kalder det, bliver lidt lettere med tiden. det er oftest de første tænder som volder mest besvær.
Alligevel tror jeg de fleste forældre mærker ændringer i barnets adfærd, mens der er tandfrembrud. Godt hun sover om natten.
Held og lykke med hende.og god søndag.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld